Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Brommer gaat niet aan!
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door DonnY.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 maart 2006 om 20:40 #133139
woe :
ik zat zelf te denken aan n 58 60reed met n citypower. en das vergelijkbaar met n krul
sorry poepie ik heb weer een ander
of niet hahahahah de sig is wel echt toepasselijk bij jou jaah wahah
22 maart 2006 om 20:47 #133140oke, dan ga ik die contactpuntjes es bekijke,
Nog nooit iets aan gedaan, dus weet niet hoe ut moet 😐Enja, alles trugzette, heb niks gedaan,,
Alleen een kleinere sproeier, omdat bougie donkerbruin/zwart was..Mja, wie kan me dat duidleijk uitlegge, hoe je contactpunte moet instelle ?
22 maart 2006 om 20:51 #133141je pak een nagelveil en op het vliegwiel heb je een gat en als je goed ziet zie je twee puntjes en als je aan koppeling draait komen die tegen elkaar maar moet je niet doen je moet gewoon goed kijken veiltje rustis tussen het gaat van twee punten en dan rustig op en neer gaan ik zelf heb dat probleem ook vaak gehad
22 maart 2006 om 21:01 #133142Hmm, dus beetje zelf kijke..
Dus veiltje tusse de puntjes in doen, en dan btje bijstelle..
Nja zal wel us kijke..22 maart 2006 om 21:06 #133143Hmm, ik zie denk ik de 2 puntjes, deze zitte bijna helemaal tege mekaar aan ??
Mja hoe moetje dat instelle dan ?
22 maart 2006 om 21:09 #133144
Jelle89die moeten op 0.4 of 0.45 staan..dat was het beste van contactpunten gloof k..ik heb electronisch..:D..nergens last van..:P..
22 maart 2006 om 21:14 #133145Ya, maar hoe doe ik dat :con
Nog nooit iets aan gedaan.. ??22 maart 2006 om 21:17 #133146
Jelle89probeer dit eens:
-(Blok) Contactpunten stellen
Hier nog een manier om je contactpunten af te stellen, speciaal voor opgevoerde blokjes. (werkt alleen goed als je punten en condensator in perfecte staat zijn).Het verschil is dat je hier niet kijkt naar HOEVER je punten openen, maar precies WANNEER ze openen.
Zo werkt het:
Zet je zuiger precies op het boventste dode punt (b.d.p.).
Zet nu met een merkstift een streepje op de buitenring van je vliegwiel, en precies recht daar tegenover ook een op je carter.Meet nu op de buitenrand van je vliegwiel precies 29 mm uit naar rechts. (met de draairichting mee dus).
Zet daar ook een streepje.
Het tweede streepje zet je nu precies tegenover het streepje op je carter.Precies op dat punt moeten nu je punten BEGINNEN met openen. Je geeft op deze manier je vespa blokje de maximale voorontsteking.(ongeveer 23 graden)
Controleer voor de zekerheid nog wel de openingshoek van je punten even, deze mag niet meer zijn als 0.60, en is als het goed is ergens tussen de 0.50 en de 0.60 .
Zou het meer zijn als 0.60 dan sluiten ze niet meer en zou je geen vonk krijgen.Deze manier geeft meestal een goed resultaat (bij mij tenminste wel), maar werkt niet altijd perfect. Als het niet goed loopt ligt dat meestal aan de c.p. of de condensator.
Ik zou zeggen, probeer het maar eens!!!
(Info komt overigens uit een oud polini boekje dat ik ergens had, maar niet weer kan vinden. Gelukkig had ik het ook ergens opgeschreven ooit)
STAAT BIJ HOW TO’s
22 maart 2006 om 21:25 #133147dr kom ik dus niet wijs uit, had ik al gelezen :p
22 maart 2006 om 21:52 #133149zal er eens een paar foto’s bij maken…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...23 maart 2006 om 18:23 #133158Nja, volges mij ligt ut niet aan de contactpuntjes..
Teminste iedereen die ik heb gevraagd.. denkt dat ut wat anders is..-te veel benzine / te weinig benzine
-schroefje @ carburateur meer dicht draaien..Mja
24 maart 2006 om 19:25 #133174Deze kan geslote worde.. tis opgelost..
Benzine slangetje was verstop :S
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.