2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Bij mij staat die onsteking anders Sil.
      Zoals ik nu kan zien staat die bij mij vroeger. Dus naar rechts gedraait, het is maar 1 of 2mm denk.
      Ik krijg mijn vliegwiel er niet af anders had ik een foto gemaakt.

ArvidW
      Donateur

19ac087 :
        Bij mij staat die onsteking anders Sil.
        Zoals ik nu kan zien staat die bij mij vroeger. Dus naar rechts gedraait, het is maar 1 of 2mm denk.
        Ik krijg mijn vliegwiel er niet af anders had ik een foto gemaakt.

Oen, dit is de jouwe ! :pest

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

KennyVespa
        Bijdrager

muhahahahahaha :haha

Michel
          Bijdrager

oo, haha. Oja, nou zie ik het 😛 Was jouw post.

Als ik door de gaatjes kijk lijkt het net of die iets verder naar rechts staat 😕 Ik ben benieuwd hoe die bij Sil staat!

ArvidW
            Donateur

Klopt, ik heb hem speciaal voor jou helemaal naar rechts gedraait zodat hij het niet meer doet:pest 😛

Neehoor, de boutjes van onsteking heb ik niet aangeraakt, staat precies zo zoals Simonini hem verkocht heeft:)

Home made engine dyno

Michel
              Bijdrager

Oo, is dat blokje gewoon gemonteerd als je die bestelt? Dacht dat het een bouwpakketje was 😀 Een mooi, leuk, duur en snel bouwpakketje 😛 Maar hij komt dus gemonteerd. Weet ik dat ook weer.

Nu weer on-topic. :! Wil weten wat dat ding aan vermogen geeft als die straks afgesteld is. Zou er nog 5 pk bij komen met alleen afstellen? Lijkt me wel sterk!

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

5pk erbij door afstellen zal niet gebeuren, ik denk dat het op een 12 of 13pk ophoud maar dit is natuurlijk te-gek voor een vespa!!

Sil, ik denk dat je probleem gewoon in de replica carburateur zit + dat hij gewoon te groot is.

Heb vaak gelezen dat die replica carburateurs amper zijn af te stellen, en dat mensen daarom zo’n originele kehin carb. kopen (met serienummer)

Misschien eens iets om een andere carb te proberen ? die op je andere spruit past

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

KennyVespa
                  Bijdrager

Jah dit dacht ik ook al thomas , heel raar dat ik het zeg, maar kijk eens op sproccati site, die verkopen ook 28mm carbs en zijn niet egt duur en zijn orginele 😉

speedbuxy
                    Bijdrager

Ja wat ik ook al zei je moet het zoeken in de carb en waarschijnlijk idd omdat het inmitatie is.
                      Zou gewoon eens met die dellie aan de gang gaan die is bewezen goed bij de sobw 50cc klasse scooteraces rijdden ze ook met die dingen scoren er rustig 14 tot 16pk mee en das 50cc dus die dellie is echt niet verkeerd;)

ArvidW
                      Donateur

ArvidW :
                        Heb het nagemeten, doorlaat is effectief evengroot als een 23mm carb. Membraampje is niet zo heel erg groot, mischien wordt hij niet voor niets geleverd met een 19mm spruitstuk…. 😐

En maby een maatje kleiner gaan dan 28mm:? Die 28mm is namenlijk 148% van de doorlaat van het membraam, dus 48% groter kwa oppervlakte! Lijkt mij wat overdreven:con

Ik snap best dat je graag met die huge carb wil gaan rijden, maar het is imo echt netzo onzinnig als met een 13mm carb gaan rijden op een std snor blok:no Zet er dan een groot membraam op als je echt geen afscheit kan nemen van de 28mm;)

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ik wil best met 21mm gaan rijden maar daar doet hij het ook niet goed mee. Ik leg die er de volgende keer op en dan probeer ik hem wel weer af te stellen;) Maar dat heb ik al zo vaak geprobeerd en loopt ook niet goed! Waarom lukt het me niet met deze af te stellen?

@ Arvid: Dan moet je mij eens vertellen hoe het kan dan crossfreak wel met een 28mm Stage 6 vlakschuif kan rijden:? Die deed het tog ook goed… En oude simo blok werd met 26/28mm carb geleverd! Waarom is dat dan?

Kvind het allemaal maar wazig;)

G-no
                          Donateur

daarom is dit ook het nieuwe blok en niet het oude:)

maar ik weet dat afstellen een klote werkje is, het kost heel veel tijd en tis vaak erg frustrerend, maar hou vol en probeer het toch maar eens met de 21mm. omdat je carb zoals arvid zegt bijna 50% gtoter dan de inlaat is heb je een erg lage onderdruk in je carb, waardoor afstellen erg moeilijk word. dus kzou idd eens opzoek gaan naar een mooi membraan;)

ik vond die van crossfreak btw ook niet echt mooi lopen hoor;)

.-{2F4OV}-.

Maar wat zou ik dan nog kunnen veranderen aan de 21mm carb?

Ik heb die luchtschroef al veranderd, sproeiers en gasnaald.. loopt nooit lekker in middengebied:(

G-no
                              Donateur

’t gaat om de winnende combinatie he:)

ander filter is ook een optie om meer onderdruk te creëren

.-{2F4OV}-.

Ik reed met die 21mm met en zonder luchtfilter. Maar ik gloof niet dat er te weinig onderdruk was;) Als ik zonderluchtfilter en met kelk reed en mijn hand ervoor houdt. Dan voel ik hem zeer hard zuigen.. je hand wordt er gwoon in getrokken;)

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.