Vespa-Ciao.NL
:: Carterpakking vraag

Home Forums Techniek Problemen oplossen Carterpakking vraag

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta1234
    Topic starter

Hoi,

Ik had via marktplaats een complete polini se gekocht voor 75eu. (bromkrukas – 43mm polini wpoort voor degene die het willen weten) 😉
      Zag er allemaal goed uit, is gereviseert dus ik had hem onder me ciao gehangen en gestart.
      Hij starte vrijwel direct, alleen stationair viel ie uit en reed niet harder dan 5kmph.

Dus ik heb toen weer de blok eruit gehaald en de cilinder eraf gehaald.
      Dat zag er goed uit, maar de vorige eigenaar had de overtollige carterpakking niet weggesneden. (bij de spoelpoorten)

Mijn vraag is: zou dat de oorzaak kunnen zijn dat ie stationair uitvalt en dat ie geen vermogen had?

Gr. alain

tompiebozzel
      Bijdrager

Lijkt me niet, is de carterpakking wel goed gemonteerd?

malossi-ciao
        Bijdrager

Nee dat kan niet de oorzaak zijn , ik heb zelf het overtollige pakkingmateriaal ook niet weg gesneden blok loopt gewoon normaal

joelciao
          Bijdrager

cilinder niet gaar?
            inlaatvlak niet beschadigd?
            pakkingvlakken nog vlak?

gr

citta1234
            Topic starter

Cilinder is krasloos, en ziet er goed uit.
              Slotspeling van zuigerveren zijn ook goed.

Voor de rest heb ik even gekeken en het lijkt erop dat mijn cilinder er scheef in gaat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HW3OTIJT-1.jpg
              foto van forum gekopieerd, zoiets heb ik dus ook

joelciao
              Bijdrager

daar zou het best aan kunnen liggen, de poorten komen dus niet over mekaar met de poorten in de cilinder

gr

Martino
                Moderator

Zelfs al zou de cilinder er scheef op zitten, dan moet hij veel beter presteren dan 5km/h. Waar je wel op moet letten is dat hij doordat hij misschien te ver verdraaid is, geen valse lucht trekt bij je spoelkanalen. Loopt immers ook niet stationair.

Carterpakking niet weg gesneden zal ook niet de oorzaak zijn, maar wanneer je toch de cilinder er af hebt zal ik deze direct goed weg snijden.

Tevens is het beter in dit geval de specifieke foto’s te gebruiken van je eigen blok. Misschien dat hierop iets te zien is.

joelciao
                  Bijdrager

misschien het inlaatvlak, dat denk ik of zuiger verkeerdom?

malossi-ciao
                    Bijdrager

Ik rij ook met een scheve cilinder , maar daar merk ik verder niks van presteert perfect

beun_ciao
                      Bijdrager

Als je op de inlaat blaast, en aan de krukas draait merk je vanzelf of het inlaatvak goed sluit. Dan kun je geen lucht doorblazen als de krukaswang de inlaat dicht houd. Als je dan wel nog wat lucht door kunt blazen zal het daar aan liggen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.