- Dit onderwerp bevat 563 reacties, 59 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 2 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 mei 2020 om 01:19 #796908
@Daan, ik poets al het Chrome( zonder pitten of roest) met Chrome poets. Mocht het dof zijn of pitten in zitten, meeste eerst met heel fijn staalwol. In combinatie met wd40. Lak eerst goed schoon maken, rare vegen of doffe vlekken met een klein beetje commandant, als het niet verweerd is geen commandant gebruiken, maar goede auto poets.
12 mei 2020 om 16:34 #797251Bas ik heb een vraag aan je. kan je je frame bijwerken zonder kleur verschil? Zo ja wat heb je er allemaal voor nodig?
groetjes12 mei 2020 om 18:06 #797257Bas ik heb een vraag aan je. kan je je frame bijwerken zonder kleur verschil? Zo ja wat heb je er allemaal voor nodig? groetjes
Spot repair. Bij de meeste schade bedrijven kunnen ze dat wel. Bijspuiten met een kleur die zga het zelfde is en dan wat truckjes/mideltjes om dat zga onzichtbaar te maken. Zal thuis met een spuitbus tegenvallen zeker voor de eerste keer.
12 mei 2020 om 20:27 #797260Bas ik heb een vraag aan je. kan je je frame bijwerken zonder kleur verschil? Zo ja wat heb je er allemaal voor nodig? groetjes
ik doe niet meer bijwerken tegenwoordig, ik zorg dat de eventuele roest weg is, en zet dan met de kwast in de blanke lak. Bij spuiten kan wel maar dan heb je bijna altijd kleur verschil. En zo hou je originele patina.
12 mei 2020 om 20:39 #797262Even nog wat nieuws, er stond altijd al een pack op het lijstje hier, nu heb ik er 1 gevonden niet ver van huis. Je zou het ding nog geen stuiver geven op eerste gezicht! Maar toch Deze opgehaald, en ook gelijk maar even aan het opknappen😷 missen wat dingen, gelukkig nog wat kunnen vinden in Italië. Helaas duurt de post vanuit daar net zolang als Ali express😩 hoop werk maar komt uiteindelijk ook wel weer goed.

Daarna maar begonnen met slopen, en schoon maken, veel poetsen en schoon maken😷

Ook 2 dagen druk geweest met schuren, was een hoop gebeund aan de pack, voorvork vast gelast.. deze wordt nog opnieuw voorzien van de juiste plaatjes, frame moest nog wat aan gebeuren, en krijg ik morgen terug, dan kan deze ook in de verf. Ben vandaag alvast weer begonnen met de brug in mekaar te zetten.

Hopen dat we vlot eens een rondje kunnen gaan doen😎👋🏻12 mei 2020 om 21:08 #797264Wat een grappig dingetje Bas!
leuk project12 mei 2020 om 21:27 #797267Dank je Daan, heb ik ook altijd gevonden, kon deze kopen voor net geld. Alleen Redde ik het hier niet met bij stippen Vd lak. Was teveel roest. Dus moet ik compleet spuiten helaas, hoop tijd weer in zitten al. Maar als klaar is leuk en uniek brommertje erbij😎
12 mei 2020 om 22:16 #797269Zeker leuk dingetje !
komt er ook nog een keer weer een ciao bij? 😉
12 mei 2020 om 22:42 #797271Nee ik heb er genoeg gehad, heb een starre c9, en een geveerde c7 uit 70, nu de pack en dat is zat. Heb nog meer hobby’s🤫 en wil de schuur nog wel in en uit kunnen, daarnaast merkte ik de afgelopen dagen dat bijna 40 ben… kon eerder veel meer als nu, maar mijn rug trekt het niet meer om nog volledig dingen te schuren( auto ongeluk 10 jaar geleden) dus ik maak de grijze c7 af, en de pack.
12 mei 2020 om 22:44 #797272Wel jammer maarja snap je keuze ook!🙌🏻
21 mei 2020 om 00:08 #797702Pack update😁 frame miste een beugel voor het rubberen Frame, en voorvork was een In
mekaar gebakken hoopje ellende, dus werd het tijd om dit eens even op te knappen:voorvork was 1 Drama… het draag gedeelte van de bovenkant was compleet eraf geslepen, en er was een plaat tussen de 2 helften gelast..
nadat deze los was aan de hand van foto’s nagemaakt.. erg lastig om nergens een voorbeeld van te hebben.. maar we hebben ons best gedaan.

Waren ook een hoop gaten geboord.. echt slachtveld.. deze zijn weer zo goed als dicht.
frame is weer mooi strak en netjes..
Toen kon ik beginnen met het weer opbouwen🥳

Nieuwe oude vooraad koplamp kunnen scoren, bij de lokale brommerboer.

Ze hadden hem overgespoten met een zwarte spuitbus, zo ook het rubber, na veel poetsen het meeste eraf gekregen.. alles netjes ingevet.
helaas miste ook de kabelboom.. kan hier geen voorbeeld van vinden.. dat is waar nu mee aan het uitzoeken Ben.. nog wel een kickstart hendel op de kop weten te te tikken, en het rubber achter spatbord via eBay. Zoek nog wel het volgende:zadel
en het decompressie hendeltje( deze zit onder de achter rem.de zijplaten Worden nog gemaakt Vd week, dus nog even opzoek naar stickers. Net zoals de stepjes. Schiet op! Bijna een rijdende pack😎
zo staat hij er nu bij.

Tot de volgende update✌🏻28 mei 2020 om 19:24 #797995Pack update: begint wel aardig op te schieten.
inmiddels zit hij al weer aardig in mekaar. alleen is het wat lastiger om aan spullen te komen. En is het veel zelfbouw. Bok standaard moeten wel nog even maken, stepjes moeten nog wat worden aangepast. Maar begint al wel weer ergens op te lijken, als iemand foto’s heeft Vd bedrading zou ik de daar erg blij mee zijn! Moet een complete kabel boom zelf gaan maken. En wat foto’s zouden daar erg bij helpen😎

Ik ben driftig opzoek naar een juist zadel.. dus als iemand wat heeft liggen? Of ergens te koop weet? Mag gescheurd zijn, maar dan heb ik een mal. Ook de pack2 zijstrippen zoek ik nog.. en een kickstart hevel. Dus nog even verder sprokkelen met onderdelen, en dan naar rdw voor een kenteken😁Ook zit er weer wat beweging in de c7, heb als goed is Vd week een juist oldi blok, het andere blok was niet naar mijn zin. Dan kan deze ook worden afgemaakt😎 laat de zomer maar komen!!

Tot zover!28 mei 2020 om 20:24 #797997Wauw die C7 is tegekk!
28 mei 2020 om 21:09 #798000Thanks man, vind dat grijs op een oldtimer ook altijd wel wat hebben. Heeft wel wat strijd sporen.
maar dat geeft karakter.😎28 mei 2020 om 21:12 #798001Ik ben zelf ook ontzettend blij met mijn rode C7 😛
heeft ook wat strijdssporen😂 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.