Vespa-Ciao.NL
:: brommer stottert op top

Home Forums Techniek Opvoeren brommer stottert op top

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KevinBos95
    Topic starter

@ Goedguus heb nu een van 7 eerst 8 weinig verschil. Denk zelf ook dat het met de electronica te maken heeft.

@ niek1992 spoel poorten zijn alleen bij de kleine carter licht doorgetrokken inlaat tot 12,5 mm, denk ook zelf veelste klein.

ik zal de draadjes even nakijken heeft dit geen effect dan ga ik sproeier 62 proberen

goeiepit
      Bijdrager

de draadjes ligt het niet aan bij mij dee hij het atlijd goed (oude van docs911). een doorgetrokken zijn ze niet er zit alleen en klein inhammetje bij de boosterpoorten. andere sproeier zou het hem doen

KevinBos95
        Topic starter

Nou het geluid klinkt wel zo of hij kortsluiting maakt want als je goed luistert hoor je het ook eerder. 62 geprobeerd bougie wel betere kleur maar nog steeds stotterd hij.

floor-ciao
          Bijdrager

Kijk eens naar je cdi dat had ik ook 😉

KevinBos95
            Topic starter

Andere CDI geprobeert geen effect. Mijn eigen alles schoongemaakt enz, geen effect. Nieuw bougie gekocht hittegraad 8 geen effect.Spoelen vervangen nog steeds geen effect. Iemand anders suggesties ??:?:pest

ritze
              Bijdrager

en onbelast doet hij het niet? als je je wiel op tilt.
                wat een vaag probleem

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

just1991
                Bijdrager

je moet je ontsteking vervroegen 😉 omdat de bougie op top eigenlijk te laat vonkt door de vertraging… Er is ergens een how-to voor ik geloof dat je 2gaatjes moest boren onder ver ontsteking en dan die spoelen een beetje draaien.

KevinBos95
                  Topic starter

@ ritze ook onbelast stottert hij dan begint het nog eerder.

@ just1991 zal naar die optie kijken

tnerual
                    Bijdrager

volgens mij heb je niet perfect recht geveild, en ben je breder dan de krukaswang gegaan, ..

KevinBos95
                      Topic starter

Nee kan niet, is belgiese carter dus std groter vlakje heb niet aan het vlakje geveild.

Iemand ?:?

Martino
                        Moderator

Ik weet niet wat je verstaat onder stotteren? Misschien is het wel detonatie omdat je er alleen op top last van hebt.
                          Een filmpje zal wel makkelijk zijn in dit geval om te luisteren of het detonatie is. Om dit probleem dan bijvoorbeeld te verhelpen kan je een dikkere of extra koppakking proberen.

olliegasselt
                          Bijdrager

@ KevinBos95 ,

heb jij het koelkapje wel op je cilinder zitten ?

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad bij de Citta ,
                            als deze koud was trad het probleem niet op .
                            Maar zodra ik een aantal meters op pad was kreeg ik ook
                            een stotter en ging de Citta pingelen .

Ik heb toen het koelkapje gemonteerd en het probleem was
                            direct over :thumb

Doordat een kant van je cilinder geen geforceerde koeling krijgt
                            wordt deze kant heet .
                            Hierdoor kan het mengsel wat voor de zuiger gecomprimeerd word
                            ontbranden voordat de bougie gevonkt heeft .

KevinBos95
                            Topic starter

Ja heb ik er op zal kijken of hij mis verkeert gemonteert zit ofz.

Anoniem

heb dit ook gehad met me eerste ciao, bleek dat de cp’s op 0.15 stonden en er zat een 3 maten te grote sproeier in.

kan idd ook detonatie zijn dat hoor je vrij vaak, dus kijk eens hoe hoog je zuiger komt als je de kop ervan af is;)

KevinBos95
                                Topic starter

Foto’s hoever de zuiger komt: http://www.mijnalbum.nl/Album=3RA3JFWW
                                  Is met voetpakking zonder koppakking.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.