Vespa-Ciao.NL
:: 46mm Athena alu (80cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 46mm Athena alu (80cc)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bo3T
    Bijdrager

volgens mij heeft mijn 80cc athena het nog het langst volgehouden.. km of 5000… eerste 1000 km egt zuinig mee gereden.. daarna kan ik niet egt meer zeggen dat ik er zuinig op ben geweest…heel veel volgas.. niet warm rijde enzo :p.. bij mij lag het denk ik aan de zuigerveren.. begonnen uit te lubberen,, en hierdoor in een poortje blijven hangen.

verder kreeg ik ook de verkeerde zuigerveren meegelevert.. ik kreeg mijn zuiger niet in de cilinder.. kei pissig toen.. dacht egt van wat is dit nu weer :p… jmpb gemailt kreeg ik andere zwarte zuigerveren.

barry had ook de verkeerde zuigerveren volgens mij.

barry
      Donateur

Inderdaad,bij mij zaten er ook verkeerde zuigerveren bij.

Edjuh
        Bijdrager

Ik heb er een paar 1000 km mee gereden(de 43) zonder problemen als afbreken etc. Maar de wand is nu wel aan zn einde, onderin begint het ruw te worden.

Honda_mbiloss
          Bijdrager

Ik heb een tijdje terug een nieuwe 50cc snel cilinder gemonteerd, en volgens mij was deze ook van athena. Denk met een nicasil wand.

Ik alles netjes gemonteerd, maar echt normaal lopen deed hij naar mijn idee niet. 400 km ingereden. Kop eraf gehaald, en tot mijn stomme verbazing begon de wand bovenaan de rand eraf te brokkelen. Meteen eraf gehaald en op de plank gelegd, zoals hij er nu nog steeds stof ligt te verzamelen.

Voor de rest geen aanloop plekken op de zuiger en cilinder, maar wat een slechte kwaliteit zeg. Dacht dat het aan mij lag, en ik gewoon een miskleun had. Maar als ik de reactie’s van jullie zo lees komt dat aardig overeen met mijn cilindertje.

st3yn
            Bijdrager

Zoals de meesten wel weten is mijn 46mm Athena cilinder kit na 100 km overleden, wat veroorzaakt werd door het cilinderhemd dat niet mooi rond was. De zuiger liep hierdoor zeer stroef in het hemd en hij bleef klemmen bij hoge RPM –> vastnaaier.
              Omdat ik een fabricage fout gewoonweg niet tollereer, heb ik zo’n 3 week geleden contact gezocht met Athena zelf. Na vele mailtjes te sturen (met o.a. het serienummer, omschrijving van het probleem, talloze foto’s etc) kreeg ik vandaag het volgende antwoord:

Good morning Steyn,
              Hope you are well.
              I’ve the answer of our technicians.
              They accept the claim and we will replace the cylinder kit under warranty.
              Please send us back the cylinder and once we get it we will send a new one to you (I need your complete address).
              Best regards,

Giada Vettorato
              Aftermarket Department
              ATHENA SPA

Ik vind het toch gaaf dat ze een 2-takt cilindertje willen omruilen 😀 Athena houdt zich namelijk véél meer bezig met scooters en de 4-takt industrie.
              Deze week nog verstuur ik de cilinder naar spanje of italië geloof ik, en dan krijg ik als het goed is zo snel mogelijk een splinternieuwe kit toegestuurd 🙂 Ik ben zeer benieuwd of ik nu wel een goede cilinder toegestuurd krijg! In ieder geval petje af voor de vriendelijke service en mailtjes van Athena.
              Ik zal het hier posten als ik de kit binnen heb, en ook meteen checken of deze kit wel goed is.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Mooi zo!
                Hopelijk snel een nieuwe.

Wat je zegt over een 2-takt cilindertje ruilen is een beetje raar;
                Als ze een product maken, staan ze ook achter het product.
                Lijkt me raar dat ze zeggen “Oh het is voor vespa, nah die jongen gaan we maar niet helpen”

Krijg je de verzendkosten nog terug?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Tonni
                Moderator

Ik vind het wel netjes. Het is alleen jammer dat een importeur deze moeite niet wil doen…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                  Moderator

Netjes, ik zou dit aanraden voor meer mensen!

Iedereen die ook problemen met de kit heeft gehad ook lekker mailen.

Btw steyn heb je ook aangegeven dat dit vaker is voorgekomen ? bij andere mensen?

st3yn
                    Bijdrager

@Herr Flick: Dat ben ik ook met je eens Thomas, maar tegenwoordig zijn er ook een aantal bedrijven die extreem moeilijk gaan doen als je een defect product wil terugsturen. Daarom ben ik blij dat Athena wel gewoon vriendelijk reageert.
                      Ik zal hem nog eens vragen of ik de verzendkosten zelf moet betalen.

@Tonni: Het is helaas niet anders.. je moet als consument toch helaas zelf de stappen ondernemen, anders gebeurt er niks.

@Hansieb: Ik heb ook de foto van Speedbuxy gemaild die hier een aantal posts boven staat. Op die foto kan je zien waar het probleem in de cilinder zit. En ik heb ook aangekaart dat de 43mm Athena ook problemen heeft!

speedbuxy
                      Bijdrager

Ik heb nog wel een gloednieuwe voor ze liggen met dezelfde problemen.
                        En heb zelf ook nog wel een gloednieuwe 43 voor ze liggen met dezelfde problemen.
                        Maar ik vind het wel best, als ik ze wil gebruiken tzt dan laat ik ze wel lichtjes diamant honen er hoeft namelijk nog minder dan een vloeitje uit.

Bo3T
                        Bijdrager

ahh shit dat ik mijn cilinder de prullebak in heb gemikt haha.

hansieb
                          Moderator

Misschien dat je kan aangeven dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Zodat deze ook een regeling kunnen treffen 😀 en naar een contactpersoon kunnen mailen.

Desnoods even doorlinken naar de topics hierzo !

ritze
                            Bijdrager

ik vind het ook zeer vervelend dat die athena`s van die problemen hebben, terwijl ik wel heer erg te spreken was over de 50cc eurocilndro , die ging knalle.
                              en het lijkt me dan logies dat de 43 iets meer pwr geeft, maar door die brakke cil. hemd ga ik mij fijn geen athnena 43mm kope:D

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Waarom?

Toevallig heb ik vanmorgen een mail gestuurd naar jmpb hierover. Ik heb gehoord dat Athena idd een nieuwe versie heeft gemaakt waarin deze problemen zijn aangepakt. Wel ben ik bang dat ze bij jmpb nog veel oude vooraad hebben liggen, dus als jullie nu vlink wat athena’s bestellen:D Als ik hier antwoord op heb zal ik dit hier laten weten.

Reageer ik hier op vragen van mensen, verwijderen zij hun post:fuck2

Florian
                                Moderator

Toevallig heb ik zaterdag aan schaaf (Schaafbromfietsen) gevraagt of de zuiger ook bij zijn 46mm Athena klemt.
                                  Die van hem klemt in ieder geval niet (Hij heeft het even getest).

Dus mocht je interesse hebben in deze cilinder en JMPB heeft geen goede dan moet je het maar even laten weten:thumb

EDIT:

http://schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/Cilinders%20en%20Delen/Vespa%20Citta&d=00002228

Pen 12 heeft hij ook.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 66)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.