Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › brandstoftoevoer probleem
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door frf.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 mei 2008 om 13:23 #208997
op één of andere manier lekt myn ciao dus brandstof rond de vijs vh kopje die op de carburateur zit. Wat ik al heb gdn:
– andere (uitgekuiste) carburateur gestoken
– andere pakking gestoken
– vijs vernieuwd
– nieuwe brandstofslang + kopjeen niks helpt 😕 Wat scheelt er dan toch 🙁
8 mei 2008 om 13:45 #219417emm heb je wel het goede moertje erop? ook goed vastgedraaid maar dan ook egt goed (dat was bij mij het probleem namelijk:))
8 mei 2008 om 13:53 #219418hmm, jammer, mijn pakking-tip werkt dus niet:( Weet je zeker dat je brandstofslang goed aansluit?
En wat bedoel je precies met ‘andere uitgekuiste carburateur gestoken’?:p Heb je een andere opgeknapte carburateur geprobeerd?
8 mei 2008 om 14:01 #219419effe wat duidelyker uitleggen:
vanmiddag dus om een nieuw pakking geweest en de carburateur eens afgepakt en nagekeken. Op het eerste gezicht niks mis mee. Dus alles weer netjes erin en de kop gestoken. Toen merkte ik dat ik de juiste vijs niet meer had. Dus andere gelijkaardige vijs gestoken…Nu zou je kunnen zeggen dat het daaraan ligt maar dat kan niet want met de juiste vijs erin had ik juist hetzelfde probleem. Ik heb zelfs extra rondelletjes erachter gestoken zodat ik hem heel hard en strak kon aandraaien. Maar niks helpt want het lekt nog altyd op precies dezelfde plek..Zelfs de brandstofslang en kop is vervangen…Ik ben echt hopeloos aan het worden.
8 mei 2008 om 14:05 #219420en hoeveel lekt er dan? Verlies je een halve tank, of is het een paar mililiter per dag? Mijn brommer lekt namelijk ook wel hier en daar, maar ik rijd nog steeds 1:40. De benzine verdwijnt bij mij zelfs door het sleutelgat van mn tankdop, omdat ik m altijd te vol tank:p Zolang je geen liters verliest, is het toch geen probleem?
Lekt hij alleen als je rijdt, of lekt hij ook als het blokje stilstaat (met benzinekraan open).
8 mei 2008 om 14:07 #219421het lekt gwn constant door vanaf ik myn benzinekraan openzet…En dan verlies ik echt heel veel brandstof…Als ik het zou laten doorlopen jaag ik er heel myn tank door 🙁 En het lekt zelfs zo erg dat rijden/starten gwn niet mogelijk is..
8 mei 2008 om 16:21 #219422als ik dit zo lees sluit de vlotter je brandstoftoevoer niet af! als je het vlotterbakje(dat bakje onder aan je carb waar de sproeier in zit) deraf haalt zit daar zoeen plastick blokje, je vlotter, duw deze omhoog en blaas door de benzineslang lucht in de carburateur als je de lucht erin krijgt geblazen is je vlotter,of de afsluiter ervan, stuk. als je blaast en de lucht kan er niet door dan is die goed
8 mei 2008 om 16:23 #219423pfff…:( Nieuwe carb wrs dus 😉 Fuck…Stomme brommer…Het is het één achter het ander de laatste tijd.
8 mei 2008 om 23:28 #219424ook last van schroefdraad van dat kopje al bij 2 carb’s lamgedraaid gewoon zorgen voor nieuwe carb of zelf nog wat proberen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.