ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,381 tot 1,395 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pier
    Bijdrager

indd, goed werk man arvid! :thumb

Wat voor krukasje zit erin? ,en heb je de poorten van de cilinder al bewerkt?

en waarmee kan ik die vario overbrening vergelijken? bromklok met 70/80 poulie?

En als ik dit zo zie, zijn er wel nog verbeteringen te bedenken en dan op een ciao:D dan vlieg je

ArvidW
      Topic starter

D’r zit een std bromkruk in, de 50cc is alleen de uitlaatpoort van bewerkt. (en een ophoogplaatje gebruikt)

De vario overbrenging is gewoon snorvertanding 1:10.73. Het is eigenlijk niet echt vergelijkbaar met pully aangezien je op top zo lastig de hoogte van de snaar kunt meten met een schuifmaat:D

Met 5.1gr rollen trok ik ietsje langzamer op dan Bart op zijn 42alu citta en reed ik op top precies evenhard 60.4. Moet ik wel toegeven dat ik wat platter op de brommer kan liggen dan Bart vanwege mijn lage stuurtje 😉

Hopenlijk is er nog wat snelheidswinst te behalen met een squish van 0.8mm (ipv 4.8mm:lol), ook nog ff met buisje in tailpipe van Leo krul spelen, kijken wat het beste werkt. Met een beetje moeite 70+ haalbaar?(a)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

KennyVespa
        Bijdrager

omg wel grote squish :S

dan denk ik egt wel at je 70+ gaat halen 😀

ik heb er volle vertrouwen in 😀

Bartjee
          Donateur

eey eey arvid, nou niet gelijk gaan overdrijven:P Ik heb mijn citta nooit vol opengetrokken vanaf stilstand naast die van jou:P Maar hij gaat wel lekker snel man!:D Keep on tuning, ben benieuwd wat die DR626 van jou wel niet gaat doen man:S

TimoO_
            Donateur

wheh :O met een 50cc orgineeltje! groot respect Arvid :thumb

en er valt nog genoeg te tunen 😀 hoe trekt het trouwens op?

en ik met poelie 80 net 0,6 km/h harder 😛

Mike
              Bijdrager

megátegekliefschattig en mooimeesterlijk:D

lekker blokkie om mee te “kroezenn” strax:D

Mike

ArvidW
                Topic starter

Bartjee :
                  eey eey arvid, nou niet gelijk gaan overdrijven:P Ik heb mijn citta nooit vol opengetrokken vanaf stilstand naast die van jou:P

Ik zei nog tegen je op de terugweg, “nu volle gas!” en toen reed je amper bij mij weg, dacht dat je vol optrok 😛

Hij cruised nu wel echt relaxt, over een tijdje maar eens mee naar Avans Hogeschool in Den Bosch rijden om te kijken of het voor lange afstand ook leuk is (60km heen en terug) Ik denk dat mijn handen wel pijn gaan doen van dat lage stuurtje:|

Home made engine dyno

Wouz-LwB
                  Donateur

Zet er dan gewoon een normaal cittastuur op ?:P

VespaAvanti
                    Donateur

Handen en polsen valt wel mee vindt ik, je rug die gaat fijn aanvoelen:D

KennyVespa
                      Bijdrager

woooooooooooooooeeeeeeehoooooooooooooeeeeeewwwwwwwwww, we gaan de goeie kant op met de 50cctjes arvid :D, dadelijk komen we nog eens bij de kreidlers in de buurt (a) 😛 dadelijk 16 pk uit 50cc blokje (bij wijze van spreken he (a) )

hansieb
                        Moderator

Kwafo :
                          niemieppe arvid, je bent iig niet de enige die er dan last van zal hebben 😛

Dat word nog wat met AA-t racing 😛

ArvidW
                          Topic starter

Kenny, als ik er al 3 heb ben ik al zooo tevreden:D Ik ben echt zo blij dat die grote flens en dat grote uitlaatkanaal zo lekker werken op een 50cc’tje:). Athena50 prestaties met 2 miniscuul kleine spoelpoortjes, moet je nagaan wat een Athena 50 wil doen met een 26mm flens…. (a)

Al weer wat vorderingen met het DR626 project:

Ik ben Tim erg dankbaar dat hij ooit het mix-carter gestraalt heeft want zo ziet het er helemaal mooi uit 🙂

Home made engine dyno

KennyVespa
                            Bijdrager

ziet er egt goed uit arvid =) 🙂

nu nog afmaken en in elkaar flansen

aleen is mijn vraag he, ik zie op dat plaatje wat je op het carter schroeft dat je 3 gaten hebt, dus je hebt die 2 voorste waar die nu meej vast zit en die achteraan, waar ga je die aan vast zetten? of laat je hem met 2 boutjes vaszitten??

Tonni
                              Moderator

Derde gat zal extra zijn denk ik, voorbereid voor eventueel een kickstart cartertje.

Het ziet er echt heeeeeeel mooi uit Arvid.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Loek
                                Bijdrager

KennyVespa :nu nog afmaken en in elkaar flansen

Arvid doet niet aan flansen 😉

Ziet er super goed uit Arwid.

15 berichten aan het bekijken - 1,381 tot 1,395 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.