Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 46mm Athena alu (80cc)
- Dit onderwerp bevat 65 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 2 maanden geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 februari 2008 om 15:36 #149166
wat is jullie er varing van deze cilinder hoe trekt deze cilinder en hoeveel pk heeft deze ongeveer
en hoe groot is de hemt die in de carter valt van de buiten kant26 februari 2008 om 15:42 #150352Er is onlangs in ieder geval nog een gesneuvelt hier op het forum. hemd zal hetzelfde als 46mm polini zijn, past dus enkel in snelle carters.
26 februari 2008 om 16:46 #150353ik ben die gesneuvelde 😛
trekt kei hard op met speedengine. en ik reed nog met poulie 65. (laat staan met vario!)
maar ik heb er ongeveer 5000 km mee gereden en nu is die vast gelopen.. weet niet hoe het is gekomen.
maar de hemd heeft het wel goed gehouden hoor ;).26 februari 2008 om 17:56 #150354
.-{2F4OV}-.Ik heb da ding zien rijde op boet zn brommer en deed t zeer leuk:D
Maar ik meen dat boet hem in t begin niet goed had afgesteld… en tog een aantal km ermee gerede heeft. Miss zelfs al n warmloper gehad. Dus denk niet dat t compleet aan cilinder te wijten is;)
Top is meestal tzelfde/niet veel hoger dan een 70cc. Maar optrekken wordt n stuk beter

Cilinderhemd is 50mm ofso dacht ik… tzelfde als andere 80cc cilinders.
26 februari 2008 om 18:20 #15035549,7 om persies te zijn 😛
26 februari 2008 om 18:35 #150356Trekt keihard & gaat sneller dan een Malossi.In elk geval met mijn set-up toch.
21 september 2008 om 20:21 #150477Weer een dooie! ook een nieuwe athena die precies dezelfde plekken heeft als steyn. Het is de 46 athena van mofafreak.
Deze athena komt van MOPSHOP.DE , advies is dus ook om geen 46 athena te kopen dikke bagger.
Hij had ook nog om 1 of andere reden er gaten ingeboord voor meer koeling…
21 september 2008 om 20:56 #150478Diamanthonen, zuiger flink bijschuren op de aangelopen plekken en gewoon verder mee gassen. (heeft zuiger tenminste fatsoenlijke speling in de cilinder)
Niet geheel professioneel, maar je hebt wel weer plezier van je cilinder.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 september 2008 om 21:13 #150479Zijn dat mijn fotos of de zijne? :lol gewoon exact hetzelfde.
Arvid, die zuiger valt niet meer te redden hoor. De zuigerveren zijn ook daar helemaal in de zuiger gemaaid en die zitten echt muurvast.. die krijg je niet meer los zonder de zuiger nog meer te beschadigen. Mijn zuiger past er (zelfs met aangelopen plekken) nog steeds niet fatsoenlijk in. Volgens mij is de zuiger gewoon niet mooi rond zoals hij hoort te zijn :no
Advies: Koop geen 46 athena.. echt, doe het niet. :!
ArvidW: Ik wil het wel proberen 😛
21 september 2008 om 21:23 #150480Er is ook een Athena 50 snel van Frenklin gesneuveld. Altijd zuinig mee geweest en zwaar goed ingereden en nog gaat het fout met die dingen. Niet zo ernstig als de 46mm maar bij de 50 snel laat de nycasil wand gewoon los en vertoont een warmloper bij de spoelpoorten en uitlaatpoort. ik denk dat het langzaam gedaan is met de naam van Athena op dit forum.
21 september 2008 om 21:28 #150481Dat weet ik wel zeker Michel.. Vind het vooral onbegrijpelijk dat het gewoon op deze manier blijft worden verkocht.. Maar misschien melden de meesten hun klacht niet of word er niets mee gedaan verder na het melden..
Ik ga er vooralsnog vanuit dat het probleem in de zuigers zit, maar kan dit helaas niet controleren…I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 september 2008 om 21:50 #150483Ja, Steyn vermelden mij ook al dat de zuiger niet helemaal volrond zou zijn. Dit was na de vastloper maar een zuiger veranderd i.m.o. niet zomaar van zijn vorm. Als er nog iemand een nieuwe heeft liggen, kan het misschien bevestigd worden. Of JMPB moet een paar doosjes openmaken en het spulletje is even goed bekijken.
Ik vind het ronduit belachelijk dat die wand gewoon los komt om over het probleem van de 46mm nog maar te zwijgen, want dat is gewoon een in elkaar gesmolten massa van alu en zuigerveer.
Ik ben niet de dupe van deze problemen dus ik ga ook geen leveranciers zitten mailen maar als ik zoiets zou meemaken zou ik het zeker doen. Steyn heeft toen gemaild naar JMPB met het resultaat dat hij dezelfde cilinder voor de helft van de prijs kon kopen. Onacceptabel vind ik maar deze responce zou van Athena af moeten komen en niet van JMPB. Hun kunnen er verder ook weinig aan doen. Wat ze kunnen doen is Eurocilindro/Athena contacteren i.p.v. dat wij dat moeten doen.
21 september 2008 om 22:03 #150484Ik ben overigens niet op het aanbod ingegaan, want aan 46mm athena voor de helft van de prijs (55 euro dus) is alsnog 55 euro te veel. Ik had ze ook gevraagd of ik op de een of andere manier in contact kon komen met de fabrikant Athena omdat ik dit gewoon onacceptabel vind, maar daar heb ik geen antwoord op gehad helaas. Ten eerste kreeg ik van Athena een VERKEERDE zuigerveer meegeleverd, en daarnaast is dus m’n cilinder ook nog eens na nog geen 100 km vastgelopen.. En Michel, ik denk dat de zuiger vóór de vastloper ook niet mooi volrond was. Maar dit weet ik niet 100% zeker meer.
Ik weet wel zeker dat het probleem bij de zuiger ligt. Bij het monteren van de zuiger ging dat al vreselijk stroef en hij gleed ook al niet lekker door de cilinderwand. Over de prestaties was ik overigens wel erg te spreken! Hij trok ontzettend snel op, de boost was goddelijk en de topsnelheid was zeker ook niet verkeerd! Qua prestaties zit het wel goed dus, maar dat mag ook wel voor dat geld (110 euro voor cilinder + zuiger, dus géén kop).
Ik gok dat als je bijv een 46mm Pinasco zuiger gebruikt in een 46mm Athena cilinder dat de cilinder en zuiger niet helemaal kapot gaan.. ik gok dat dat wel normaal gaat functioneren, maar dit weet ik ook niet zeker natuurlijk. Misschien dat het wel interessant is om te testen, maar eigelijk heb ik meer zo iets van: F*ck Athena! Er zijn genoeg andere wél goede merken dus laat die Athena cilinders (of in ieder geval de 46mm versie) lekker links liggen.21 september 2008 om 23:59 #150485Ik heb hier een nieuwe liggen en die klemt ook, nou heb ik hem eens even goed onder de loep genomen, want ik dacht altijd dat het een zuiger probleem was omdat ie bij mij met een pinasco 46 zuiger wel mooi soepel liep.
Maar dat klopt dus ook wel de pinasco zuiger was gewoon een stuk kleiner:DEn met meten kwam ik er niet echt, dus dacht laat ik hem eens inkleuren en zien waar de zuiger dan schade maakt, en dit was het resultaat naar een paar keer linksom rechtom draaien.

En daar is duidelijk te zien dat ie onder en vooral bij de linkerzijde van de spoeler vet knelt, boven de uitlaatpoort is de inkleuring totaal niet beschadigt.
Maar 80% van de slag liep bij mij ook mooi.
Bij mij begint ie pas op de helft van de uitlaatpoort te knellen tot helemaal onderin en daar knelt ie nog erger, maar daar zou ie normalitait toch niet komen.
(maar wel top voor het erop zetten)Maar aangezien dit ook een groter probleem is dan ik dacht zal ik jmpb morgen eens mailen erover, want mijnes komt er ook weg en vind ook dat athena hier wel eens wat aan mag gaan doen.
Ik deel trouwens niet de mening dat de 50cc eurocilindro”athena” slecht is, want dit is nog een oude eurocilindro kit uit voorraad van eurocilindro dus gewoon hele andere kwaliteit dan de athena.
Het gietsel is ook anders dan dat van de ahtena,s 43 en 46.
De 50cc eurocilindro lijkt mij op het oog een topper en zal dat ook wel zijn, want eurocilindro had zulke grappen vroeger niet en verdiend en draag de naam slecht zeker niet, in tegendeel zelfs.22 september 2008 om 04:16 #150486Ben ik even gelukkig dat ik nog een goede heb.Volgens mij zijn de Eurocilindro zuigers op & stopt Athena er een andere zuiger bij.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.