Vespa-Ciao.NL
:: 41mm Italkit (60cc)

Home Forums Mening & ervaring Cilinders 41mm Italkit (60cc)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gileracitta
    Topic starter

Mijn eerste upgrade en ervaring met monteren van een cilinder.

Omdat ik gewoon iets sneller wilde en wat power erbij heb ik maar een Italkit 60cc gekocht.
      Ook omdat de DMP 60cc niet op voorraad was en via Jeroen van JMPB (Niet in webshop) er 1 kon (50 euro) kopen. Note: Was ook zijn advies dat deze beter was.

Alles was super goed verpakt, vond dat de cilinder er mooi uit zag en degelijk voelde.
      De afwerking is goed na mijn mening 🙂 heb wel andere (Artikelnummer: 296-G-VE1226) pistonclipjes erbij gekocht.

Monteren:

Ervaring:
      Oky heb nu al 3x gereden met mijn setup =) en beetje inrijden natuurlijk.
      Vind dat hij meer power heeft gekregen en klinkt ook beter op mijn citta.

Op lange stukken komt hij goed op top, en op half gas als je dan meer gas geeft voel je de power !

Hoop dat jullie hier wat aan hebben 😉

Italkit 60cc

320170504_145918

Wilk1985
      Moderator

Goed geschreven review!

Ik zie dat er op de zijkant “PW” staat, wat me doet vermoeden dat dit de PaiWai cilinder is waar al een topic over was. Afgaande van de foto’s zou ik zeggen dat deze cilinder vrijwel zeker Made in China is, heb je gekeken of de zuiger goed rond is? Mijn ervaring bij Chinese cilinders is dat dat vaak niet zo is, en dat levert problemen op.

Verder ben ik heel benieuwd waar het metalen omhulsel voor dient dat midden op de foto ligt?

Ik hoop dat je nog eens een update plaatst over een paar 1000 km over hoe de cilinder bevalt, je bent lekker bezig :thumb

JayL
        Bijdrager

De omhulsel is wss om van een 22.5mm een 23.5mm flens te maken

gileracitta
          Topic starter

Wilk1985 :
            Goed geschreven review!

Ik zie dat er op de zijkant “PW” staat, wat me doet vermoeden dat dit de PaiWai cilinder is waar al een topic over was. Afgaande van de foto’s zou ik zeggen dat deze cilinder vrijwel zeker Made in China is, heb je gekeken of de zuiger goed rond is? Mijn ervaring bij Chinese cilinders is dat dat vaak niet zo is, en dat levert problemen op.

Verder ben ik heel benieuwd waar het metalen omhulsel voor dient dat midden op de foto ligt?

Ik hoop dat je nog eens een update plaatst over een paar 1000 km over hoe de cilinder bevalt, je bent lekker bezig :thumb

Dat is een verloop busje 😉 23,5MM naar 22MM uitlaat

jeffreykruize
            Bijdrager

Deze cilinder is 100% paiwai…
              Ik geef je 1000km…. Tenzij je net die ene goede uit de batch hebt.

Ik had er hier 2, 1 liep al vanaf begin erg ruw…vervolgens liep die vast terwijl hij te rijk liep. Nog tijdens inrijden.

2de leek prima. Totdat ik 1000km gereden had…. Toen begon hij ook ruw te lopen en starte niet meer….resultaat was een zuiger waar stukken uitgebroken was rondom de zuigerpen.

gileracitta
              Topic starter

jeffreykruize :

Ik had er hier 2, 1 liep al vanaf begin erg ruw…vervolgens liep die vast terwijl hij te rijk liep. Nog tijdens inrijden.

2de leek prima. Totdat ik 1000km gereden had…. Toen begon hij ook ruw te lopen en starte niet meer….resultaat was een zuiger waar stukken uitgebroken was rondom de zuigerpen.

we zullen wel zien hoe het gaat lopen…… heb geen km teller 🙂
                De eene mens word 90 met roken/drinken enz de andere weer niet met gezond leven.

Er is geen formule voor 😉

Noetiepoerker26
                Donateur

jeffreykruize :

Te rijk hoeft volgensmij ook niet perse goed voor je brommer te zijn hoor. Dat denken mensen altijd, maar je temperatuur kan dan net zo hard oplopen als bij een te arme sproeier. Een foute uitlaat kan bijvoorbeeld ook voor een veel hogere temperatuur in je cilinder zorgen.

jeffreykruize :

Wel van tevoren nagelopen op oneffenheden/afwerkfoutjes ?:p

Javad
                  Donateur

jeffreykruize :

Het kan een cilinder van mindere kwaliteit zijn, tuurlijk.
                    Maar er zijn ook mensen die hun DR43 na luttele kilometers warmnaaien, hoe ze dat doen is ook een raadsel, bij mij gaat zo’n ding 10.000 km mee.
                    Onverwoestbaar als je er goed mee om gaat…(ook als je er niet goed mee omgaat)
                    Misschien heeft Citta2Black het perfect voor mekaar en trekt hij die PaiWai zo een paar duizend kilometer open.

<3 Thunderstone
                    Check mijn perso!

gileracitta
                    Topic starter

Kleine update………………:D

En ja ik rij er nog mee, nix gebeurd nog.
                      Beval erg goed op lange ritten..geen spijt van voor die prijs :thumb

gileracitta
                      Topic starter

Update 2:  Bijna 1 jaar er onder hangen en rijd nog top :mrgreen:

1

gileracitta
                        Topic starter
                          • Update: 21 mei 2017 gemonteerd en rij er nog mee 16 juni 2023
                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.