ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

coenbmx
    Bijdrager

heb al weer een nieuwe maar hoe heb je het nu opgelost of heb je hem gewoon weggedaan

erwinko
      Bijdrager

barry :
        Zie nu pas de ontsteking van het blok.Zo kan je wel mooi de ontsteking regelen.Heb je daar trouwens al eens mee gefoefeld??
        Dat zou je nog eens moeten maken Arvid…….Dat je start met een verlate ontsteking,want dan start een motor nu eenmaal sneller,maar naarmate het toerental oploopt,je ontsteking vervroegd.
        Bij mijn Honda Amigo werkt dat zo,maar dan omgekeerd.Naargelang het toerental oploopt,verlaat de ontsteking & begrenst zo het toerental.Als ik ooit het vliegwiel erafkrijg las ik het boeltje vast.Daaaaag begrenzing.

idd, een versnellings hendel erop aansluiten dat je met een kabeltje je ontsteking kan vervroegen 🙂

lijkt me wel een geinig ‘arvid’ project 😉

VespaAvanti
        Donateur

ArvidW :
          Aangezien ik toch wel jaloers ben op Sil’s vanaf stilstand autowheelies heb ik nog maar ff Rode drukveer + gele trekveertjes gekocht.
          Zal binnenkort weer eens filmpje met Bart maken, al kan ik nu al voorspellen dat mijne niet zo maffioos op achterwiel gaat als die van Sil =)

Zeer late reactie:con

Ik kan nu vertellen dat het toch zeer dicht in de buurt komt van Sil =)
          Als je net zo als Sil er op zit gaat zitten, dan moet het makkelijk gaan denk ik.
          Vandaag ben ik ff met m’n broertje en een vriend naar Arvid geweest om de belgenkoppeling te komen kopen.
          Hij heeft gelijk gedemonstreerd wat een power dat blok heeft.
          Ik heb er ook ff op gereden en dat blok is nog stukken sneller dan ik had gedacht.
          Echt niet normaal wat een power, en geluid:lol
          Als ik gelijk volgas geef en dat zou blijven houden zou ik gegarandeerd zeker achterover slaan:o, ik ben een stuk lichter dan Arvid.
          Arvid heeft nog wat wheelie kunsten vertoond en heel wat interesante dingen verteld:D

Was leuk om eens langs te komen Arvid:thumb
          Stom dat ik je NSR niet ff goed heb bekeken, ik heb er zelf ook 3 namelijk:con
          Oja, als ik het goed gezien heb heb jij nog een filmpje gemaakt met je telefoon toen wij wegreden toch?
          Mischien kan je dat hier wel ergens plaatsen, is mischien wel geinig, 2 brommobielen die weg prutellen:D
          Oja, de grijze brommobiel waarvan ik zei dat hij verkocht zou worden is vandaag verkocht voor 2300 euro8)
          Mischien koop ik je blok wel:lol

ArvidW
          Topic starter

coenbmx :
            heb al weer een nieuwe maar hoe heb je het nu opgelost of heb je hem gewoon weggedaan

Prullenbak open, ding erin, prullenbak dicht 😛

@Vespaavanti, jaa, rijdt wel goed hè…. 😀 (goeie deal btw voor dat opgelapte stukje van je brommobiel:))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

VespaAvanti
            Donateur

Rijdt zeker goed8)
              Opzich hebben ze hem niet te duur, die dingen zijn het gewoon waard raar genoeg, nu kan ik mooi aan de volgende beginnen.
              We hebben er nog 2 staan namelijk:D
              Oja, en nog 2 voor onderdelen:con

.-{2F4OV}-.

Ik denk dat zware vertanding beter loopt op t simonini blok… (17 inch velgen en malossi vertanding) Omdat hij onderin veel kracht heeft en met die lichte vertanding en kleine wiele kan die zn kracht nie goed kwijt ofsow… De cilinder is zowieso gemaakt voor zware vertanding (poelie)

ArvidW
                Topic starter

Van een andere vertanding gaat een blok niet anders lopen hoor Sil, rede dat jij nog makkenlijker op achterwiel gaat dan ik is denk ik:
                  – Ik zit minder recht boven het achterwiel dan jij
                  – Mijn koppeling draait verkeerde kant op en slipt grijpt daardoor minder abrupt aan als de jouwe (mijne slipt zeker tot de 15km/uur)

Maarjah, op achterwiel rijden is ook niet alles 😛 (trek je iig niet hard mee op, elke keer weer gasloslaten:P)

Home made engine dyno

-Roy-
                  Bijdrager

goed vooruit gaan hangen he:P dan ga je wel snel optrekken

.-{2F4OV}-.

Het blok gaat ook niet anders lopen, ma denk dat ie bij mij zn moment kwijt kan. En bij jou is de vertanding veel te licht waardoor hij snel in hoger toerental komt.. en hier is de cilinder zwakker volges mij. Mja kan het nie egt onderbouwen wat ik lig te lullen:lol

Maar ik denk dat da eerste punt van jou owk wel mee valt. Ik hang helemaal voorover omdat ik zo lang ben en t stuur zo laag zit;) Maar dat je koppeling slipt heeft er natuurlijk cker mee te maken…

@ Roy: Ja juist.. da komt wel goed hoor. Voor mijn part ga ik achterstevoren op mn stuur zitten:lol

Bartjee
                      Donateur

Ben net ff langs Arvid gweest. echt een verschil man met wat strakkere trekveertjes en rode drukveer:O Echt veeeeel power nu! Jammergenoeg trilt het wel echt ziekelijk en is de carb er 3 keer achter elkaar af geflikkert dus echt open kunnen trekken heb ik hem niet:S

ArvidW
                        Topic starter

Zoo, Ivar is hier nu en heeft lekker gespeelt op de citta (niet heel erg lang)

Eventjes met te lichte rollen langs het kanaal 94gereden maar blok ging moeilijk doen vanwege te hoog toerental (morgen eens met zaardere rollen proberen, dan precies 100km/uur rijden)

Maar nu komt het ergste nog, 94km/uur gereden ZONDER balhoofdmoer ! =)

Ik vond bij ons in de straat dat het voorwiel al zo raar danste maar toen ik een Wheely maakte (nadat Ivar met 94km/uur had gescheurd) voelde het toch vreemd 😛

Echt zo’n gevoel van: “oeps” (a)

Home made engine dyno

hansieb
                          Moderator

Bezorgdheid pappamodus aan: Kerels rustig aan he !!!! geen overlijdingsberichten in de krant :boos EN HELM op :no

Ganzgeilmodus aan: LIJPE SHIT dat moet harder :bier

barry
                            Donateur

Jawadde,losse balhoofdmoer voel je al,als je de brommer van de standaard zet-of als je aanloopt.Niet teveel overdrijven hÊy.

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

95 op een citta, damn

wel met helm op mag ik hopen !

netjes arvid

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

Loek
                                Bijdrager

94 km/h :p
                                  Hoeveel traanvocht heb je verloren?
                                  Ik huil het met 65 km/h al uit zonder helm:D

15 berichten aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.