- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 januari 2008 om 19:42 #426990
ik geef gelijk aan Arvid. voor die prijs heb je altijd wat aan het blok, zowel als je hem houd als dat je hem niet houd (je weet toch zeker dat je het voor dezelfde prijs of meer verkocht krijg).
tis toch een leuk speeltje voor effe ofniet?
27 januari 2008 om 20:39 #426991Leukste rijdende speeltje van de site:D
27 januari 2008 om 20:56 #426992Ik zou hem voor dat geld ook niet hebben laten liggen. Als je hem binnen handbereik hebt.
Gaaf toch!
En als je er dan echter komt dat ie echt lomp is en echt super vet,, maar te lijp.. Dan kan je hem toch gewoon weer verkopen…. Maar dat is misschien mijn mening..
Volgens mij is het alleen maar zonde als ie ingenomen wordt door de woute… Kan ie beter naar iemand die in the middle of nowhere woont en niet zo’n last van woute heeft :P.Maar ik moet zeggen, die brug kwam toch wel even verrekte goed van pas voor dit speeltje 😛
en kmoet er nog ff een ritje op maken (tis tenslotte mijn kromme citta ;)) maar volgens mij is het toch wel het speeltje van de site 😛
(Arvid kennende heeft hij hem gewoon gekocht om te kijken hoe hij er van binnen uitziet. Om hem even uit elkaar te halen en overal foto’s van te maken..)
27 januari 2008 om 21:48 #426994jezoes wat een heftig gaaf ding is dat zeg en dat voor zon prijsje, echt geluk gehad daarmee
27 januari 2008 om 23:20 #426995ArvidW :
Wat is het nut van een 16pk blok als je hem gaat begrenzen 😕Blok heb ik idd gekocht omdat het een mooie prijs had, en gewoon omdat ik benieuwd was wat het kon leveren, is daar iets mis mee dan ?
Heb het blok trouwens wel gekocht voor straatgebruik, had gehoopt dat het met zware rollen wat stiller zou zijn:P
Ja zin staat er wat raar idd zo.
Maar ik bedoel gewoon een mooie toeren begrenser monteren en die afstellen zodat ie net geen 30 km te hard gaat op de rollerbank.
En die dan natuurlijk ook pas inschakelen als je naar de rollerbank gaat;)
En verder gewoon met beleid rijden dus niet over plank gas, maar ook stukken lekker half gas waar een snelle brommer meestal ook nog wel lekker op rijd;)Maar dat je het gekocht hebt is logisch ik had als ik de poen had het ook zeker gekocht
ook alleen al om het te testen en te kunnen bekijken das altijd mooi werk;)28 januari 2008 om 11:38 #426998hier nog een potentiele koper 😉
maar als ik jou was zou ik het blok gewoon bewaren en onder een knappe ciao zonder kenteken proppen, gewoon leuk voor erbij….
28 januari 2008 om 12:08 #426999En ik ben ook blij dat ie t gekocht heeft, want ik heb er ook al een paar keer lekker op kunnen rijden:P Dat is toch wel een stuk beter dan een standaard/licht opgevoerde brommer:)
1 februari 2008 om 20:48 #427083De ontsteking van het Simonini blok:

Het blok moest er wel onderuit, citta liep echt super slecht en kwam niet boven de 25km/uur uit. Uitlaat werdt super heet terwijl de cilinder heerlijk koel was. ’t was dus tijd om het spietje te vervangen 😛

Vandaag helaas niet de snaar kunnen kopen die ik wilde, bij de grootste snarenzaak van Eindhoven hadden ze het niet. Ik ga dus nog maar een paar wat kleinere af in de hoop dat ze daar de 1075*15 hebben, deze 13mm snaar zuigt echt hard:S
Ben fucking 1uur bezig geweest met mijn citta aankrijgen:boos, daarin heb ik hem 3x gestart dus elke keer starten kost 20minuten:o. Eerst moet ik de snaar en vario warmlopen, gewoon slippend heel de boel opstoken zodat snaar wat krimpt en meer grip krijgt op schijven. In dat uur heb ik totaal 3.5km gelopen, wie zegt dat brommerrijden ongezond is ?:P
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 februari 2008 om 21:22 #427084Whaha is da spietje nou al naar de klote?:P Is wel snel zeg.. als dat elke keer zo gaat zou da niet zo mooi zijn. Heb je hem nog gestart nadat ik weg was?
(we hadden trouwens nog de hele middag gekloot, opt einde kwam ik er tijdens een testrit achter dat de scooter al zijn power terugkrijgt als je de achterrem lichtjes inknijpt.. heeeeel raar. maarja als je dat doet rijdt hij weer perfect:S Achja weten nu waar het aan ligt, gaan we nu even verder uitzoeken)2 februari 2008 om 10:36 #4270852 februari 2008 om 10:52 #427086That is for the oil pump witch i used with the malossi 43deps 🙂
Home made engine dyno2 februari 2008 om 11:11 #427087aah ok thanks ! 😀
5 februari 2008 om 16:25 #427176Vandaag weer heerlijk aan het bellen geweest opzoek naar een 15*1080 snaar, maar ik kan er echt niet aankomen:( 10, 13 en 17mm zijn normale maten, 15mm komt alleen maar voor op brommers en is dus beschikbaar in hele kleine hoeveelheid maten.
Ik kan 2 dingen doen:
– Brug bouwen voor een 1024 snaar waarbij mijn achterwiel en stuk naar voren moet.
– 13mm snaar aanhouden en voor laatste keer rijden met simo blok (met Ivar en Thijs) nieuwe snaar aanschaffenIk ga denk het voor het laatste, 13mm snaar is voor het simo blok niet goed genoeg maar voor mijn toekomstige setup’s denk ik wel. Heb mijn koppeling nu net al iets aangepast voor de 13mm snaar, en vergeleken met Malo vario + 90 schijven heb ik toch een leuke variatiewinst 🙂
Malossi + 90schijven = van 1 : 2.1 naar 1.3 : 1 op top
Malossi + Fox koppeling = van 1 : 2.3 naar 1.7 : 1 op topVariatiewinst van net 40%, zeker de moeite waard 🙂
En nu maar eens beginnen met mijn zuiderzeetoersetup, wil eigenlijk 60+ halen(a)
Home made engine dyno5 februari 2008 om 17:47 #427177Arvid hoeveel mm zijn scootersnaren ?
Maybe daar eens naar kijken zo niet zou ik bijv Euroscooters eens ene belletje geven die hebben een HUGEEEEE assoirtiment.
5 februari 2008 om 18:06 #427178Ik denk niet dat er zulke lange scootersnaren zijn, scooters hebben vaak maar korte blokjes he
Arvid bel Delftechniek eens hier in groningen, als ze hem hier hebben kan ik hem zo voor je versturen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.