ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

Tering wat een ruig blok zeg. Ben benieuwd hoe dat ding gaat blazen ๐Ÿ˜€

Onkruidzaaier
      Bijdrager

Vetjes!!! Nu maar hopen dat m’n oude citaatje dat trekt :P.

Wat een commentaar allemaal trouwens op die citta, daar zitten mooi wel, 1 potje en 2 spuitbussen hammorite op ;)!!
        We hadden al zoveel tijd in las en slijp werk zitten dat ik echt geen zin meer had in het mooi afwerken :P.

Ik hoop dat het blok er nog onder hngt in maart, als ik weer ff thuis ben!

Mike
        Bijdrager

errug vet arvid, monsterlijk blok!

ideaal dat je hem vrij makkelijk in die brug kon hangen joh:D

wat de meesten zeggen dat ie onder een ciao hoort vind ik maar bullshit;)

ik vertouw jouw erop dat als het blok goed loopt en het vario systeem sjiek werkt dat je ook aan het citta uiterlijk gaat werken!

gewoon weer opbouwen tot een volwaardige citta met een “M O N S T E R L I J K” blok:D

Mike

TimoO_
          Donateur

van deze citta kan je iets moois maken hoor. als je hem gewoon een beetje opknapt en een paar mooie nieuwe onderdeeltjes opzet zoals ik op de vorige pagina al zei heb je een volwaardig brommertje voor dit blok. wel beter zou zijn als je hem onder een Si zou leggen, maar deze citta vind ik al een zeer goede basis. en eigelijk heb ik er ook wel begrip voor dat Arvid geen zin heeft in het aanpassen van een Ciao frame voor dit blok.

ArvidW
            Topic starter

Ja, vind ik idd ook:)

Okey, een Ciao is mooier, een Ciao rijdt in mijn ogen fijner, een Ciao wheelied fijner:)

Maarjah, die citta was gratis, het blok past er redenlijk goed onder, hebt geen problemen met koeling…

Ik ga nog wel een nieuwe brug maken, deze brug is niet helemaal ideaal voor het blok. Mijn nieuwe brug bouw ik als ik mijn 15mm snaar heb gekocht en dan bouw ik brug dat het precies past. Het simo blok verschuifbaar maken is bijna onmogenlijk omdat montagepunten veel te dicht bij koelribben zitten. Schuif je hem naar achter zit je direct tegen de koelribben aan.

Vandaar dat ik een brug bouw zonder verstelmogenlijkheid, scooters hebben ook geen verstelmogenlijkheid en daar gaat het ook goed met de vario. Moet op mijn cittatje dus ook gaan werken ๐Ÿ™‚

Maar eerst ff bij JMPB vario bestellen en ff proefritje maken en dan brug gaan bouwen:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Zeer bruut arvid=)

ArvidW
                Topic starter

Jaaa, je raad het nooit.

Het blok heeft gelopen !๐Ÿ˜€ en…. Ik heb erop gereden=)

Man man man, wat loopt dat blok kut zeg:o Zal d’r eens een goeie sproeier inproppen want vanaf 1/3gas valt hij uit ๐Ÿ˜› (op choke nog erger, met luchtfilter nog erger, ofwel kleinere sproeier erin)

En de herrie die eruit komt:| niet normaal. Stilletjes hiermee aan de zuiderzeetoer meedoen is echt geen mogenlijkheid(a)

Zelfs al verzuipt hij constant, toch is de power voelbaar (tot de 15km/uur :P) top speed van vandaag is 30 (a)

Echt geweldig ๐Ÿ˜€

Home made engine dyno

Bo3T
                  Bijdrager

whaha flink zitte knalle tot de 30 dus ๐Ÿ™‚ maak eens een filmpje van die herrie :p haha.

hoe heb je hem gestart. gewoon met lopeN?

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

ja filmpie filmpie ๐Ÿ˜€

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

VespaAvanti
                      Donateur

Bo3T :
                        hoe heb je hem gestart. gewoon met lopeN?

Ik had begrepen dat hij hem met poulie 80 met heel veel moeite heeft kunnen starten;)
                        Zeker mooi dat je hem al lopend hebt Arvid, ik ben echt benieuwd wat het gaat worden met dit project:thumb

-Roy-
                        Bijdrager

trouwes heel vet nu, hahah 2 dikke simo blokke waarmee tegelijkertijd een special mee word gemaakt, ik houd ze allebei goed bij;)

ArvidW
                          Topic starter

Nu sproeiertje 90 erin zit rijdt hij stukke beter:)

Eerst tijdje met std koppeling + variokoppeling gereden (was dan 80mm groot achter) maar dat reed kut. Bedacht me net pas waarom, het zit aan een SNOR klok vast, veel te weinig weerstand vanaf achterwiel dus constant stotteren omdat hij voor geen fuck hoefde te werken om 40 te rijden.

Nu dus Simo koppeling erop, ligt snaar ook ineens stuk lager in achterkoppeling. Nu kan ik er wel fatsoenlijk mee rijden, dus direct maar naar Bart gereden (ja het regende een beetje :P, wees niet bang alles is weer schoongepoetst ;))

Rijdt best redenlijk hรจ Bart ?:) Vanaf stilstand ongeveer evensnel als DR70evo met Cittypower, maar dan vanaf 20 al stukje sneller, op 40 barst de bom, op 60 barst de Kernbom:D

Nu gewoon weer rustig verder cruisen, lekker inrijden en af en toe gassen maar, wachten op bestelling op JMPB voor snelgas + Vario. Met mijn huidige gashandel kan gas niet eens 2/3 open (maby niet erg met inrijden:P)

Ben er nu iig weer blij mee, toen hij zo kut liep met std koppeling wist ik niet echt wat ik ermee aanmoest.

Home made engine dyno

Bartjee
                            Donateur

Hij rijdt inderdaad al wel redelijk:P Mooi geluidje en lekker veel power. Ben benieuwd dalijk met vario! Optrekken doet ie toch wel redelijk ja:) Alleen jammer genoeg moet hij ten eerste nog ingerede worden, ten tweede zit er een snorklok in, ten derde slipt hij en ten 4e krijg je t gas nie eens helemaal ope zonder snelgas. Maar als je gewoon beetje rustig optrekt en dan na een klein beetje snelheid vol gas doet voel je wel echt goed wat voor heerlijke power dit blok heeft:thumb

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

Mooi man!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

hansieb
                                Moderator

FILMPIEEEEEEEEEEEEEE!!!! waneer komt die :boos

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.