:: Afgebroken uitlaatflens lassen
-
FlippoTopic starter
Hey,
Ik weet dat er al verschillende topics zijn hierover, en ik weet dat het lassen van de flens mogelijk is. Nu vroeg ik me alleen af; is dit zelf te doen, of zou moet ik hier speciale gietijzer elektrodes voor moeten hebben?
Zo niet, welke elektrodes zou ik anders moeten hebben?
Gr,
Flip.
Het is zelf te doen, alleen je moet het heel goed ontvetten.
Gr
FlippoTopic starter
Maar word het dan niet te warm? Gietijzer is toch vrij broos, gaat het dan niet afbrokkelen?
Gaat perfect. Bij voorkeur een dunwandige stalen flens erop (laten) MIG lassen.
Cilinder voorverwarmen is niet eens nodig, al kan het (als je het goed doet) ook geen kwaad.

en langzaam aflaten koelen!! anders kans op scheuren, heb dit al eens gehad met een cilinder waarvan ik de uitlaatflens heb gelast
het lassen gaat goed op die dr cilinder, heb zelf al eens een dr gelassen met gewoon electronen last apparaat, je moet hem alleen niet te hoog in stellen en je moet hem niet erna in water afkoelen, gewoon laten staat als je klaar bent dan koelt die vanzelf wel
Ik heb toevallig laatst op een Polini 46mm van een vriend van me nog een nieuwe flens gelast, ik heb dit met de TIG gedaan, ging prima en is heel stevig.
Koel je cilinder nooit af want dat schrikt het en wordt het heel gevoelig voor afbreken etc, gewoon lassen en mooi af laten koelen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.