ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,890 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tvmierlo
    Donateur

Bartjee :

tvmierlo :
      @ bartje: wel een slecht argument dat een 50cc volgens jouw geen 13000 toeren kan maken…

We hebben het hier toch over een vespablok, niet over 50cc in het algemeen. Ik zie een vespa 50cc blok nog geen 13000 toeren maken;)

ok, hiermee ben ik het zeker wel met je eens. Ik dacht inderdaad dat je het over 50cc in het algemeen had.

ArvidW
      Topic starter

Deze week een 38.4 DR50zuigertje aanpast zodat hij als mark-up zuiger in mijn nog te tunen 50cc origineel past. Ben erachter gekomen dat een DR50zuigertje perfect zou zijn voor mijn volgende 50cc origineel cilindertje waarmee ik meer dan 80 wil gaan rijden.

Dus Twins maar gemaild, 25euro honen + 40euro zuiger 😮

Veel geld, maarja, zuigertje kost zonder verzendkosten bij snijders 25euro en dan moet ik nog een hoonbedrijfje vinden die rond eindhoven niet in overvoed zitten.

Aan de andere kant heb ik voor 65euro dan wel gewoon een “nieuwe” cilinderkit waar ik wel weer een tijdje mee vooruit kan:)

Lastig…:con

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

G-no
        Donateur

die hanteren leuke winstmarges daar bij twins:no heb je geen ouderwetse bromboer daar, die voor je kan honen? die van ons doet dat wel, maar daar staan ook nog de racekreidlers in de zaak:D

Bartjee
          Donateur

Tsja je moet iets doen he om voorbij de 80 te gaan:P En hoe zit het met vd burg dan? of doen die niet aan honen?

ArvidW
            Topic starter

Ja, heb maar besloten dat het die 65euro wel waard is 🙂

Vandaar dat ik na tijden eindelijk ben begonnen aan mijn AW50-4T (4T staat netzoals bij malossi 7T voor het aantal spoelpoorten (a))

Zover als je nu ziet is al 1.5uur werk, lekker buiten in de kou aangezien anders binnen alles onder het roestende gietijzer komt te zitten… 🙁

Of dit het uiteindelijk formaat wordt weet ik nog niet, daarvoor moet ik nog ff wat rekenen maar ben er wel erg tevreden met de manier waar op het ging 🙂

Home made engine dyno

TimoO_
              Donateur

als hij zodalijk super laagtoerig wordt dan weet ik wel waar die 4T nog voor kan staan 😛

ziet er wel mooi uit Arvid. is de uitlaatpoort van deze cilinder niet kleiner als die van je AW50?

Lowie
                Bijdrager

zoals altijd weer zeer netjes :thumb

Daan777
                  Moderator

Vetjes:) Kan de uitlaatpoort niet groter?

diac
                    Bijdrager

zeer netjes, heb je de zuiger ook al aangepast:?

ArvidW
                      Topic starter

Uitlaatpoort is nog niets aan gedaan, ori Brom.

Timo, ik zal er wel voor zorgen dat hij niet als een 4takt gaat klinken 😉 Toerentallen waarop ik mik liggen tussen 9 en 10.000tpm in 🙂

Dit cilindertje moet voor 50cc vespa begrippen echt razend snel worden, zit dus nog wel een tijdje werk in:lol

Zuiger moet ik nog kopen, deze wordt door Twins besteld en is een gewone DR50 zuiger, maby maak ik de gaten erin nog wat groter.

Home made engine dyno

speedbuxy
                        Bijdrager

Zeer netjes arvid echt petje af denk dat dit een leuke winst moet gaan geven:thumb
                          Alleen doen me een plezier en bestel voortaan niks meer bij twins, ze zijn punt 1 qua prijs veel te duur en ze willen je alleen het spul verkopen want als je vervolgens komt vragen kan ie eens op de testbank om de puntjes op de I te zetten roepen ze meteen nee want het is geen pia of mina scooter.
                          Echt een flut instelling heeft dat bedrijf, dus die zou je eigenlijks geen kwartje moeten gunnen.

ArvidW
                          Topic starter

Ik heb de zuiger nog niet besteld, maar ik heb helaas geen keuze bij mijn in de buurt… 🙁

Ben ook niet de grootste fan van de bedrijfsvoering van Twins maar heb na een behoorlijke tijd zoeken geen goed alternatief gevonden, dus zullen de 65euro toch echt naar hun toe gaan. Ook vind ik het prettig dat mijn cilinder gehoond en zuiger besteld worden daar waar ze wel vaker met vespa ciao’s en citta’s te maken hebben, Twins heeft op het gebied van onze brommertjes meer ervaring en kennis dan de andere brommerboeren in de buurt (die trouwens ook niet kunnen honen)

Hierzo nog een gedeeltenlijk poortmapje van de cilinder:

De boosterpoorten liggen nog te laag maar dit heb ik gedaan zodat ik eerst de breedte nog veilig kan aanpassen en daarna heel de boel omhoog kan trekken:)

Breedte aanpassen is trouwens wel nodig, met de 8.9mm breed dat ze nu zijn is de spoeling goed tussen de +/- 7400-9300tpm. Ik wil nog wat hoger zitten dus zullen ze nog 1.5mm breder moeten.

Home made engine dyno

ArvidW
                            Topic starter

Boosterpoortjes zijn nu kwa vorm in de cilinder af, nu het kanaal erheen nog even groter maken 🙂 Zijn nu geschikt voor 7800-9800tpm, lijkt mij voldoende 8)

En vandaag nog voor 15euro een proma CC voor tomos inclusief leovinci HM demper gekocht, niet de mooiste proma maar de staat ervan past prima bij de rest van de uitlaatjes in mijn schuur 😛

Eens omlassen aangezien er nu een tomos flens aanvast zit, ben benieuwd hoe het presteert:D

Home made engine dyno

Tonni
                              Moderator

Cilindertje ziet er keurig uit Arvid!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                                Moderator

Nice 🙂

Ben toch wel benieuwd hoeveel km/h dit harder wil dan die 74.3 van nu :lol

15 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,890 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.