Vespa-Ciao.NL
:: Chat topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Chat topic

15 berichten aan het bekijken - 4,381 tot 4,395 (van in totaal 4,598)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ik verblijf nog eventjes in Thailand. Misschien vinden jullie het tof om wat video’s te zien (wat ik zoal uitvreet daar).

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

niek1992
      Bijdrager

Zojuist erachter gekomen dat als ik een Malossi geleidenbus + halfpoulie samen met een Power1
        minarelli vario gebruik, dat de snaar niet meer slipt :D.

Zal binnenkort wel eventjes het stof van mijn Perso afblazen & updaten,
        want de brommer die er nu in staat heb ik al een tijdje niet meer

Wilk1985
        Moderator

Grappig dat je dit juist nu opmerkt, ik heb zit al de hele avond met een vraagstuk en dat is het volgende:

Heeft Malossi nou überhaupt eigenlijk iets geproduceerd voor onze brommers wat echt altijd probleemloos werkt? Waarvan je echt zegt van ja, dit is nou echt een product waar ze trots op kunnen zijn.

En dan bedoel ik uiteraard niet de rode bougiekabel of rollen, want die zijn niet speciaal voor onze brommers geproduceerd.

Slaap lekker allemaal.

-RobinvS-
          Bijdrager

Het powerfilter voor SHA’s 😀

DarkMagician6
            Bijdrager

Trekveertjes voor de koppeling! 😀

DinoH
              Donateur

Het powerlifter knalt regelmatig uit elkaar. En de trekveertjes vallen ook wel onder de rollen denk ik. Ik ga voor de 47mm DEPS.

DarkMagician6
                Bijdrager

DinoH :
                  Het powerlifter knalt regelmatig uit elkaar. En de trekveertjes vallen ook wel onder de rollen denk ik. Ik ga voor de 47mm DEPS.

Naar mijn weten komt dat omdat mensen al rijdend de decompressie indrukken…
                  Ik heb zelf ervaring met zowel het polini filter en het malossi filter en ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de malossi VEEL steviger in elkaar zit. Mijn polini filter klapte al uit elkaar als ik langer dan 20 seconde volgas reed.
                  Mijn malossi filter is nog nooit uit elkaar gesprongen.

Owja, en mensen, de malossi racelucht moet je ook niet vergeten!

DrZapper
                  Bijdrager

Wat een drama met de citta de laatste dagen 🙁 Doet die het eindelijk gisteren, ga klein blokje om ineens vaag geluid uit het blok, eronder vandaan gehaald, scheur in de zuiger. Zuiger ging er heel moeilijk af, toen krukas krom gemaakt tijdens het verwijderen van die pistonpen. Andere krukas + cilinder erop gezet. Blok weer onder de brommer en nu past er geen uitlaat op. Die uitlaatflens lijkt veel dikker dan normaal en zit bijna geen ruimte tussen die flens en het carter. Als ik de uitlaatklem eraf haal past die er nog geen eens goed op :s Heb een leo krul, techno en standaard uitlaat geprobeerd. Iemand daar ervaring mee?

hansieb
                    Moderator

Is het geen 23,5mm uitlaatpoort ?

DrZapper
                      Bijdrager

Volgens mij niet, net iets meer als 2cm met de duimstok 😛

noud
                        Bijdrager

Sow dat is wel heel krap ja, En wat voor cilinder is dat dan als ik vragen mag?

DrZapper
                          Bijdrager

Ik heb geen idee want er staat geen merk op. Heb laatst de boring wel gemeten en die was 43MM.

Lijkt wel of de uitlaatpoort scheef is op deze foto.

Wilk1985
                            Moderator

Zonde van je krukas, onthoudt maar dat geweld nooit goed werkt.

Je kan de cilinder nog wel wat draaien als je de 3 moeren losdraait waarmee de cilinder vast zit, dan krijg je weer wat ruimte.

Let wel op dat je de pakking hierbij niet vies maakt of beschadigt, bij twijfel vervangen.

DrZapper
                              Bijdrager

Ja inderdaad zonde had eigenlijk even een pistonpenndrukker moeten hebben.

Oké bedankt ga ik even proberen. Weet je wat voor cilinder het is toevallig? Heb cilinder topic bekeken en de poorten lijken wel veel op die van een 43mm Fabrizi en 43 MM zeta.

Martino
                                Moderator

Inderdaad even je moeren van de tapeindes los draaien en de cilinder wat draaien. Het is overigens een 42mm Torriani cilinder.
                                  Weet je zeker dat je 43mm hebt gemeten?

PS. Jos, ik vind de stickers van Malossi een goed product. 😉 Overigens zijn de Malossi krukassen wel echt goede onderdelen, de rest is altijd wel iets mis of vreemds mee aan de hand.

15 berichten aan het bekijken - 4,381 tot 4,395 (van in totaal 4,598)
                                • Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.