Vespa-Ciao.NL
:: Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

Home Forums Perso’s Projecten Bas23 Zijn (Oldtimer) Ciao’tjes

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 564)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wilk1985
    Moderator

Hele gave aanwinst Bas, super dat deze gered is wan ook al is hij in slechte staat is hij het zeker waard om opgeknapt te worden. Ik vind het mooi ook dat je er een Italiaanse van gaat maken. Zo maak je een exclusieve Ciao nog exclusiever.

Succes!

Ciao1968
      Bijdrager

Ik dacht dat het een Italiaanse import is?

Bas23
        Topic starter

Dank Je Nick en Ciao1968, het was origineel geen witte, de verkoper beweert van wel, maar de cranks en trappers zijn ook wit
          geverfd. Dank voor de tip! ik zal daar eens gaan zoeken naar een lamp en stickers. Ik zoek ook nog een nette rechterkap,
          en het balhoofd logo. Ja dat zadel zat destijds bij de 74’r. En dat zadel op de witte zat er ook origineel op..

Klopt Jelle, ik had hem destijds ook al een bod gedaan. Heb hem nu alsnog voor veeeel minder. De prijs van een kenteken tegenwoordig plus een paar tientjes. Maar echt geen 400. Je hebt die mooie oranje voor veel te weinig verkocht:o
          Ik had al 340 gebeurt voor mijn rode 17 inch:D Als ik dat had geweten.

Dank je Jos:thumb Jij wist al meer natuurlijk. Het is inderdaad een import. Geschouwd destijds en weer in de schuur gezet. Ik zal eens kijken wat ik hier van kan maken:thumb

DinoH
          Donateur

Mooi ding! Veel succes

Bas23
            Topic starter

Bas23
              Topic starter

Update: Vandaag eens met het blok vd witte C9 bezig geweest, Carburateur schoon gemaakt, en de tank.
                Luchtfilter is weer wit want deze was zwart. na een stukje rennen kwam hij ploffent op gang:D Ik wou hem eerst lopend hebben voordat ik hem laat spuiten. Nu had ik dus De intentie om hem eigenlijk een vers kleurtje te geven.
                Maar na wat schoonmaak werk twijfel ik… De verf is op zich nog redelijk netjes… De cranks en standaard ontdoe ik uiteraard van de witte verf en er zit een soort bruine klei aan de achternaaf en velgen geen roest. Ik zoek nog een balhoofd logo? Iemand die mij daaraan kan helpen??? en weer tank stickers:o:(

Ciao1968
                Bijdrager

Ziet er al weer een stukken beter uit dan bij zijn vorige eigenaar ! Ik vind hem wel heel mooi in het wit. Zijn denk ik wel de iets latere zijkappen die er nu op zitten (alhoewel er wel 19″ stickers op zitten, tis lastig te zien zo op de foto), kan je die zwarte verf nog van die oude kapen afhalen, zal wel lastig worden vrees ik.

Bas23
                  Topic starter

Dank je Ciao1968, hij is daar volgens mij als cross brommer gebruikt.. De kap die je ziet is origineel.
                    Deze kap komt van mijn blauwe. De rechterkap vd witte miste al de bevesteging’s punten. Ik heb een ander op de blauwe
                    zitten nu. ik ga morgen kijken of ik de witte verf van de cranks af kan krijgen. En ook de zwarte verf van de linker kap.
                    Ook het logo weer op het zadel zetten. Dat was eraf.

Op de foto zie je de ronding:thumb

Ciao1968
                    Bijdrager

Ah okay, is ook lastig te zien hoor zo op de foto. Op mijn groene 68-er zitten 2 verschillende, beide met ronding. Je ziet het niet als het op de brommer zit, maar er horen lichtgrijze op (links), en niet de wat later paars/grijze (rechts), voorlopig laat ik het maar zo totdat ik tegen een goede aanloop.

Die logo plaatjes van het zadel kan je nieuw kopen, in tegenstelling tot de zadels helaas.

Hoop dat er eens iemand komt die voor een leuk bedrag nieuwe zadelhoezen, zijkappen en gereedschapsbakjes kan maken, in Italië zijn ze geloof ik wel bezig met nieuwe gereedschapsbakjes.

Edit, op die laatste foto met die blauwe lijkt het toch een grijs/paarse te zijn, maar nogmaals, is moeilijk te zien zo.

Bas23
                      Topic starter

Klopt! ik had het kleur verschil ook al gezien. De grijze zijn van het vroege model.
                        Bij mij hoort er ook een grijs gereedschap bakje onder. Maar de zwarte ben ik blij mee.
                        Hij heeft deze speciaal opgezocht. Ook de originele uitlaat(Italiaans) zit eronder.
                        Deze is op te knappen. Lamp, stickers, logo en hij is al een heel eind.

Ciao1968
                        Bijdrager

Uitlaatje met platte pijp is super :thumb! Paars grijze kappen had je volgens mij pas vanaf de R van 1970 tot 1972.

Hmm, er is nog veel onbekend van de Ciao’s, zelfs de Italiaanse experts zitten er regelmatig naast. Er zijn ook zoveel modellen en uitvoeringen gemaakt. Rode sticker kan er ook nog later op zijn geplakt natuurlijk.

Bas23
                          Topic starter

Ohw kijk! waar kun je die plaatjes kopen dan? deze is erg breekbaar die ik hier heb.

Ciao1968
                            Bijdrager

O.a bij deze toko :

http://www.officinatonazzo.it/adesivi-targhette-targhetta-piaggio-in-metallo-per-sella.1.16.15.gp.1876.uw.aspx

Volgens mij zijn het gewoon bedrukte stalen plaatjes zonder diepte reliëf zoals het origineel, maar als je niets anders hebt is het tenminste iets. Ook de popnagels zijn niet goed, dat moeten van de bolle koppen zijn, maar dat is vast nog wel ergens te vinden (of anders een soort slotboutje oid gebruiken).

Ik zag dat ze hier ook een balhoofd embleem aanbieden, deze heb je ook met en zonder reliëf (moet origineel met zijn).

edit – Even gezocht, en dit lijkt er meer op voor wat betreft de bevestiging (weet alleen niet of deze diameter klop) maar een gegalvaniseerde/metalen klinknagel moet het zijn:

https://www.vanvlietbikes.nl/brooks-klinknagel-b66-b67-ni.html

Kop is origineel 8MM breed, bij de Karwei hebben ze dit, als deze maatvoering klopt een stuk goedkoper :-):

https://www.karwei.nl/assortiment/karwei-klinknagel-4x8mm-verzinkt-15-stuks/p/B450860

.

Bas23
                              Topic starter

Top dank voor de tip! Ik heb het logo nu wel vast, maar zal eens langs de karwei rijden.
                                Vandaag druk geweest met de witte verf… Bah wat een stevige zooi. Heb de cranks nog niet schoon.
                                Wel de zwarte zijkap en een deel van de tankdop.

DinoH
                                Donateur

Ziet er weer netjes uit. Niet spuiten!

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 564)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.