Vespa-Ciao.NL
:: Brommer maakt raar geluid & Komt niet vooruit ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer maakt raar geluid & Komt niet vooruit ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DonnY
    Topic starter

Ik heb de condensator/contactpuntjes vervangen + nieuwe spie..
      Dus alles weer in elkaar gezet..
      Ik ren m aan..
      Raar geluid, heel zacht blazend geluid..
      Dus ik probeer te rije.. maar kom niet egt vanne plaats :O
      Heeeel langzaam kom je op toere met hulp van duwe.

Wat kan dit zijn ??

ramzi
      Bijdrager

hallo,

mischien moet je is effe kijken of je ergens compressie verliest,
        dan moet je even horen waar het vandaan komt. en kijken of het goed sluit enz

veel succes :thumb

FonS
        Bijdrager

trekt ergens valse lucht?

denk aan carb, of keerring (natuurlijk eerst carb checken, da’s het gemakkelijkst)
          misschien een cilinderpakking gescheurd

Ciao-Passie
          Bijdrager

Dit klinkt wel als een vreemd probleem.
            Misschien komt dat wel door je het probleem wat kort omschrijft.
            Mar ik denk dat de sugesties wat valse lucht aangaat niet van toepassing is.
            Als je namelijk valse lucht hebt dan start de brommer zeer slecht of hij gaat ongecontroleerd stationair draaien (hoge toeren).

De check is als volgt:start de brommer goed?
            Loopt hij normaal stationair?
            hoe Reageerd hij op het gas?
            Is de bougie nog goed en vast gezet?:@

Kijk evengoed wel even na of de carburateur goed vast zit, uitlaat bij de cillinder vast zit.

Aangezien hij wel start denk ik dat je onsteking wel werkt(contactpunt afstand 0.45?)
            Bij het aanduwen hoor je behoorlijk wat tegen druk te voelen van de compressie(sluit de decompressie klep goed?)

Verder kan ik even niets bedenken wat jouw omschrijving kan veroorzaken.
            Maar als je aan je onsteking gewerkt en daarna onstaat dit probleem moet je altijd goed nagaan wat je gedaan hebt.:nerd
            Dus zoals ik zei contactpunt afstand nagaan, vliegwiel nagaan zit hij goed vast, zit de koppeling plus afstandsring er weer goed op(loopt er niets aan als je het met de hand rond draaid.)

Probeer je probleem anders nog wat verder te analyseren en te omschrijven.:con

succes.:thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.