Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Mix rijdt 5-10 minuten en stopt er dan mee

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao Mix rijdt 5-10 minuten en stopt er dan mee

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Basic
    Topic starter

Nieuwe carburatuer erop, zelfde verhaal, loopt 5minuen en slaat dan af en start niet meer.
      Ander luchtfilter, zelfde verhaal.

Alle sproeiers geprobeerd, van 38 tot 50, zelfde verhaal.

Starten doet ie pas weer na een lange tijd, dus volgens mij als ie helamaal is afgekoeld.

Het moet dus wel iets in het blok zijn denk ik…..wtf…..wat is dit????

Jelle
      Moderator

Is er bij de revisie, wel nieuwe keeringen ingekomen?
        Anders zou ik dit eens als eerste doen…

Basic
        Topic starter

Als het een keerring is zou die toch meteen al niet goed moeten lopen en niet pas na 5 minuten uitvallen?

Jamai
          Bijdrager

Ga eena met olie in je benzine rijden. Ik heb gehad met me mix. Toen bleek hrt probleem te zijn dat de olie niet goee mengden en de brommer steeds warm liep.

Basic
            Topic starter

Ga ik proberen!

Hoe kwam je er achter dat dit bij jou het probleem was dan?

Jamai
              Bijdrager

Ik heb op een gegeven moment olie in me tank gegooid omdat ik dacht dat je niet goed smeerden ook al deee allew het wel.
                Nadat ik er olie had in gegooid was het goed en heb ik de olie toevoer maar afgesloten.

Basic
                Topic starter

Tank ontroest, kwam een hele hoop zooi en roest uit maar het probleemdat ie na 5 tot 10 minuten afsloeg bleef.
                  Nieuwe carburateur, nieuw benzinekraantje, ander luchtfilter…zelfde probleem.
                  Oliepomp eraf en zelf mengen….zelfde probleem.
                  Enige wat overbleef was de CDI en die dan ook maar vervangen onder het mom van dan hebben we alles gehad.

En dat bleek dus ook de boosdoener te zijn.

Vraag me dan toch af wat er kapot kan aan een cdi en zeker hoe het kan dat ie dan na een tijdje pas uitvalt….

paul99
                  Donateur

Beetje late reactie, maar toch…

In een cdi zit een spoel en elektronica. Na 5-10min begint dat op te warmen. Dan gaat alles uitzetten. Het kan zijn dat een gesoldeerd deel dan net geen contact meer maakt of dat de isolatie van de spoel niet 100% is en kortsluiting maakt.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.