Vespa-Ciao.NL
:: Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

Home Forums Perso’s Projecten Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 564)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Mooie foto’s Bas! Door jou begin ik opeens Lusso’s cool te vinden 🙂

Bas23
      Topic starter

Thanks Dino:thumb

Dank je Jos, Ja het zijn ook erg coole oldies, maar wat ik vreemd vind… het achterwiel
        heeft een driehoeks lager ipv van een schaal. En hij zou volgens bronnen van 72 zijn…

Wilk1985
        Moderator

Dat is normaal hoor, het driehoekslager is tot +/- 1970 als ik het goed heb

Piet30
          Donateur

de poets Teufel at work :thumb

Man it is like a wonder how you get the old things looking like new. Do you have a special rost filter on your camera :worshippy

My Belgisch Lusso from 1970 also has the driehoeks lager and no bearing schaal.

Bas23
            Topic starter

Thanks Jos en Ralf, dan weet ik dat het verder goed zit. I hate rust Ralf:D I have seen allot of that here:lol
              I do my best to clean everything up so nice ass possible.
              Net zoals de voorvering, dat was 1 klomp vet. Maar ook weer netjes.

Heb nu al weer zin om ze erin te zetten:D:kots

SpeedyVespa
              Donateur

Wauw! Je hebt mijn oude wielen echt mooi gekregen!

Ciao1968
                Bijdrager

Bas23 :De Lusso laat op zich wachten helaas.Ik kan niet de juiste kleur verf krijgen.

Bij een goed verfbedrijf moet je zonder probleem de juiste kleur kunnen laten namaken, bij mij in de buurt doen ze dat met een kleurmeetinstrument: https://www.bestel-verf.nl/product/861/Sikkens_Colorado_kleurmeetinstrument.html

Het enig wat je nodig hebt is een goed, niet verkleurd onderdeel. Vervolgens kunnen zij de verf ook in een spuitbusje doen. kost iet van ik meen 25 a 30 euro.

Bas23
                  Topic starter

Thanks Rody daar kan ik wat mee. Ik wil echt de goede kleur.
                    Het gaat in dit geval om bij werken en niet volledig spuiten.
                    Als dit is gebeurd kan hij weer in mekaar. Wil eigenlijk dit zomer lekker toeren met de Lusso en de C98)

Bas23
                    Topic starter

Update(tje) Vandaag een onverwachte snipperdag, dus maar eens even naar de spuiter voor de kleur van de Lusso.
                      Hij heeft een stukje gescant, en had een match nummer 8. Dus bijna perfect! Helaas wordt het bij spuiten niks,
                      Frame had teveel plekken en zou zonde zijn, kon ik na een tijd weer gaan lakken, dus het wordt een complete verf beurt.
                      Verwacht het frame binnen 6 weken retour van de spuiter:?

In de filler en ligt nu bij de spuiter:thumb

Wordt vervolgd!

Piet30
                      Donateur

cool, will the frame become the match number 8 ? :baby

Bas23
                        Topic starter

No Ralf:haha That was the number off the color match in the data base, it will be the same color(a)

Bas23
                          Topic starter

Update:

Ciao weer terug vd spuiter, kleur is tintje lichter uitgevallen, Maar het was ook gokken.
                            Ben wel tevreden. Nu Langzaam weer gaan opbouwen!:thumb

Net terug thuis:

Stickers erop:

Opbouw:

Door die stomme veren in de vork wat schade opgelopen:boos
                            Maar is weer bijgewerkt, had verf en lak mee gekregen:thumb

Met de C9:

Nu sparen voor nieuwe banden, en dan kan hij verder in mekaar=)

Wilk1985
                            Moderator

Gaaf weer Bas!

De Lusso zie je al zelden, en een nette is helemaal goud waard :thumb.

Super

Bas23
                              Topic starter

Dank je Jos! Eens kijken wat het wordt:D

Piet30
                                Donateur

wow, nice, the color looks like original. :relax

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 564)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.