Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Chat topic
- Dit onderwerp bevat 4,597 reacties, 321 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 juni 2010 om 16:49 #30179
Ff met een nexus one pielen, voordat die weer naar HTC wordt opgestuurd :con (zand achter het scherm)
13 juni 2010 om 18:52 #25608leuk speeltje hans! zo had ik laast een blackberry om door te verkopen 😛
17 juni 2010 om 11:07 #30190ik zit moenteel een beetje in een dipje.:S
iemand vanochtend de krant gelezen,of het journaal gezien?hier even een stukje van het NOS:
Het Agentschap Telecom gaat illegale radiostations harder aanpakken. Vooral in de provincies Overijssel, Drenthe en Friesland groeit het aantal piraten die op FM uitzenden.
Die verstoren de uitzendingen van de legale zenders. Ook het luchtverkeer heeft last van de illegale uitzendingen. Daarom gaat het Agentschap Telecom radiopiraten aanpakken. Mensen met een zendmast in de tuin krijgen een waarschuwing die niet te gebruiken voor illegale radio-uitzendingen. Als de eigenaar de zendmast toch gebruikt krijgt hij een boete van 2500 euro.
Als piraten in de fout blijven gaan kan de boete oplopen tot ruim 30.000 euro. Inspecteurs van het Agentschap beginnen met controles in Zuidoost-Drenthe en gaan daarna ook naar andere delen van het land.
17 juni 2010 om 11:10 #30191😐 Das niet zo heel mooi voor jou hobby. Wat ga je doen?
17 juni 2010 om 11:13 #30192Ja Evert ik heb het ook gezien, laat jij je hierdoor weerhouden??
Voor dat geld kan je ook mooie spulletjes voor de citta halen:DMaar dit is wel een forse domper, ik moest gelijk aan jouw denken.
17 juni 2010 om 11:38 #28313how 😮 minder voor je.
nja succes ermeeDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 juni 2010 om 12:35 #28284ja…..
ik denk dat de Zeebodem FM even een jaartje rustig aan gaat doen:Sdit is gewoon niet meer op te brengen.
als ik mijn zender aanzet,en ik wordt uitgepeild ben ik €2500,- lichter…,en daar komt nog bij dat ik deze hobby in mijn eentje uitvoer.
de meeste stations betsaan uit vrienden groepjes.als je bv met 5 man bent,is het de man €500,-.is ook veel,maar dan is het nog een keer te overzien.
de boete was trouwens altijd €1250,-,maar is nu dus verdubbeld.kortom,het wordt me gewon onmogelijk gemaakt:(jammer voor de luisteraars,en voor mij.IK BAAL ONTZETTEND!!
ik zet denk ik mijn mengpaneel,draaitafels,zender,audio processing etc etc etc maar op zolder onder een kleedje:Smisschien volgend jaar weer eens wat zenden.want eens piraat,altijd piraat.verhalen of storen zijn allemaal lulkoek,en al helemaal het luchtvaart verkeer.die zitten op een heel andere frequentie band.
en daar komt nog bij,dat de piraten uiteraard NIET WILLEN storen.de meeste zenders zijn gewoon fabrieks zenders(dus gewoon goedgekeurd om mee uit te zenden.)het gaat ook hier weer gewoon om geld.een commercieel station moet echt honderden duizenden euro,s betalen voor een frequentie,en een piraat zoekt gewoon een vrije frequentie uit,en ploft zijn signaal daar op,zonder er ook maar een cent voor te betalen;)ik heb hier nog een stukje gevonden op de website van Agentschap Telecom zelf:
Agentschap Telecom gaat over tot een nieuwe aanpak van etherpiraten.
De toezichthouder wil hiermee meer effect bereiken bij de bestrijding van illegale uitzendingen in de FM-omroepband.
Het doel van de nieuwe aanpak is om zoveel mogelijk overtredingen te voorkomen.
De nieuwe aanpak start in Zuidoost Drenthe en wordt daarna uitgebreid naar andere delen van Nederland.“Etherpiraten zorgen voor veel overlast in het noorden en oosten van ons land”, zegt Peter Spijkerman, directeur-hoofdinspecteur van Agentschap Telecom, “Met hun illegale uitzendingen verstoren ze het bereik van legale radiostations in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in Duitsland.
Ook het luchtverkeer ondervindt regelmatig hinder van de illegale uitzendingen.
Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan.
We willen zoveel mogelijk overtredingen voorkomen, maar als ze toch de fout in gaan, geven we de piraten lik op stuk.”De aanpak richt zich op eigenaren of huurders van percelen waarop een permanente antennemast staat met antennes die bij uitstek geschikt zijn voor illegale uitzendingen in de FM-omroepband.
Inspecteurs van Agentschap Telecom bezoeken de eigenaren en huurders persoonlijk en geven hen een brief waarin een hoge boete en een last onder dwangsom worden aangekondigd als de antenne-installatie wordt gebruikt voor een illegale uitzending.
Vervolgens wordt intensief gecontroleerd of er illegale uitzendingen plaatsvinden.
Dit gebeurt op locatie, maar ook op afstand. Als er sprake is van een illegale uitzending, wordt direct een boete van €2.500,- opgelegd.
Daarnaast wordt een last onder dwangsom van €2.250,- opgelegd.
Deze wordt verbeurd als opnieuw een illegale uitzending wordt geconstateerd. Het bedrag kan oplopen tot maximaal €33.750,-.17 juni 2010 om 14:20 #30193Aah dat is klote. Wij hebben ook net een zender opgezet. Word akelig duur.
17 juni 2010 om 14:24 #30194dat is een dure grap! maar als ik het goed begrijp heb je nog geen boete gehad?
17 juni 2010 om 14:35 #30195nee,gelukkig nog niet.als ik wel de zender aanzet,en ik wordt uitgepeild,dan krijg ik hem:S
ik durf de gok dus niet meer te nemen.(eerst maar even niet)maar je ziet het……het gaat allemaal weer nergens over hier in dit KUT land!!
je kan er beter een kapot slaan of met je dronken bast iemand van de weg rijden.
ben je je rijbewijs kwijt(ff),650 euro boete en een dwangsom van 2 jaar??
kom je nog beter weg dan dat je als zolder piraat wat plaatjes draaid voor je trouwe luisteraars!goed bezig nederland!
amen17 juni 2010 om 15:08 #30173Heb het ook gehoord Evert!:(
Echt TE triest hier in Nederland!
Het is net zoals je zegt, echte criminelen komen er met een tik vanaf en de mensen die geen vlieg kwaad doen worden in elkaar geslagen om het zo maar ff te benoemen:con
Nederland is wat dat betreft echt geen REED waard.17 juni 2010 om 15:30 #30196Ja nederland en eigenlijks alle welvaarde westerse landen beginnen steeds minder leuk te worden qua vrijheden.
Weet niet of mensen de film demolition man kennen maar dat was voor in de jaren 90 maar een vooruitziende blik want zie ons hier ook nog wel eens zo ver gaan qua regeltjes.
Maar wel mooi zuur dat ze nou net weer in jou hobby hoek aan het zoeken en jagen zijn evert:(17 juni 2010 om 17:05 #30197@zeebodem: je kan je mast ook gewoon op een andere plaats zetten toch? dan ben je moeilijk te vinden, en je kan gewoon doorhobbyen. (b.v. op flats enzo)
17 juni 2010 om 21:24 #30202@Zeebodem, is het een idee om je radiozender te streamen op internet? (ik heb geen flauw idee wat dat kost)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 juni 2010 om 21:50 #30203Ben je in ieder geval goedkoper uit 😉
http://www.strato.nl/server/virtual_server/index.html
Staat vespa-ciao.nl ook op gehost.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.