Vespa-Ciao.NL
:: Bij vol gas komt raar geluid

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bij vol gas komt raar geluid

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

goedguus
    Bijdrager

ik heb dat ook maar persoonlijk zie ik dat altijd als een goed teken maar weet niet of dat wel zo is (A) doe dat meestal expres namelijk..

Steev
      Topic starter

Ik heb nu een 41 sproeier erin gezet nu is het bijna weg alleen als ik vol gas beetje gas minder en dan gelijk weer vol gas geef dan komt het een beetje. Alleen de nieuwe v-snaar legde ik er zo om hoefde niet iets te doen ofzo zit hij dan niet te los ofzo? Het was gewoon een 80 poelie + 940 v-snaar maar kon hem er zo omleggen?
        Ik hoorde iets van het blok naar voren leggen ofzo is dit nodig en hoe doe ik dit?

hansieb
        Moderator

Blokbouten losdraaien en de uitlaat losmaken.

Dan kan je het blok een stukje naar voren duwen en alles weer vastdraaien.

Zie anders dit even: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11590

Steev
          Topic starter

Maar is het normaal dat je de v-snaar er zo omlegd zonder iets te doen?

Ik hoef alleen dit te doen:

-Daarna verwijder je de uitlaat dmv een bout aan de achterkant (13mm) en een aan de voorkant (10mm of 11mm).

-De volgende stap is de drie montagebouten van het motorblok (10mm) een paar slagen los te draaien (zie foto) en het motorblok een stukje naar achteren te schuiven. Hierdoor staat de v-snaar niet meer op spanning en kun je de koppeling in zijn geheel eraf halen.

?

goedguus
            Bijdrager

ja klopt uitlaat hoeft er ook niet uit mits hij achteraan kan verschuiven.. en je snaar moet je net op het begin van je poelie kunnen leggen en als je dan de brommer vooruit dieuwt moet hij er netjes invallen en een beetje op spanning staan maar je moet ze niet helemaal naar elkaar toe kunnen trekken.. suc6

Steev
              Topic starter

Ik kon de v-snaar erop leggen terwijl de brommer op zijn standaard stond en hoefde niet echt kracht te zetten is dat normaal?
                En als ik de v-snaar strakker zet wat voor voordelen heeft dat win ik dan ook snelheid of dat niet?
                En hoef ik de koppeling niet los te maken als ik het blok naar voren schuif?

Serge
                Bijdrager

Ik heb precies het zelfde probleem, sins ik mijn 36 ml sproeier voor een 40 ml sproeier heb vervangen

Steev
                  Topic starter

Ja hoe kleiner de sproeier hoe minder last ik ervan heb maar nu wordt mij iets verteld over bromvertanding dat als ik van mijn snorvertanding bromvertanding maak dat het dan weg moet zijn maar wat is dit? En heeft iemand een linkje ofzo?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.