Vespa-Ciao.NL
:: Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

Home Forums Perso’s Projecten Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 564)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas23
    Topic starter

weet ik nog niet, eens kijken wat ik zelf eraan kan doen! met erg fijn staalwol
      Weet iemand ook waar je die 19 inch banden kunt krijgen? en of je ze nog kunt krijgen?

DinoH
      Donateur

Ik kan ze voor je bestellen, die hebben ze bij mijn bromboer!

Wilk1985
        Moderator

Prachtige aanwinsten weer Bas, vooral de 19 inch is het echt waard om helemaal opgeknapt te worden. Het zal wel wat tijd kosten maar je komt er echt wel. Zelfs de velgranden zijn nog nieuw te vinden als je een beetje je best doet dus dan zou je ze eventueel opnieuw kunnen laten spaken.

De groene is ook leuk, makkelijk dat hij al een kenteken heeft.

Bij JMPB hebben ze trouwens ook genoeg 19 inch banden hoor.

Bas23
          Topic starter

Dank je Ciaoracing75 kreeg wel wat opties door. Dank je Wilk1985:thumb Ja dit waren de mazzeltjes weer voor dit jaar
            hahaha. Ik ga de Groene ook klaar maken en wat opfrissen. Heeft ook een jaar of 8 niet gereden.
            Maar dat is minder werk als de rode. Ik ga hem zeker opknappen.! Morgen ben ik vrij dus maar eens beginnen met schoon maken:thumb

Bas23
            Topic starter

Dank je SpeedyVespa, Ik ben er vandaag niet aan toe gekomen helaas.
              Heb de Groene wel geschorst en deze ga ik eerst eens grondig schoon maken!
              Misschien gebruik ik hem dit jaar wel voor de oldtimer toer! aangezien de Candy rode nog steeds
              naar het RDW moet. Ben morgen eerst nog druk een 72’r Ciao te slopen voor tranport:thumb

Bas23
              Topic starter

De plannen zijn gewijzigd, de Donker rode is verhuist naar Speedyvespa. Ik had er 4 staan beetje te gek.
                Nu heb ik vandaag de Groene gesloopt. Ook daar zat best wat werk aan om hem netjes te krijgen. Ik ga dit frame gebruiken
                voor mijn Candy rode. Dus kaal maken en spuiten. Zo scheelt het mij weer een RDW keuring. Ik kan de rest zo over zetten.
                De 19 inch is na aankoop onder een zeil terecht gekomen. Deze gaat volledig opgeknapt worden. Ik zal de voortgang uiteraard
                hier laten zien.

Bas23
                Topic starter

Zo toch maar even de 19 inch onder het zeil in de tuin vandaan gehaald. Ik kon het niet laten.
                  Eerst die lelijke voordrager dr af geschroefd. En veel roest verwijderd. Met fijn staal wol kom je een best eind!
                  En even een sopje erover gedaan. Het blok ga ik morgen doen. Eens kijken of hij na knap 40 jaar weer wil lopen!

Zo onder het zeil vandaan:

De drager en koplamp eraf:

En na een ochtend poetsen zo nu dus:thumb

Zoals gezegd morgen het blok, het filter lijkt wel nieuw!

Morgen weer verder:thumb😀

Bas23
                  Topic starter

Even een update, de rode 19 inch is gestript, ook is hij geschuurd. Volgende week gaat hij naar de spuiter
                    voor een fris nieuw kleurtje. Gelukkig was deze wel compleet en heb ik best wat reserve onderdelen opgebouwd in het afgelopen jaar. Dus de wederopbouw zal zeker goed gaan komen. Ik had al nieuwe banden aangeschaft. Ook komen er nieuwe velgranden. Het chroom was helaas niet meer te redden, ook het stuur niet. Heb daar ook een ander voor. Nu eerst het blok in de tussentijd goed schoon maken. Deze heeft nog niet gelopen. Verder update volgt.

Gr Bas

Bas23
                    Topic starter

Update: Ik heb het frame van de 70’r gebruikt voor de candy rode. Ik moet nog een whitewall bestellen,
                      het balhoofd logo plakken, tankstickers en het origine voorspatbord plaatsen, dan is de candy rode af!
                      En kan ik lekker toeren:D De 19 inch ligt uit mekaar, en is hellemaal kaal geschuurd. Mijn broer zou hem spuiten,
                      Maar dit gaat helaas niet door.. nu ben ik dus opzoek naar een spuiter in de buurt van Apeldoorn. Die niet de hoordprijs vraagt!

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Wow, wat ziet er hij er goed uit! Mooi dat bakje nog onder de bagagedrager met het logo.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Bas23
                        Topic starter

SpeedyVespa
                          Donateur

Ziet er goed uit Bas 😀

Bas23
                            Topic starter

Bas23
                              Topic starter

Update: Deze week maar eens wat dingen vast gespoten, de naaf en wat andere dingen hadden hun glorie wel verloren.
                                Dus maar eens van een nieuw kleurtje voorzien. Ook ben ik druk bezig om andere velgen te regelen.
                                Achterwiel is geen probleem, maar het voorwiel is moeilijk aan te komen helaas.

DinoH
                                Donateur

Netjes bas:thumb
                                  Ik hoop dat ie snel gespoten wordt!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 564)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.