Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Balhoofd vast + trekveren
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Vespaatje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 oktober 2016 om 16:09 #212009
Topictitel even aangepast en de volgende vraag:
Ik heb speling op mijn balhoofd en krijg de 2 moeren niet los, het stuur heb ik wel al losgehaald.
Wie o wie heeft de verlossende oplossing ?EDIT: ik denk dat ik een luchttol moet gaan zoeken.
Ik heb laatst bij de brommerboer polini trekveren gekocht voor €10.
Volgens mij zijn het deze: [url]https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/koppeling/koppelingveerset-polini-citta-ciao.html[/url]Zijn deze nou zo mega strak vergeleken met de doos waar er 3 setjes in zitten ?
Momenteel zitten ze op mn brommer, maar ik kan niet zeggen dat die veel toeren draait met wegrijden.
(Dr evo, poelie 70 en citypower)Mvg
Jeroen24 oktober 2016 om 16:24 #242870Ik heb laatst het complete setje gehaald en daar zat dit blaadje bij:

Als ik die mag geloven zijn de zilveren dus originele sterkte
24 oktober 2016 om 19:25 #235339Pas op met de Polini trekveren. Er zijn twee setjes metaalkleurige veren beschikbaar. Zo is er een Polini trekverenset te verkrijgen waar 3 setjes in zitten en ook de metaalkleurige Polini racing trekveren als los setje. Deze laatste zaten onder andere ook bij de oude Polini KR cilinder. De volgorde is als volgt, van slap naar sterk;
Origineel-MetaalPolini-ZwartPolini-GroenPolini-BlauwPolini-MetaalPoliniKROm deze zelfde metaalkleurige veren uit elkaar te halen tel je het aantal windingen. 8 voor de lichte variant en 7 voor de KR strakke veren.
25 oktober 2016 om 10:33 #219180Dit zijn dus de KR trekveren ?
25 oktober 2016 om 11:04 #242872Volgens mij zijn dat ze ja.
Ik heb ze ook een keer gebruikt en zou ze hetzelfde beschrijven als jij doet.
Blauwen werkte voor mij een stuk beter.25 oktober 2016 om 12:38 #242873Martino beweert dat deze nog strakker zouden zijn dan de blauwe van Polini.
Dat kan ik toch niet beamen, direct als ik gas geef grijpen die van mij aan, vrij gas geven voor het stoplicht zit er dus niet in.
Ik weet niet of poelie zoveel anders op het gas reageert dan vario, maar volgens mij heb ik toch de iets strakkere dan originele.Het gaat mij er overigens niet om om met veel toeren weg te rijden, ik wilde iets strakker dan originele veren zodat de segmenten niet aangrijpen bij het stationair draaien.
Mvg
Jeroen25 oktober 2016 om 13:34 #242874Vespaatje :
Dat kan ik toch niet beamen,Ik ook niet.
Ik heb ze tegenover Martino ook als oude opa trekveren bestempeld:D
Want vergeleken met blauwe zit er geen ”pit” in.25 oktober 2016 om 15:33 #242875Voor mij werken Polini blauw het beste voor de Simonini koppeling en mijn uitgelubberde gele Malossi het beste voor ori koppeling.
25 oktober 2016 om 18:36 #242876Topictitel even aangepast en de volgende vraag:
Ik heb speling op mijn balhoofd en krijg de 2 moeren niet los, het stuur heb ik wel al losgehaald.
Wie o wie heeft de verlossende oplossing ?Mvg
Jeroen25 oktober 2016 om 20:33 #242877Ik denk dat ik deze wel weet :swinging
tussen de twee moeren zit een borg ring met 2 lipjes . ik neem aan dat je die als Terug geslagen hebt.
Dus dan is de enige rede dat hij vast zit, roest.De hele nacht flink in de kruipolie en morgen weer proberen. :@
26 oktober 2016 om 01:41 #242878zevenenergie :
Ik denk dat ik deze wel weet :swingingtussen de twee moeren zit een borg ring met 2 lipjes . ik neem aan dat je die als Terug geslagen hebt.
Dus dan is de enige rede dat hij vast zit, roest.De hele nacht flink in de kruipolie en morgen weer proberen. :@
Correct, we gaan het vandaag zien 😉
Mvg
JeroenEDIT: gasbrander en WD40 er 5x op gehad, maar nu issie los. 8)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.