Vespa-Ciao.NL
:: begint te trille na +-40 km p uur

Home Forums Techniek Problemen oplossen begint te trille na +-40 km p uur

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

daniel citta
    Topic starter

heb het all eerder gehad dat me brommer begint te trillen toen was het de poelie
      heb het nu weer dus een nieuwe poelie gehaald ma doet het nog steeds wat kan dat zijn !!!

mvg daniel

barry
      Donateur

Krukas lagers versleten-of je riem is vesleten.

Jarco
        Bijdrager

Kijk even of je nieuwe poelie niet krom is.. wil ook nog wel eens voorkomen.

swiddy
          Bijdrager

Jarco kijk zijn post eens daar staat dat hij al een nieuwe geprobeert heeft 😉
            Het kan idd dat de lagers kapot zijn maar ik had de koppeling poeli enz. toch nog een keer extra aangedraaid.

daniel citta
            Topic starter

dr zit net een nieuwe blok revisieset in en de poelie is zo recht als het ma kan kan het ook aan de kruk as ligge ?? onbalans ofzo want heb dr een oude ingezet die ik nog had ligge ! ma zal de tips effe uitprobere alvast bedankt

daniel

ritze
              Bijdrager

ja hoe trilt het? heel snel zoals een trilfunctie van een foon?
                of zijn het trillingen die je bijna kan tellen?

want dat heb ik met een v snaar gehad, door die snaar trilde mn halve brom uit elkaar…
                dit was een getande riem, die normaal gezien niet slecht zijn

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

daniel citta
                Topic starter

jha tril als een gekke tis niet normaal krijg er gwn dove voeten van en klopt de v snaar is af maar sinds vanaaf zit dr een nieuwe op doet het nog steeds

vercoelen
                  Bijdrager

geef eens gas zonder dat de vario erop zit?
                    dan weet je of het aan het blok ligt of aan de vario, koppeling/poelie,v-snaar,wiel,achterklok enz…

sjlabbie
                    Bijdrager

Ik heb dat ook gehad als ik 40 reed trilde hij kei hard dat het gewoon niet fijn was en het gas moest los laten. ik vraag ook af hoe dat kan???

Peter.S
                      Bijdrager

ik had het ook met een getande riem…
                        probleem: de riem stond té strak!!
                        en dan trilt alles, nu blokje wat naar achter gezet en alles is goed.

Jarco
                        Bijdrager

swiddy :
                          Jarco kijk zijn post eens daar staat dat hij al een nieuwe geprobeert heeft 😉
                          Het kan idd dat de lagers kapot zijn maar ik had de koppeling poeli enz. toch nog een keer extra aangedraaid.

@ Swiddy Lees mijn post, Kan goed zijn dat de ‘nieuwe’ poelie ook krom is.. zal niet de eerste zijn.

Kan ook zijn dat je v,snaar niet helemaal egaal is.. dus niet op alle punten even dik is zo gezegd (Versleten dus).

ritze
                          Bijdrager

ja en dan? elke poelie is iets krom. ik heb ziekelijk trilling gehad met een getande riem.

probeer zoon goedkope ongetande riem.

en trilt ie ook zo hard als je hem op de fietsstand zet??

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.
                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.