Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Brommer komt moeilijk op toeren en geen stationair
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 7 maanden geleden door Naad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2009 om 20:04 #209716
Ik heb sinds een paar dagen problemen met m’n Ciao snor.
Zaterdag 43mm DR evo eronder gezet, zuigerveren enzo allemaal correct.
Sproeier 68, sinds vandaag een bougie met hogere hittegraad, namelijk 7.
bougie is gewoon koffiebruin.Bij het aanrennen van de brommer moet ik doorrennen tot de brommer een beetje vaart heeft,
dan pas wil die op eigen kracht verder.
haalt nog wel steeds een mooie top van ongeveer 55, kan iets minder of iets meer zijn.
Kan de brommer zonder decompressie aanlopen.
Als ik vaart minder geen probleem, zolang ik maar niet stil kom te staan,
want dan kan ik gas geven als een gek,
maar hij valt toch uit.Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Zit met de handen in het haar,
want het is echt niks om steeds maar weer de brommer aan te moeten lopen.Alvast bedankt,
Kenneth
14 april 2009 om 20:07 #222500zit je carb wel goed in elkaar/afgesteld?
14 april 2009 om 20:10 #222501Heb vanmiddag nog een aantal onderdelen daarvan vervangen,
niks kapot of aangetast.voor zover ik weet dus niet, ik kan gewoon (vol)gas geven etc.
hij haalt ook wel een mooie top ja.toch bedankt (Y)
edit: Ik heb nog een splinternieuwe 13/13 liggen, kan die morgen wel even proberen,
als die ’t niet oplost weten we dat dat het in ieder geval niet is.16 april 2009 om 15:30 #222521mischien is de sproeier verstopt.
17 april 2009 om 05:42 #222532Naad :
edit: Ik heb nog een splinternieuwe 13/13 liggen, kan die morgen wel even proberen,
als die ’t niet oplost weten we dat dat het in ieder geval niet is.En is het gelukt? Heeft het zin gehad om van carb te wisselen?
Heb namelijk hetzelfde probleem en zoek ook naar een oplossing.17 april 2009 om 07:34 #222535een carb vervangen zou natuurlijk nooit de perfecte oplossing kunnen zijn.:D die dingen zijn niet mechanisch, dus er kan eigenlijk niks stuk aan zijn. allen vies worden, en verstopt raken.
17 april 2009 om 07:46 #222536Misschien zit je koppeling vast? dat je met stilstaan de motor tegenhoudt als het ware.
17 april 2009 om 08:18 #222537klink beetje als lekke keerring of lucht dat lang pakking komt.
ik zou eerst wel even onderste gaatje achter je gassleuf goed doorprikken met een dunne naald, en vervolgens de carberateur er heel goed op zetten!
Ik denk dat dan al beter doet
19 april 2009 om 14:11 #222587ik had het probleem gefixt, maar nu heb ik hetzelfde probleem weer, maar dan wat erger.
heb cilinder net gedemonteerd en goed bekeken, maar geen schade op zuiger of cilinderwand,
dus dat is helemaal goed.
Koppeling is ook gewoon in orde,
decompressie is niet lek.Ik ga eerst wel dat gaatje doorprikken, maar ik denk niet dat dat mijn probleem oplost.
het lijkt echt alsof ie valse lucht krijgt,
want ik kan starten zonder decompressie.
Waar kan het blokje allemaal valse lucht krijgen?19 april 2009 om 14:36 #222588Heeft niemand door dat de sproeier te groot is?… 68 heb ik ook met mijn setup.
Ik zou eens een 62 er in gooien. Kijken wat hij dan doet.19 april 2009 om 14:39 #22258962 is de perfect maat voor je blok mits je 13/13 hebt.. 12/12 moet zelfs nog iets kleiner denk ik
20 april 2009 om 13:26 #222609hoe kan het dan dat ik eerst gewoon kon rijden, zelfs heerlijk kon rijden en m’n nieuwe bougie nu gewoon koffiebruin is?
ik heb een 12/12 carb.ik kan starten zonder stationair, nou ja.. starten in de zin van keihard rennen en dan ontsteekt ’t hele zootje. met of zonde decompressie.
heb een kleinere sproeier geprobeerd, maar dat was het niet, dus dat is een mogelijkheid minder.
Ook de carb nagekeken en goed aangesloten.
Nieuwe pakkingen, alles goed aangedraaid.wat kan het verder nog zijn?
20 augustus 2009 om 13:50 #220917
Vespa Ciao!Mischien is het de koppeling dat had ik ook bij mijn bravo had iemand papiertjes tussen de start segmentjes gedrukt en toen kon die niet meer vrij staan waar door die dan uitvalt als je stil wilt staan en kan die niet goed optrekken
20 augustus 2009 om 14:07 #220916check of je starsegmenten nog veertjes hebben, en kijk even of je krukaskeering nog goed op zijn plaats zit, ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, en dat was opgelost toen ik de keerring goed vast had gedrukt.
je kop of voetpakking kan ook lek zijn, hier zou ik ook even naar kijken, en je sproeier is idd niet te groot, ik rijd nu met std 50 cc met gevlakte kop, en getuned carter met leo krul + 13/13 met sproeier 62
20 augustus 2009 om 15:35 #220889Een maat van me z’n citta duurt ook lang om aan te krijgen. (zou denk ik valse lucht betekenen.)
En ik had zelf ook valse lucht, toen ging hij ook niet mooi stationair lopen. Maar na de kop en voetpakking te vernieuwen is dat probleem verholpen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.