Vespa-Ciao.NL
:: ciao met electro-motor

Home Forums Techniek Elektrisch ciao met electro-motor

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

ja okee maar je kan toch zelf een poelie monteren zo groot als je wilt?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

ChiCiaoWa
      Bijdrager

Als je en een elektromotor neemt maakt die vrijveel toeren. Tenzij het een rolstoel motor is oid.
        Dus een grote poelie is wel nodig idd 🙂

stefanp
        Bijdrager

Ik heb ooit een 3500 elektromotor gemonteerd op een ciao heb nog wel foto’s voor je trouwens.
          Wat had ik hiervoor gedaan:

zware 12V accu
          omvormer naar 220v.
          Lading zekeringen
          Dimmer of iets achtig om toeren te regelen
          Kopellingbuitenhuis ciao aangepast voor spie elektromotor
          Achtervertanding aangepast.

gr,

Stefan

stefkee3
          Bijdrager

Ik lees dit net,

Maar wil er wel even bij zeggen dat een elektro motor (meestal) heavy veel weegt, ik denk dat je je frame moet verlassen om dat gewicht te kunnen houden

Loek
            Bijdrager

Check mijn topic over een Amerikaan die en electromotor onder een Boxer heeft gehangen, er staat ook een filmpje van op youtube. Zoek eens op Vespa Boxer EV.

Jelle
              Moderator

Oud topic, maar ik zou dit toch nog wel een keer willen bouwen…

Heeft iemand het ondertussen al eens gemaakt hier?

Voorbeeldje van hoe het niet moet:

Crullie
                Donateur

Vooral in de steeds modernere tijd zou je al wat verwachten idd, zal er ook eens over nadenken ?! wat heb je zoal nodig ? Elec,motor, accu, laadspul, bedrading, overbrenging naar achterwiel, dynonaaf, k,e,r,s,, stekker aan boord, je weet wel het is anders dan een 2-takt.

Zal eens gaan neuzen dan 😉 Filmpje is grappig met die ouwe :lol

TICKLING BARN

De Brandweer
                  Bijdrager

Dit moet je toch niet willen? WTF? koop lekker een elektrische fiets ofzo en verkracht geen vespa’s met een accu

SuperSi
                    Bijdrager

De Brandweer :
                      Dit moet je toch niet willen? WTF? koop lekker een elektrische fiets ofzo en verkracht geen vespa’s met een accu

Als je een mooie cradle bouwt voor je elektro motor en die kan plaatsen waar normaal je blok zit juich ik dit alleen maar toe.
                      Zo verkracht je geen ciao’s en als het lukt heb je een primeurtje!

ritze
                      Bijdrager

ik zag laats op face book een scooter wat in 3.9 sec op de 45 zit.
                        als dat zo is, ben je zelfs met vario nergens meer. dat is best wel snel 😀
                        tja als je bedenkt dat een motortje zo groot als een d-cell batterij al bijna 500watt levert kan je denken wat dat doet als die 10 keer zo groot word 😀

ze moeten gewoon de ciao opnieuw uitvinden met elec motor, geloof maar dat daar markt voor is.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Vespaatje
                        Donateur

ritze :
                          ik zag laats op face book een scooter wat in 3.9 sec op de 45 zit.
                          als dat zo is, ben je zelfs met vario nergens meer. dat is best wel snel 😀
                          tja als je bedenkt dat een motortje zo groot als een d-cell batterij al bijna 500watt levert kan je denken wat dat doet als die 10 keer zo groot word 😀

ze moeten gewoon de ciao opnieuw uitvinden met elec motor, geloof maar dat daar markt voor is.

De Bolt, eveneens 150 km bereik. Denk niet dat je dat haalt als je enkele keren in 3,9 seconden optrekt naar 45 km/h :p

Edit: voor € 2.495,- kan je je brommertje wel opvoeren zodat ie in de buurt komt van die 3.9 seconden haha

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.