- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 1 maand geleden door Peter Vd Sluis.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 februari 2021 om 10:57 #806631
Hoi Forumleden,
Sinds kort trok mijn Citta bij de inlaat valse lucht. Dit doet hij nog steeds iets, maar heel minimaal. Ik kan het er niet helemaal uit krijgen zonder de Carter te vervangen.
Nu zit er een 13/13 op met sproeier 54 en standaard brom lucht filter ( met extra gat voor wat lucht ). Citypower uitlaat & 70 mm poelie. Std 50 cc.
voorheen toen ik de Citta net kocht trok hij super mooi. In 1 x door naar de 40+ km/h. Nu lijkt het alsof ik hem maar niet afgesteld kan krijgen. Hij wil ook niet goed optrekken ( wat eventueel kan liggen aan het feit dat de trekveren van groen naar grijs polini ). Hij haalt nu soms max 38 km/h & de bougie blijft wittig/grijs achtig.
ik krijg vanmiddag sproeier 55 & Polini luchtfilter binnen. Hopen dat dit enigszins verschil mag gaan uit maken.
wat misschien ook niet onbelangrijk is, is dat wanneer je de Citta probeert te starten wanneer hij koud is, de Citta moeilijk start.
Als je dan gas geeft hoor je het mwaaahmp geluid wat terug te leiden is aan een te kleine sproeier heb ik gelezen. Is die ene maat sproeier z’n wereld van verschil ?2 februari 2021 om 11:25 #806633Gebruik met starten de choke, je merkt vanzelf of dat nodig is, geef dan niet meteen vol gas, anders slaat de choke er meteen weer af, ook merk je vanzelf weer of dat nodig is. Bij kouder weer = meer/langere tijd choke, vooral bij een schrale afstelling(= kleine sproeier)
Bougie moet koffiebruin(koffie met melk) worden na een rit vol gas.
Hoop dat je het gaat redden met zo’n klein stapje grotere sproeier.Wat is er dan met het carter waardoor die valse lucht zuigt?
Groene veertjes lijken mij wat sterk voor een standaard cilindertje.
Laat de grijze er maar in.We horen t wel.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 februari 2021 om 12:17 #806637Bedankt voor het reageren !
waar de carburateur over heen schuift ( inlaat/spruitstuk ) die is gaan slijten waardoor de carb. Niet goed meer aansluit. Dit heb ik kunnen oplossen en het probleem kunnen minimaliseren. Beste is eigenlijk de Carter vervangen, maar dat lijkt me een best werkje.
2 februari 2021 om 18:32 #806644In je carburateur zit een wit nylon busje die over je inlaat heen schuift.
Die zou je kunnen vervangen en dan kijken of het beter is.
Mocht dit nou niet de oplossing zijn, kan je het busje uit je carburateur halen, vastlijmen op je carter en vervolgens je carb over het busje schuiven. Maar dan zit voortaan wel het busje op je carter.3 februari 2021 om 11:14 #806683Sproeier 55 gemonteerd & polini luchtfilter, maar hij gaat er niet heel beter van lopen.
Ik ga nog een keer dat nylon busje vervangen en daar tussen wat pakkingpapier monteren zodat het helemaal lucht dicht is. ik zie dat de bougie wat wittig blijft. Ik las bij verschillende forums dat dat duit op valse-lucht. als ik deo spuit bij de inlaat gaat hij gelijk slechter lopen.
Ik vind trouwens dat die polini filters niet zo goed passen als de originele brom filters.
Ik heb het idee dat juist omdat je hem zo erg moet vast draaien dat hij daar ook ergens extra lucht trekt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.