- Dit onderwerp bevat 563 reacties, 59 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 2 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 oktober 2014 om 20:35 #448205
Dank je Dino, Daar ben ik nog niet over uit, de bagagedrager heeft wat vliegroest, en is doorgebogen, er zit daardoor ook
een deuk in het achterspatbord.. Ik trek hem binnenkort eens uit mekaar om alles goed schoon te maken. En zal dan eens kijken. Ik geloof niet dat de kleur origineel is…5 oktober 2014 om 20:40 #448194Kap is weer mooi schoon geworden ! Plastic is wel te polijsten, staan wel tips op internet (wel altijd eerst aan de binnenkant uitproberen).
6 oktober 2014 om 12:00 #447836It is nice to see how much dutch people appreciate the old Ciaos and try to keep them in original state. Keep on!
The look of the red one on the top is nice, too. Reminds me to the Vespa 50 SS6 oktober 2014 om 15:04 #447992Na bestuderen van de foto van het nieuwe zadelplaatje hierboven kwam ik erachter dat dit plaatje niet overeenkomt met de twee oldtimer Ciao zadels plaatjes die ik thuis heb (de rest staat in de stalling).
Ik zag dat er wel een oldtimer Ciao zadel met een vlak plaatje bestaat maar die is denk ik nieuwer, maar ook daarvan zijn de letters net wat even anders dan deze replica. Als je echt niks hebt is het een redelijke oplossing.
.
6 oktober 2014 om 20:06 #464684Dank je Ciao1968, ik zal de kap binnenkort eens poetsen. Ik wil binnenkort even zo’n zakje halen bij de Karwei.
En laat het logo zo zitten. Ik weet iemand met een nieuw dekje, maar hij wil deze niet laten gaan.
De plaatjes die ik heb gezien en heb, zijn hetzelfde.Danke schön Jackoballa
I only have the Blue Ciao and the White one,both the red ones are sold.
Maybee when i find a nice 70’s 17 inch ciao, i will buy it. But for now clean and restore the white one:D12 oktober 2014 om 17:21 #426799Zo vanmiddag maar eens aan het poetsen geweest op de witte, Hij heeft wel wat plekjes maar ziet er verder toch goed uit!
Ben er alleen niet uit of de kleur origineel is,er komen rode en groene en gele verf kleuren doorheen…Binnenkort de spaken en blok maar eens schoon maken:D De cranks en tandwiel heb ik ook schoon! Wat een werk… Als het goed is heeft een forum genoot wat onderdelen voor me.
Nu de koplamp nog!12 oktober 2014 om 17:35 #430113Mooi hoor ! Dat rood en blauw op de foto dat zit toch niet onder het witte verf, maar er op? Ff cleaneren met commandant.
Ik denk wel dat ie een keer is over of bij gespoten is, aangezien het standaard en de schommelarmen ook wit zijn.
Spaken horen grijs gespoten te zijn, en niet verchroomd, Italianen zetten er nog wel eens chromen spaken in bij het opknappen en dat ziet er toch anders (minder klassiek) uit.
.
12 oktober 2014 om 17:57 #430114Dank je! Ja het zit erop inderdaad maar eens doen met commandant
. Meestal kun je een andere kleur zien in de tank, of in andere hoekjes.
Maar hier kan ik echt niks vinden…. De spaken zijn inderdaad grijs met bruin nu:con hij moet toch nog uit mekaar
om de bagagedrager goed te krijgen, en de deuk uit het achterspatbord. Blok ook eens doen, veel klei en bagger.12 oktober 2014 om 18:10 #450640Als ie helemaal overgespoten is moet je dat meestal toch wel ergens kunnen zien, had de vorige eigenaar hem zelf zo gekocht?
12 oktober 2014 om 18:28 #450641Ja hij zei dat de lak origineel was, hij komt uit het zuiden van Italië…. Ik zei dat vanwege de Cranks en standaard
Het niet zo moest zijn met de lak… Hij zweerde dat de verkoper zei dat de lak origineel was. Ik kan ook weinig C9’s
vinden in het wit.12 oktober 2014 om 19:03 #450876Ik kan zo 1,2,3 ook geen witte C9 vinden, wat weer niet wil zeggen dat die niet zijn gemaakt.
In een oude Nederlandse advertentie van 1969 spreken ze van:
“leverbaar in de meest moderne kleuren zoals’:
Grijs
Groen
Blauw
Wit
Rood
Parelgroen (wat dat ook mogen zijn)Vermoedelijk zijn dat niet alle kleuren die in Nederland leverbaar zijn geweest. Kleuren en uitvoeringen verschillen best wel per land.
Misschien kan je ergens op een plek onder de zijkap (wat je weer onzichtbaar bij kan werken) een stukje kan opschuren om te zien of er andere lak onder zit.
19 oktober 2014 om 17:37 #451181Ik heb dat geprobeerd maar er is alleen wit… Vanmiddag met commandant de hele middag zitten poetsen…
De andere kleuren verf heb ik eraf. En de lak is op zich prima! Dus ik laat hem zo:D Deze winter het blok reviseren.
Loopt niet lekker. Denk dat de zuiger goed zwart is. Ook de trappers schoon zien te krijgen… Krijg de witte verf er haast niet af.., Spaken schoonmaken en velgen, stuur. En de standaard zwart spuiten
19 oktober 2014 om 17:57 #451112Hij is er al een flink stuk op vooruit gegaan als ik hem vergelijk met de foto van de andere eigenaar

Wel grappig dat het een originele witte lijkt te zijn nog nooit gezien 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi19 oktober 2014 om 19:26 #451114Dank je Lightlord, Ja het gaat de goede kant op. Hij loopt ook best vlot! En cosmetisch wordt het ook beter.
Wel veel poets werk:con26 oktober 2014 om 18:04 #495431Update:
Vandaag het blok onder de witte weg gehaald, was een grote klei zooi… Ook de zuiger zat onder de oude plak benzine.
Alles netjes schoon gemaakt
Gelijk ook even wezen toeren loopt prima! Binnenkort de standaard maar eens spuiten
Vd week komen een rechter zijkap en logo binnen. En nog even opzoek naar een juiste koplamp -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.