Vespa-Ciao.NL
:: Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

Home Forums Perso’s Projecten Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 564)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas23
    Topic starter

Top dank je Peter! Ik zal er vd week eens naar kijken, het gaat om dezelfde lamp als die jij van Ebay hebt.
      Brak me vanmiddag het draadje los wat naar de bobine gaat:(( was een best stukje fietsen…
      Nogmaals dank voor de moeite Peter!:thumb

Bas23
      Topic starter

Er is licht:D Alleenm even kijken hoe de Claxon aangesloten moet worden… Ik heb dezelfde lamp als de 2e van Peters foto. De plus van de kabelboom moet op de schakelaar, maar in mijn lamp zat hier een rode op die naar de claxon loopt…
        waar laat ik de rode vd boom dan? ik gok dat de kabel van de toeter knop op de min vd toeter gaat?

Bas23
        Topic starter

Licht en toeter probleem opgelost, alleen het lopen van het blok niet:kots Ben er ook even klaar mee.
          Heb er een nieuwe zuiger in zitten, alles eigenlijk nieuw behalve carter en cilinder. Dus ik demonteer het blok
          voor de 6e keer en stuur het naar de dokter:D Ga er vanuit dat dit beter tot zijn recht komt. In die tijd kan ik
          nog wat cosmetische dingen aan gaan pakken. Stay tunnend:thumb

Bas23
          Topic starter

Vandaag de Witte C9 gestript. Blok verpakt en is onderweg naar de dokter:thumb

Ik ga ondertussen wat poets werk doen, en de spaken. en eens kijken of ik de voorvork wat bij kan werken,
            hier zit een rare plek in. Ook denk ik te weten wat de originele kleur is:D

hansieb
            Moderator

Ahhhh wit 🙁 Gelukkig ben ik klaar met die kleur!

SpeedyVespa
              Donateur

Netjes bas!

Bas23
                Topic starter

Dank je Bas:thumb Wat dan Hansieb? Hij was wit ik had ook liever een ander kleurtje:con Maar zit er nu eenmaal op.
                  Ik vind deze heel niet lelijk:

Heeft natuurlijk een andere voorvork en lelijke tasjes:kots

Vind deze kleur zelf erg mooi:

Was de bedoeling ook hem zo te gaan spuiten. Maar laat hem maar wit.

DinoH
                  Donateur

Juist een leuke kleur, wit!
                    Alhoewel dat groen ook grappig staat moet ik zeggen..

Bas23
                    Topic starter

Ja en nee, het is niet super lelijk maar vind dit echt gaaf!

Bas23
                      Topic starter

Update: Vandaag dagje vrij, dus flink poetsen en wat roest bij werken. Voorvork flink gepoetst en ligt bijgewerkt:

Volgend weekend komt de vering er weer in.

Ook bezig geweest met mijn spaken van het voorwiel, flink met Brillo in de weer en daarna met de kwast alle spaken geverfd wat een werk was dat:pest

Resultaat:

Nu al het vet nog van de rand poetsen en de naaf. dan is het voorwiel klaar. Ik laat de michelins zitten:D
                        Alleen achterwiel kom nog een nieuwe binnenband in:thumb Mijn blok is ook al weer terug vd dokter! Dus kan niet wachten hem weer in mekaar te zetten. Frame moet nog worden gepoetst.

SpeedyVespa
                        Donateur

Ziet er al weer netjes uit:thumb
                          Voorvork niet veel kleurverschil?

Bas23
                          Topic starter

Dank je Bas, nee valt me reuze mee, onderkant vork had flink wat plekken, maar is nu verholpen.
                            Net zoals onderkant bagage drager. Verder was alles netjes. Kwestie van veel poetsen, en poetsen.

Bas23
                            Topic starter

Ik zit momenteel erg in dubio betreffende de koplamp voor de witte. De lelijke koplamp die er op zat komt er dus niet meer op. Nu is het te moeilijk een Italiaanse te bemachtigen voor normaal geld:pest Ga er echt geen 120 euro voor betalen Excl verzendkosten. Zou de kleine Nederlandse koplamp tot zijn recht komen? Anders daar maar eens 1 van op de kop tikken.

Bas23
                              Topic starter

Update:

Weer wat vrije tijd te besteden gehad aan de witte C9, Ik had de tank gespoeld met verse benzine nadat ik hem had gekocht. Maar bij nadere inspectie bleek dat er toch veel roest was. Dus maar even een HG kuurtje gedaan:D
                                Werkte prima!

Ook de voorvering maar eens in glorie hersteld, wat een pokke werk blijft dat toch om weer in mekaar te zetten:boos

Frame ook hellemaal gepoetst en wat bijgewerkt.

Dus eigenlijk kon het wel weer in mekaar:D Nieuw old stock balhoofdsetje.

En zo als hij er nu weer bij staat, ook een klein wit koplampje kunnen scoren! Dank je Jelle:thumb

Binnenkort het blok er weer onder, deze is door Wilk1985 weer hellemaal gereviseerd:thumb Dus kom maar op met de lente!

Wilk1985
                                Moderator

Iedere update is het weer genieten Bas met al die foto’s! Je bent de kerst goed doorgekomen zie ik :thumb

Ik zie dat je die sticker onder het zadel nog hebt zitten, is die nog in goede staat? Als je er een goede foto van neemt kan hij nagemaakt worden, ik zou er zelf in ieder geval graag een willen 🙂

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 564)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.