Vespa-Ciao.NL
:: 65cc dr evo dichte of open zuiger?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 65cc dr evo dichte of open zuiger?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beensie
    Topic starter

Beste medeleden.

Heeft er al eens iemand eens een dichte zuiger in een 65cc dr evo gehad?

Spoelers doorgetrokken in het carter natuurlijk.

Bij een open zuiger komt de brandstof in de zuiger lijkt mij en als je een dichte zuiger monteerd zou dan de brandstof dan boven de zuiger terecht komen?

hoop dat iemand hier een antwoord op weet

mv gr beensie

Crullie
      Donateur

Als de boosters ook doorgetrokken worden in het carter net zo diep als de main/hoofd spoelers dan wil dat prima met een dichte zuiger.
        Maar omdat er binnenin de zuiger de grootste carterdruk zich bevind hebben de ontwerpers van DR besloten om zuigerspoelgaten te maken in de zuiger om zo dus maximaal gebruikt te maken van deze carterdruk.

Gewoon uit proberen en je kan altijd later zelf nog die zuigerspoelgaten in de dichte zuiger boren/drémellen.
        Ook denk ik dat je met een dichte zuiger, zuiniger met de sproeier/verbruik zal zijn dan met een open zuiger met een veel kortere spoeling (meer, meeer meeeeeeeer)

TICKLING BARN

paul99
        Donateur

Ik rij nu met een dichte zuiger. Ben nog in de inrijfase dus helemaal weet ik het niet, maar het lijkt prima te rijden. Ben nog een beetje aan het zoeken naar de goede sproeier. Heb nu 72 en ga nog wat groter proberen. Op hogere toeren raakt ie wat snel buiten adem. Ik denk dat dat komt door de sproeier, de zuiger of de uitlaat (Leo krul). Heb trouwens alleen de inlaat uitgevijlt, nog niet de spoelpoorten.

beensie
          Topic starter

Oke ben benieuwd naar het resultaat!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.