2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,726 tot 1,740 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

@Wouz-LwB: Ik ook, maar het moet wel anders is het rijden ook geen gezicht.

@st3yn: Filmpje is gwoon stationair filmpje.. dus niets speciaals. Politie heb ik “nog!” niet veel last van gehad. Een keer stonden ze voor mijn deur. Paar keer een aantal agenten op de fiets tegengekomen onder het rijden. Tot nu toe geluk gehad. Want ze rijden hier continue over de singel:o

De carb blijft ma lekken en mn bezine is weer op. Dus kga ma weer eens benzine halen en dan ga ik eens kijken of ik het lek egt niet kan oplosse:(

Hieronder de link naar movie:

Stationair filmpje

.-{2F4OV}-.

Vergelijking polini blauw en zwart. Volgens mij zijn de zwarte tog net iets sterker. Net iets dikker wikkeldraad denk ik.

Malossi witte trekveren gemonteerd. Zijn egt sterk en dik!:thumb

leon ciao
        Bijdrager

Je v – snaar staat niet echt strak, als je wegrijdt slipt het achterwiel vast door of niet?
          Maar gouw een andere halen ja. 😉

.-{2F4OV}-.

@leon ciao: V-snaar slipt niet! Mn malossivariobus is 2mm afgedraaid door heuvel! Daar ben ik hem nog steeds zeer dankbaar voor! Is een must voor zo’n setup:!

Lekken is opgelost, dankzij google!:lol

Ik heb zelf niet superveel verstand van carb en de vorige eig blijkbaar ook niet! Want de vlotternaald zat gwoon verkeerd om in de vlotterhouder!!! Dus ik die omgedraaid en hij lekt niet meer=) Ook loopt hij redelijk lekker met de malossi trekveren. Alleen nog lichtere rolletjes proberen. Nieuwe benzine heb ik ook al gehaald en opnieuw 1:33 gemengd:thumb

Enkele dingen die ik nog moet kopen voordat ik naar Groningen ga:

– B9HS Bougie (reserve)
            – Sproeier Mikuni 200
            – V-snaar 950 x 13
            – Castrol TTS Olie
            – 10/25 liter jerrycan
            – Lichtere rolletjes (2.5-4 gr) Denk dat ront de 3.5 beste zal zijn…

.-{2F4OV}-.

Nu alles weer een beetje klopt kan ik weer een stapje verder. Het verlichten van mn segmenten. Allereerst heb ik ze goed schoongemaakt met WD-40 en toen op de weegschaal gegooid:thumb

Zoals je kunt zien wegen ze 200 gram per segment! Dat vind ik zelf wel erg veel:o

Mijn doel is een gewichtsreductie van 30 – 40 %:thumb

FonS
              Bijdrager

die witte veren zijn toch helemaal niet strak?? daarmee heb ik een tijdje gereden met 50cc + gevijlde inlaat + snelle uitlaat icm poelie man, stellen niks voor (te strak voor een helemaal std blokje ja)

ik heb ook de hele set (zwart, geel, wit) maar ik heb alleen nog maar de gele en witte gebruikt, de zwarte nog niet dus ik kan niet zeggen of die sterker/zwakker zijn dan de witte.
                achjah we merken het vanzelf wel weer he :p

.-{2F4OV}-.

Nja ik dacht altijd dat de zwarte het strakste waren, maar deze grepen vrijwel direct aan. Misschien ook wel uitgelubberd hoor;)

Nu heb ik de witte erin en die zijn tog strak hoor!

Nja miss ook nog eens de zwarte polini proberen..

Kheb al mijn segmenten verlicht. De reductie van 30 – 40 % heb ik niet ghaald. Kheb nu 40 gram van elk segment gehaald. Dus elk segment weegt nog 160 gr ipv 200gr. Dus in totaal 120 gram weggeboord:)

Hieronder een aantal foto’s van het proces:

Eerst centeren met 3mm boor.

Stukje opboren:

En nog een keer totdat ik op 9,5mm zat.

Dit is het resultaat:

Zoals je ziet 3 gaten per segment. 2 kleinere (5,5mm) en 1 grotere (9,5mm).
                  Nu weer alles monteren en zien hoe het loopt/houdt:thumb

.-{2F4OV}-.

Toerental blijft nu wel meer constant! Alleen denk ik dat de rolletjes nog lichter kunnen en bovendien is de snaar versleten. Dus de kracht komt nu niet egt meer als een impuls. Snaar slipt niet egt maar brengt de kracht ook niet goed meer naar het achterwiel… Bovendien stottert ie bij een tijdje volgas. Dit komt omdat de sproeier nog niet correct is en er zit nog steeds geen luchtfilter op…

.-{2F4OV}-.

Gisteravond bezig geweest met kappen aanpassen. Denk vanavond weer verder. Ook heb ik mn zadel en de rest van t frame ff goed gepoetst:thumb

Verder ga ik nog gaatjes boren en draad tappen zodat ik mn bobine netjes kan monteren:thumb

de papkarre
                      Bijdrager

ziet r veel mooier uit met die stepjes en dit is toch met dat 24mm spruitstuk?

.-{2F4OV}-.

Nope.. nog steeds met 28mm spruitstuk. Dat 24-28mm DMP spruitstuk ga ik miss nog pas maken, moet ff kijken of ik daar tijd voor heb. Want loopt opzich gwoon goed nu. Dus kan beter ff nog wat optisch verbeteren aan mn brommer:thumb

.-{2F4OV}-.

Vandaag weer ff aan de brommer gewerkt en hoop dingen gedaan!:)

Nieuwe Castrol TTS 2takt olie besteld, extra NGK B9HS bougie besteld en nieuwe 950×13 v-snaar:thumb

Ook heb ik een sproeier geregeld voor mn Mikuni carb. Namelijk maat 200. Dan heb ik 190 t/m 230. Denk dat 200 met luchtfilter perfect is. Nja we zullen het snel horen… Helaas heeft XSH mn mail nog niet beantwoord;) Dus luchtfilter heb ik nog steeds niet…

Ook heb ik de rechterzijkap grotendeels aangepast alleen nog afwerken. Ook de linkerzijkap is deels aangepast. Alleen nog vierkant eruitzagen waar de bobine zit. Het voetenplankje is gemonteerd en aan zijkant alles aangepast zodat het erop past:D

Bobine is bevestigd. 2x gat van 4mm geboord en draad erin getapt. Toen de bobine bevestigd, ziet er netjes uit nu!

Als alles klaar is zullen er weer foto’s aankomen! Met kappen etc ziet de brommer er een stuk beter uit vind ik. Vooral XSH voetenplankje en de “simonini S’ in de zijkap zien er goed uit!

Updates volgen…..

jordi 0
                            Bijdrager

met gaten boren in je koppeling niet meer last gekregen van trillingen? omdat dit niet perfect uit gebalanceerd is uiteraard. neem aan dat je geen hevige trillingen hebt nu maar mocht dit zo zijn kan er onbalans in je koppeling zitten.

blijft een erg vet project om te volgen:thumb

.-{2F4OV}-.

Niet egt superveel trillingen dacht ik, maar ik heb niet meer een lang stuk vol gas gereden nadat ik het aangepast had. De ciao klinkt wel meer scooterachtig nu vind ik…

.-{2F4OV}-.

Het 60mm XSH filter is binnengekomen!! Hier ben ik heeeeel blij mee:)

Ook ga ik binnenkort nog ff stickers bestellen van kramer belettering. Die maak ik roze en komen op de zijkappen:thumb

Bij JMPB ff lichte rolletjes betsteld. Kheb nu 4,7gr erin en kheb 3,3gr besteld:D

15 berichten aan het bekijken - 1,726 tot 1,740 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.