Vespa-Ciao.NL
:: Ander type voorvork!

Home Forums Techniek Framedelen Ander type voorvork!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jamie
    Bijdrager

volgens mij is die van een puch maxi te breed maar dat weet ik niet zeker.

ThieskeCiao
      Bijdrager

puch maxi voorvork past niet helemaal geweldig ik heb o crosser van mij en amat vna mij 1 zitte maar is niet helemaal goed moet nog keer kijke of we het mooi gemaakt krijge….

timoO

ja ik krijg n Puch maxi voorvork van iemand, ik zal s kijken wat ik drmee kan doen.. miss nieuwe buis zoeken en overlassen ofzo

Jelle
          Moderator

er werd steeds gezegt dat een si vork niet op een ciao past, maar…
            kijk is wat ik ff in elkaar heb geflanst:

het enige wat ik nodig had was een slijptol om de balhoofdbuis van de ciao wat in te korten.

Tim
            Bijdrager

bij een si voorvork hoef je toch alleen dat plaatje weg te slijpe dat zorgt dat je het stuur niet zo ver kan draaien of niet? tenminste dat was bij mij zo

Jelle
              Moderator

ik heb bij het ciao balhoofd die lagerdingen eraf gehaald en vervolgens die lager dingen van de si aan de buitenkant van het balhoofd er op geslagen en ja ik moest dat stukje onderaan bij het frame er ook af slijpen.(maar dit was om dat lagerding er ver genoeg er over heen te meppen)

sjefke
                Bijdrager

ik krijg morge de ebr chrome:D

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

Is niet echt een nuttige reactie op dit topic vind je wel ?

@Jelle, ziet er goed uit!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

iaccaloco
                    Bijdrager

jelle :
                      er werd steeds gezegt dat een si vork niet op een ciao past, maar…
                      kijk is wat ik ff in elkaar heb geflanst:

het enige wat ik nodig had was een slijptol om de balhoofdbuis van de ciao wat in te korten.

Idd, geflanst ja….!

Dit is toch niet de manier?

Je hebt mazzel dat het balhoofd licht conisch is bij een Ciao, maar ik weet vrijwel zeker dat dit speling gaat geven na verloop van tijd.

Misschien kun je er een paar laspitjes opmaken, dan blijven de schalen iig. zitten……!

Vind ’t iig. geen goeie oplossing als ik eerlijk ben.

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Jelle
                      Moderator

sowieso, wil ik het inderdaad ff met een lasje goed vast zetten.

goed niet maar wel redelijk 😉

ik wilde eerst het balhoofd gedeelte van de si op het frame van de ciao lassen, maar dit leek me een stuk makkelijker, aangezien ik geen natuurtalent ben met lassen.

Maik3l
                        Bijdrager

Kan je eigenlijk ook een vettere voorvork op een citta bouwen? Of welke zou moet wat kleine aanpassingen wel relaxt op een citta staan?

.-{2F4OV}-.

Zover ik weet zijn er geen andere voorvorken voor citta die zo passen;)

Best jammer eigenlijk…

Niels
                            Bijdrager

De EBR chroom van een puch maxi (wel kortmodel doen) past wel in een citta, je moet alleen wel de balhoofdlager set van een puch erbij kopen. Ze zijn op JMPB te koop!

VespaAvanti
                              Donateur

Ik ben zelf een voorvork aan het bouwen.:D
                                Het kroonstuk (heet toch zo?:?) is van een citta.
                                De poten zijn van een vespa si, het stuur is van een honda mb en die bovenste plaat moet ik zelf maken omdat de orginele van citta niet past.:(
                                Het wordt best wel mooi alleen is het een gecustomizing met dat mb stuur passend maken:lol
                                Ik heb nog een vork liggen van een super bravo maar die paste helaas niet, de lagerringen zijn te groot helaas:)

eddi
                                Bijdrager

de bovenste afdekplaat van een bravo past ook!! :!alleen het oude type:!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.