Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Px 25 opvoeren tot 40/45 km/h

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao Px 25 opvoeren tot 40/45 km/h

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

benny1904
    Topic starter

Ik heb vandaag een Vespa Ciao PX 25 gekocht en zou deze graag wat opvoeren tot 40 a 45 km/h.
      Heb hem net eens getest en hij gaat 32 km/h gemeten met de GPS.
      Trekkracht niet zo belangrijk, moet elke dag 7 km enkel rijden met lange baan.

Heb nu een paar vraagjes:

1) Volgens de verkoper is hij van bouwjaar 2000… Maar hoe check ik dit?
      Frame nummer is: M7E3T

2) Ivm opvoeren:
      Heb al even gelezen en ik kom op het volgende dan:
      – 70 poelie (staat nu een 85 op, net gemeten)
      – Aangepaste riem
      – Uitlaat: Citypower (is het deze dan http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/uitlaten/uitlaat-citypower-ciao-2001-23-5mm.html)

Moet ik mn sproeier ook aanpassen na plaatsen van poelie en uitlaat of kan ik de originele laten steken?

Thanx!

SuperSi
      Bijdrager

als je alleen de poelie verandert is een andere sproeier niet nodig.
        bij een nieuwe uitlaat moet je 2 tot 4 maatjes omhoog (bijv: van 36 naar 38/40)

benny1904
        Topic starter

Dus andere uitlaat = grotere sproeier.

Hoeveel zou hij ongeveer halen dan:
          – 70 poelie
          – Malossi v-riem
          – Citypower uitlaat
          – Aangepaste sproeier

r32
          Bijdrager

Hoi,

ik denk rond de 39

gr R32

benny1904
            Topic starter

Dus:
              – 70 poelie (3 euro)
              – Malossi v-riem (12,5 euro)
              – Citypower uitlaat (22.5 euro)
              – Aangepaste sproeier (4 euro voor 2)
              => Past de ‘Delorto 5 MM’ sproeier gewoon? Link:http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/carburateurs/sproeier-dellorto-5mm.html
              – Nieuwe luchtfilter Malossi (8.95 euro)
              => Past deze op mn Ciao Link:http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/carburateurs/luchtfilter-malossi-citta.html

Dus voor ongeveer 50 euro gaat mn snorfiets ongeveer 40 km/h.

Hehe, is weer net iets anders dan een auto tunen.

Suppreme Smoke
              Donateur

Van de sproeier kan ik het niet zeggen. Maar van die luchtfilter is een soort van powerfilter, dus misschien moet je dan weer je sproeier maten omhoog krikken.

tnerual
                Bijdrager

Even enkele opmerkingen;

Die Malossi snaar is te veel geld voor wa t is! Koop een gewone Ventico getande snaar, met juiste lengte voor poulie 70 @ Vespa Ciao..

– Die Malossi luchtfilter is absoluut niet nodig! Het aanzuigen van de lucht wordt luider, en door dat er meer lucht komt heb je een grotere sproeier nodig, wat daarom niet resulteert in hogere topsnelheid, aangezien je de cilinder, de carbu enzo niet verandert!

– Meet eens op of de uitlaatmond aan de cilinder 22 mm is of 23,5.. Bij een PX hoogstwaarschijnlijk 22, maar check dit maar voor de zekerheid!

– Je hebt een snorklok, neem ik aan, dus aan 45 km/H gaat je blokje al lichtelijk overtoeren beginnen maken, zelfs met poulie 70! Ben zelf Belg, en heb een goedwerkende bromblok eventueel te koop!!

Gr

benny1904
                  Topic starter

Had de Malossi snaar genoemd omdat dat de enige was voor een 70 poelie op JMPB.
                    Heb idd een goedkopere gepaste snaar gevonden op Q-parts.

Ga straks of morgen eens kijken of de uitlaatmond 22 of 23,5 mm is en dan ook eens zien welke sproeier erin steekt.

Ivm overtoeren:
                    Kan ik ook niet gewoon een bromklok steken?

Sorry voor de vele vragen maar mijn bromfiets tijd ligt al even achter me (ben intussen 30) en het is door omstandigheden dat ik me een Vespa Ciao heb gekocht.

Vespa_addicted
                    Donateur

Hee,
                      Ik zou als ik jou was gewoon een bromklokje in je achterwiel zetten, poulie 85 houden, citypower eronder en je sproeier iets groter.
                      Zit je op zo’n 50 km/h. Zonder citypower zo’n 45 km/h.
                      Een goeie bromklok kun je voor 15 euro vinden hier, ben je nog goedkoper uit ook.

benny1904
                      Topic starter

Ik ga het als volgt doen:

– 80 poelie met nieuwe riem
                        – Vers luchtfiltertje (ori) en nieuwe bougie
                        – Citypower uitlaatje en iets grotere sproeier

Ik zal dan kijken hoe hij loopt en indien nodig kan ik dan nog een bromklok plaatsen.
                        Ga voor de 80 poelie omdat ik vind dat hij nu al niet super trekt dus vrees er een beetje voor met de 70.
                        Hij rijdt nu 32 km/h dus met iets kleinere poeli + uitlaat denk ik wel op + 40 km/h te komen.

Heb geen zin om het heel blokje om te zetten, dan had ik beter direct een klasse B (bromfiets) gekocht.

Heb dit bromfietsje gekocht om dagelijks naar de carpool te rijden. Is ongeveer 7 km enkel.
                        Hij moet dus gewoon lekker lopen want anders duurt het me te lang 😀

tnerual
                        Bijdrager

Verloren moeite, als je die snorklok houdt 😉

Misschien ietsje strakkere trekveertjes om het optrekken te verbeteren? Ik zou niet TE zwaar gaan, aangezien je een origineel blokje hebt;)

Bromklok is echt een optie. Hou er dan wel rekening mee dat het optrekken nog slechter zal worden. MAAR, wat wel kan is, is een relatief grotere poulie monteren dan met een snorklok, om dezelfde topsnelheid te bereiken, terwijl je minder toeren zal maken! Dus, als je het goede compromis vindt van poulie-topsnelheid in combinatie met een bromklok, zal het optrekken nog wel meevallen!

benny1904
                          Topic starter

Dus als ik Vespa-addicted zn raad volg (Bromklok/Citypower/sproeier) dan zou hij dus rond de 45 km/h moeten kunnen met de standaard 85 poelie?

Luchtfiltertje en bougie vervang ik sowieso want dat kan nooit kwaad.

Had jij ook nog een bromklok liggen of enkel een blok?

Thanx alvast voor de info!

tnerual
                            Bijdrager

bromklok is de vertanding, bromblok een blokje, maar meestal wordt daar ook gewoonweg de vertanding mee bedoeld 😉 Ikzelf woon in België, en heb wel een bromklok op overschot. Alleen twijfel ik of ik die zou verkopen. Werkt overigens prima naar behoren

benny1904
                              Topic starter

Zo,
                                Onderdelen besteld bij Q-parts en morgen ga ik een bromklok halen.
                                Ga proberen om zaterdag alles te monteren en dan kijken hoe hij loopt…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.