Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 46mm Athena alu (80cc)
- Dit onderwerp bevat 65 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 2 maanden geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 september 2011 om 21:55 #151477
mxlol :
hpi(2007) race ontsteking
Ben heel benieuwt hoelang ik ermee kan rijden.Ik schat een paar min, want hpi heeft geen geforceerde koeling en dat heeft een athena cilinder wel nodig.
@pepko
Offcourse bedoel ik zoals max al aangeeft alleen lichtelijk honen.
Als er een nieuwe wand van 175 euro in moet kan het immers ook niet meer uit;)@max
Das idd een idee
14 september 2011 om 14:01 #151462haha 😛 beetje dom van mij…
maar dat verbeterde versie gedeelte kan je wel uit je hoofd zetten aangezien ze er nooit klaschten over hebben ontvangen?:Dear Popko
Thanks for choosing Athena products and for writing us.
Yes we still produce 46mm cylinder kit for Piaggio Ciao
You can find all information in our web site http://www.athenaparts.comAs regarding Piston getting stock in the cylinder, I’m sorry to say that we never received any formal claim regarding this problem.
If you have any cylinder with this problem I kindly ask you to contact our official distributor Motor Import in Rotterdam. http://www.mopedsport.nl/I stay at your disposal for any further question or comment you might have
Best regards
Paolo Ferrari
14 september 2011 om 14:32 #151367pepko :
http://www.mopedsport.nl/Dan ben ik ZEER voor om daar met z,n allen naartoe te mailen

Want ik heb jmpb een paar jaar terug met een uit gebreid foto reportage verteld over het probleem (van de bij hun gekochte 46mm athena)
Maar ik heb hier zelfs niet eens reactie op terug gekregen:conTerwijl ik aangaf zelf niet m,n geld ofzo terug te hoeven en hun ook geen verwijten maakte, maar het meer wou melden dat er wat mis met deze kits.
Maar deze importeur neemt het vast wel serieus
dus ik ga deze man zeker even mailen met dezelfde foto reportage erbij.
En als alle gedupeerden dan nou doen, dan is de kans wel vrij groot dat het probleem nu eens op gepakt word
Edit
Mijn mail is de deur uit
14 september 2011 om 15:44 #151314speedbuxy :
mxlol :
hpi(2007) race ontsteking
Ben heel benieuwt hoelang ik ermee kan rijden.Ik schat een paar min, want hpi heeft geen geforceerde koeling en dat heeft een athena cilinder wel nodig.
Er komt een koeling voor de cilinder.
Dat moet dan een erg goed 12v blazertje worden, want een geforceerde koeling met 8 a 9.000 toer blaast BEST.
Ik hielt mijn sprint scooter met een koeler fan van honda cbr1000 voor de radiateur bv niet koel.
(was binnen paar min rijden meteen 95graden)15 september 2011 om 10:24 #151678Ik heb mail terug van de importeur.
Geachte heer,
Dank voor uw email, de problemen met deze cilinder zijn hier niet bekend.
U kunt altijd via uw leverancier een cilinder+zuiger retourneren, de cilinderkit zal dan naar Athena opgestuurd worden.
Bij Athena zal de kit door de technische afdeling nagekeken worden.
Wanneer wij hier geen cilinderkit binnen krijgen kunnen wij u op dit moment niet verder helpen.
De afspraak met Athena is dat voor een garantie beoordeling een cilinder echt daar moet zijn, vanaf een foto of een film wordt geen actie ondernomen.
Graag wil ik nog van u weten over welke cilinder het nu gaat, 43mm ons artikel nr 5610 of 46mm.-6831
Zien uw bericht tegemoet.
Met vriendelijke groet
With best regards
Mit freundlichen Grüssen
Avec nos meilleurs complimentsmw A. Rijken – Huige
Motorimport A.J. Huige B.V.
Aluminiumstraat 11
3067 GS Rotterdam
The Netherlandsinfo@mopedsport.nl
tel 00 31 (0)10 4550299
fax 00 31 (0)10 4555144kvk nr 24416059 Rotterdam
En wat ik al dacht jmpb had dat als leverancier toen gewoon op moeten pakken ipv ze gewoon blijven te verkopen onder de noemer dat ze maar lichtelijk zouden klemmen:con
Ik ga ze binnenkort ook weer mailen en wil dat mijn nieuwe kit (ondanks dat het hier al 2jaar op de plank ligt) alsnog word opgestuurd.
Dan zal athena jmpb ook wel melden om producten met mankementen terug te sturen ipv ze gewoon op de markt te brengen en daar athena,s naam mee te verneuken.12 oktober 2011 om 13:29 #151370beste forumgebruikers,
ik heb net bij schaafmoteren een 46 athena bestelt.
is hij net binnen dus ik uitpakken, en tot mijn grote verbazing, klemt de zuiger niet!wel is de afwerking van de cyl. erg slecht. hoofdspoelers half dicht, de boostpoorten zijn een klein beetje open, is niet netjes gegoten.
12 oktober 2011 om 13:35 #151371@erikjan, maak er eens wat foto’s van en drop die hier even…
12 oktober 2011 om 13:39 #151372@erikjan
Dan ben jij de lucky one die 1 heeft die niet klemt
Want het is ook niet 100% die klemt, ik schat het zelf op 90% dus dan behoor jij bij die 10%
Maar een pic van die slechte hoofd spoeler wil ik ook wel eens zien, want normaal is athena toch verder wel netjes afgewerkt.12 oktober 2011 om 13:49 #151420paar foto’s gemaakt. het is een overmaat want er staat een b op. Dit staat tevens op de zuiger, en het is een meteor zuiger(staat aan de bovenkant naast de B, helaas geen duidelijke foto van kunnen maken)

van binnen zijn de poorten wel allemaal netjes afgebraamd, alleen die hoofdspoelers niet.
Nu zal ik wel een klein stukje wegdremelen en dan nieuwe foto posten, zodat men kan zien hoeveel het scheelt. is gok ik denk wel 3mm alu wat het nog blokkeert12 oktober 2011 om 14:07 #151657Als ik denk wat jij bedoelt met de hoofdspoelers en blokkade. Gaat dit om de spoelkanalen of de spoelpoorten?
Wat betreft de spoelkanalen hoort dit zo en mocht je dit gaan bewerken heb je grote kans dat de spoelers buiten je carters gaan uit komen.Ik kan in ieder geval aan de hand van de foto’s niet precies zien wat jij bedoelt.
PS. denk er ook even aan om je zuiger wat rond te draaien in je cilinder om te kijken of hij op deze manier ook niet zal klemmen.
12 oktober 2011 om 14:14 #151373Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, maar die randjes hebben alle athena,s op de main spoelers zodat de kit evt op alle type carters past.
Als je die randjes namelijk weg haalt worden de spoelers erg breed en past ie waarschijnlijk niet meer op alle carters.
Verder ziet hij er wel netjes uit
op die boostertje na dan:lol
(maar dit zie je wel vaker bij athena kits)Edit
@martino
2man 1 gedachte:D12 oktober 2011 om 14:21 #151375@ martino +speedbuxy, oke, inderdaad dat bedoelde ik:p
en nee met ronddraaien klemt hij ook niet gelukkig
12 oktober 2011 om 14:32 #151374ERIKJAN1984 :
inderdaad dat bedoelde ik:pDaar zou ik gewoon vanaf blijven deze hebben van zichzelf namelijk al een mooi glijbaan effeckt

Dus winst hierin zal minimaal tot niks zijn.
Maar het beperkt je wel meteen qua carter keuze.
Ik zou gewoon de boostertjes mooi open trekken en dan goan met die banaan
29 oktober 2011 om 16:43 #151682zojuist eindelijk mijn std blok trug, is netjes gekotterd, en deze cyleninder heeft echt power. Nu kijken hoelangt hij het blijf doen. Maar in mijn ogen een topcylinder!
14 december 2011 om 13:07 #151665opzich is het een goeie cilinder alleen niet zo netjes afgewerkt wat algemeen bekend is
ik heb deze cilinder ook gehad nooit problemen mee gehad
1x vastlopen nieuwe zuiger veren er op en rijden maar weer
nadat er nieuwe zuiger veren om zaten heb ik er nog 2000 km op gereden toen heb ik het verkocht incl blokmijn neef heeft deze cilinder ook na 4,5 jaar er op te rijden is de uitlaat mond te dun geworden en gebroken
maarja na 4,5 jaar aan deze cilinder te sleutelen mag het ook welde truk is gewoon er goed mee om te gaan en het met begeleid monteren niet beuken en rammen dan breekt alles af ja
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.