- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juli 2008 om 13:49 #265621
de papkarre :
omdat die dingen niet echt makkelijk passen en niet echt lekker rijden orgineel.
en dit is mijn mening he;)Onzin:P Blok is monteren, sproeier 92 erin, filter erop en gassen maar. Dan loopt het serieus al goed (kan idd beter, maar het loopt goed)
Dit blok is wel echt goed, goed gemaakt, geen grove fouten gemaakt, er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten maar dat heeft een sprocatti blok ook.
Zo’n blok is idd niet 1, 2, 3 afgesteld, maar 1, 2, 3 maanden hoeft het ook niet te duren :haha! Kom op Sil zet er eens een tandje bij:D (het is nu vakantie….:))
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 juli 2008 om 15:57 #265622
.-{2F4OV}-.Ja jongens.. kheb mn studie gehaald. Dat gaat bij mij tog voor. Nu ben ik overdag en snachts aan het werk. Dus zeer weinig tijd. Bovendien ben ik momenteel ziek.. door het werken;)
Klaat het weten zodra ik ga afstellen, maar politie rijdt hier ook steeds vaker in de straat op motoren. Dus ze zullen wel wat hebben gehoord van iemand;)
3 juli 2008 om 16:35 #265623.-{2F4OV}-. :
Ja jongens.. kheb mn studie gehaald. Dat gaat bij mij tog voor. Nu ben ik overdag en snachts aan het werk. Dus zeer weinig tijd. Bovendien ben ik momenteel ziek.. door het werken;)Klaat het weten zodra ik ga afstellen, maar politie rijdt hier ook steeds vaker in de straat op motoren. Dus ze zullen wel wat hebben gehoord van iemand;)
Zo zwaar met WTB =)
Misschien ook tijd voor een jaartje sabbatical 😉 zoals ik volgend jaar hehe
4 juli 2008 om 20:38 #265646
.-{2F4OV}-.Zo jongens! PROGRESS!!

Vandaag flink wat uren gepoetst en gesleuteld. Kheb mn lekke achterband vervangen en velgen opgepoetst.
Kheb de as voor voetsteuntjes bevestigd. Nieuwe asbussen gemonteerd en stuk pvc opmaat gemaakt zodat het paste. Helaas de voetsteuntjes zelf nog niet gemonteerd. Moet eerst nog asdiameter vergroten, denk met tape, maar dat is iets voor de volgende keer.Ook heb ik vlotternaaldhouder en vlotternaald vervangen. Helaas lekt hij nog steeds. Ik denk dat er gwoon iets mis mee is en dat ik dus een beetje ben opgelicht met de carb. Maar afgezien dat hij wat druppelt werkt hij goed. Ook heb ik sproeiers geprobeerd van groot naar klein. 230 en 220 waren iets te groot dacht ik. Bougiekleur valt redelijk lastig af te lezen. Maar met sproeier 210 liep hij toen de cilinder beetje warm was lekker.
Helaas is mn 60mm XSH luchtfilter nog steeds niet binnengekomen. Iets misgegaan met levering volgens Marco:( Dus rijdt nog loopt zonder filter…
Verder heb ik besloten mn frame niet opnieuw te laten coaten voor de meeting. Dit puur omdat het niet mogelijk is!
Ik heb overal aan mn frame de coating weggeslepen omdat het allemaal zo nauw komt. Als ik alles opnieuw laat coaten betekent dit dat het blok niet meer past, vliegwiel aanloopt en vario aanloopt. Bovendien past het spruitstuk dan niet meer etc etc. Ik heb hier gwoonweg de tijd niet meer voor aangezien ik 21 juli op vakantie ga en ik ook nog een hoop moet werken.Ik moet nog nieuwe naafolie halen, nieuwe tweetakt olie, nieuwe bougie en nieuwe rolletjes (lichtere) en nieuwe v-snaar. Zodat ik dadelijk niet alsnog met lege handen op de meeting sta.
Het DMP spruitstuk heb ik nog niet passend gemaakt. Geen tijd meer voor gehad. Morgen hele dag geen tijd…
Ik houd jullie op de hoogte!
Gr Sil
4 juli 2008 om 20:59 #265647Waar zijn die pica’s nouw!? Waar zijn die pica’s nouw!? 😛
Ben benieuwd, eindelijk Sil met zijn voeten op de brommer in plaats van dat driewieler effect maar dan met beentjes 😀
Wel balen van die carburateur. Als je hem eens helemaal uitelkaar haalt en even alle onderdeeltjes nakijkt, misschien kom je de boosdoener wel tegen! Niet geschoten is altijd mis

Ik ga je trouwens wel effe zoek boeken op 2 augustus hè, dus bereid je maar vast voor op nederlaag :knuffel:pest
5 juli 2008 om 06:38 #265656
.-{2F4OV}-.Picca’s heb ik niet:lol
Maar die carb heb ik al 5x opgehad en alles met compressor doorgeblazen. Maar hij sluit gwoon niet goed af;)
Kheb na vervanging niet meer gekeken waar het aan lag. Maar denk dat hij tog weer lekt bij vlotternaald. Kan het ook iets met de vlotter zelf te maken hebben? Kan ik die verbuigen of is dat niet slim?Wat is de tactiek om mij zoek te boeken? Ga je iemand van 20 kilo op de brommer zetten?:lol
5 juli 2008 om 08:18 #265658Misschien is dat het wel. Je kan het eens proberen maar doe er niet te veel aan, want straks is die van slag en krijg je hem nooit meer werkend 😉
Mijn tactiek is gewoon ‘Volle Gas’ 😛 Ben wel benieuwd wat dat scheelt aan trekkracht met die kleine wieltjes 😀
5 juli 2008 om 16:06 #265663
.-{2F4OV}-.Ik ben ook cker benieuwd! We zullen zien!
Btw: Kheb ook nog een nieuwe benzinefilter van hebo gemonteerd. Ziet er goed uit. Binnenkort zal ik es wat foto’s uploaden van hoe ie er nu bijstaat;)
6 juli 2008 om 08:43 #265667ik weet niet wat voor vlotter er in die cab zit, maar als de naald aan een metaal gedeelte is kan je nog proberen om hem iets bij te buigen dat hij eerder dichtgedrukt wordt
6 juli 2008 om 12:28 #265668
.-{2F4OV}-.Zoals beloofd hier de foto’s van mijn brommer! Kappen etc zijn nog niet aangepast. Dus die zitten er nog niet op.
Wel heb ik STEPJES!! :lol

Ook heb ik nog een filmpje gemaakt. Hier kun je goed zien dat de snaar beetje klappert. Maar kan het blok niet verschuiven omdat alles is verlast. Dus ff nieuwe snaar erop en dan hopen dat het wat minder is….
Link komt eraan…
6 juli 2008 om 12:41 #265669Hehe! Eindelijk! Nicee! Maarre is je EBR krom?
6 juli 2008 om 12:51 #265670Mooi, eindelijk voetsteuntjes

Martijnvanheerde :
Hehe! Eindelijk! Nicee! Maarre is je EBR krom?Lijkt er wel op ja, komt mischien van het afremmen van al die snelheid:D
6 juli 2008 om 12:57 #265671
.-{2F4OV}-.Ziet er wel zo uit ja. Mja EBR is zowieso al beetje rommel en als je dan met 110 km/u naar 0 moet dan voelt ie dat wel;)
Kheb nu net besloten tog de malossi witte trekveren eerst te monteren ipv de zwarte polini die ik net nieuw had besteld. De zwarte polini hebben evenveel wikkelingen als de blauwe polini en zien er hetzelfde uit. Volgens mij ongeveer even sterk;)
De witte malossi hebben echter 4 dikke windingen en zien er oersterk uit. Dus denk dat deze het beter doen. Jullie horen het vandaag nog
6 juli 2008 om 13:06 #265672haha je vork begint wel krom te staan als je goed kijkt….
Maar sil , Zonder stepjes vond ik hem toch mooier…..
:pest
Tof ding man 😉
6 juli 2008 om 13:13 #265673=)Gaaf! Ben benieuwd naar je filmpje weer!
Heb je nooit last van politie trouwens? 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.