2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

woe :
      waarom ga je niet eerst met die std carb afstellen?

en later pas met die 28mm spelen als je meer ervaring hebt:?:?

Wat een geinaal idee :lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Dat ga ik idd ma doen… Ma het probleem was dat hij ook met de 21mm niet goed liep. Met geen enkele sproeier;) En ik wilde met 28mm gaan rijden dus kon beter kijken of hij daarmee wel goed liep. Ma da valt nog erger tegen dus denk dat ik ma 21mm er doe en dan met gasnaald ga kloten;)
        We raar dat ze een carb erbij doen waarmee je m niet kunt afstellen door de juiste sproeier te kiezen. Als het maar niks is met het blok…

ArvidW
        Donateur

92 sproeier, gasnaald clipje in een na bovenste sleuf, luchtschroef 2.0slag uit. Euro 95 + 1:35TTS olie.

Daarmee wilde mijne goed vooruit komen 🙂

Bekijk ff je membraamkleppen, of die goed sluiten.

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Luchtschroef 2.0 uit.. Bedoel je gwoon die schroef aan de zijkant van carb tog… (stationairschroef?)
            Helemaal dicht draaien en dan 2 slagen eruit?

Ik rij euro 98 + 1:35 TTS olie maar daarmee moet hij ook af te stellen zijn;)

ArvidW
            Donateur

Nope, luchtschroef 😛 Das zo’n klein schroefje aan de zeikant net boven vlotterbak vlak bij het deel waar je je luchtfilter op schroeft.

Jup, helemaal dichtdraaien en 2slagen uit (720gr dus)

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Thx Arvid! Khad t al gevonden! Nu loopt ie opzich redelijk lekker!

21mm Dellie @ sproeier 92. Luchtschroef 2.0 open en gasnaald op clipje 2. Maar hij loopt nog niet helemaal goed…
                Nog wa testen met luchtschroef en eventueel sproeiers:)

.-{2F4OV}-.

Sproeier 94 erin op advies van SBO tuner… Loopt eig goed! Ding maakt toeren niet normaal!

Denk dat ie nog steeds niet optimaal loopt bij 1/4 – 3/4 gas… af en toe hapert ie nog wel n beetje heb ik het idee…

Miss nog ff met luchtschroef kloten of sproeier..

*Edit: Sproeier 96 erin… En clipje van gasnaald op 3e plaats. Loopt nog steeds niet perfect. Ik weet hoe het moet klinken en het klinkt niet 100% vind ik;)

Miss nog sproeier 94 erin en kijke wat ie dan doet met clipje nog steeds op 3e plaats. Gasnaald redelijk hoog dus veel benzine..

.-{2F4OV}-.

Nu heb ik sproeier 94 erin met gasnaald op 2e clipje. Euro 98 1:35. Luchtschroef ong 540 graden open (1,5 slag). Loopt opzich redelijk, maar ik krijg het middengebied niet goed afgesteld! Heel veel combinaties gebprobeerd mja helaas.

Nja ben me ook eens op de 28mm Oko gaan concentreren. Daarbij stond waarschijnlijk de luchtschroef veel te ver open dus daar kan ik de volgende keer mee kloten. Ook heb ik het rubberen tussenstuk van 28mm carb naar spruitstuk omgedraaid. Hierdoor valt het rubber volledig over het spruitstuk en is de gasreactie dus beter, het is steviger en kans op lekken kleiner:)

Er zitten wel nog steeds paar kleine gaatjes in spruitstuk. Iemand een idee hoe ik die kan dichtmaken. Het liefst van binnenuit dicht maken want dan blijft de flow ook goed. Dus aub hulp hierbij…

Nog een laatste vraag… Is het eigenlijk wel goed om Euro 98 te mengen in verhouding 1:35. Of mag je alleen Euro 95 mengen in die verhouding? In Euro 98 zit tog al iets van smering….?

Roger102
                    Bijdrager

Wat bedoel je met die gaates in het spruistuk ?
                      Mischien dat dat goed gaat met vloeibare pakking ?

JayL
                      Bijdrager

.-{2F4OV}-. :

Nog een laatste vraag… Is het eigenlijk wel goed om Euro 98 te mengen in verhouding 1:35. Of mag je alleen Euro 95 mengen in die verhouding? In Euro 98 zit tog al iets van smering….?

bij euro 98 heb je een hoger octaangehalte, de benzine zuiverheid is dus hoger.. maar wat betreft de mengverhouding, volgens mij blijft dat tzelfde 8)
                        kans op pingelen is wel kleiner :con

.-{2F4OV}-.

@Roger102: Hij is afgedraaid van binnen en van buiten. Het ertussen was het aluminium blijkbaar poreus. Dus nu zitten er kleine gaatjes in. Maar vloeibare pakking is op zich nog nie zo’n slecht idee. Het zijn ma hele kleine gaatjes;)

@JayL: Ok. Khad ook nog scooterforums gechecked en daar gebruikten ook veel sprinters gwoon Euro 98 en dan 1:35. Dus dat zal wel goed zitten. Toch vind ik het raar dat hij op geen enkele manier van 1/4 t/m 3/4 gas goed loopt…. Blijft daar raar stotteren alsof de gasnaald/sproeier/mengels/oid niet helemaal klopt…

Tim
                          Bijdrager

ik denk dat je carburateurtje gewoon veels te groot is.
                            was dus in italie en daar stonden ook veel van die racertjes.
                            die 125 racers hadden allemaal 22mm vlakschuifjes erop.
                            dat is 125cc en dik getunde cilinders.
                            jij hebt nog geen 100cc en wil een 28mm monteren? denk niet dat dit optimaal is als je je bedenkt dat er alles uit die racertjes word gehaald.
                            nou ja we zien wel.

hansieb
                            Moderator

Hoezo dat nou weer , oude simo engine is 48mm en had / heeft ook een dikke carb.

Volgens mij moet het prima willen, ff door pielen silletje 😛

.-{2F4OV}-.

Dat ben ik niet met je eens;) Ik merkte geheel onafgesteld al dat er met die 28 Oko meer kracht in zat. En hij deed t amper…
                                Kweet ook niet waarom ze daar allemaal met 22mm vlakschuifjes reden, maar dat lijkt me verre van optimaal. En als je nagaat dat elke dikke en snelle sprintscooter een 28mm erop heeft dan zal da wel nie voor niks zijn. Sommige hebben zelfs n 34 Koso erop;)

Ik heb btw 82cc.. dat is nog 4cc meer dan de nieuwste scootercilinder zoals de Malossi Big Bore kit met 78cc. Dus een overkill voor mn cilinder zal t cker niet zijn;) Ik weet er alleen nog niet veel van.. maar gloof me Tim. Die 28mm komt er wel een keer op en volledig goed afgesteld en dan zal je zien dat het super zal lopen!:thumb

ArvidW
                                Donateur

PM Heuvel eens.

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.