Vespa-Ciao.NL
:: 43mm DR EVO krukje aanpasen?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 43mm DR EVO krukje aanpasen?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sil Hugelier
    Bijdrager

dude?
      Wat heeft je voorwiel te maken met je vertanding? niets!

Je moet je gewoon kijken hoeveel keer je poulie moet ronddraaien, alvorens je wiel eeen volledige toer maakt. Je achterwiel wel te verstaan!

Renaud
      Bijdrager

Sil Hugelier :
        om vertanding te weten:
        Streep op je as zetten voor wiel. Aan de poulie draaien en tellen hoeveel keer je de poulie moet ronddraaien voor het streepje een volledige toer te laten doen!

Lijkt me toch duidelijk wat je schrijft niet ???

Tuurlijk weet ik dat me voor wiel er niks mee te maken heeft !! waarom meen je dat ik DIT:? aangeef ?

Martino
        Moderator

Snorvertanding(4 assen) heeft 2 asjes meer dan een brom vertanding(2 assen). Vaak te herkennen aan de buitenkant welke bij een snorvertanding 2 lagercupjes extra te zien zijn in de naafdeksel. Wil je de juiste vertanding weten dan zal je als nog moeten gaan tellen. Brom en snor vertandingen verschillen onderling ook in hun reductiefactor.

Overigens gaat dit niet meer over het aanpassen van een krukas voor een DR.

Renaud
          Bijdrager

Ok bedankt moet ik me dat eens bekijken ik heb wel eens 2 klokken uitelkaar gehad, en wat me opviel dat er 2 verschillende tandwielen zaten in beide klokken qua diemeter dan.

Flippo
            Donateur

Staan als het goed is ook cijfers op het deksel van je klok, als die eindigen op 5 is het een bromklok 😉

Eindigd het op een 5 = Bromklok
              Eindigd het op een 6 = Varioklok
              Eindigd het op een 7 = Snorklok

Renaud
              Bijdrager

kijk interessante info dit. kan ik meer mee:D:D

Thnx Mate !!

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.