Aangemaakte reacties
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Ja, goed geschreven verhaal. Die ciao heeft een oud model bravo voorvork, zie je niet vaak maar oogt beter dan dan een tomosding o.i.d.
Deze krukas (snormodel) is onbruikbaar in een speedengine, voor een getuned origineel carter is hij over het algemeen prima.
Uit de how-to ‘krukas tuning berekenen’. Ik moet het zelf ook even teruglezen maar vermoedelijk kun je niks met die as omdat hij te vroeg opent. Zoek dus een bromkrukas.
Ik heb nooit de polini country getest maar geloof ook niet dat het je beste keus is. Vermoedelijk geeft hij matige snelheidswinst en een stuk meer herrie dan de city. Ik heb Crullie 70 zien rijden met een speed+city maar als je voor een expansieuitlaat gaat zou ik kijken voor een proma circuit/gianelli fire/polini top one/leovince krul of Handmade.
38,8mm? Dikke tjoening!
Welke overbrenging/poelie heb je en wat is je snelheid dan?
Je zou 70 moeten kunnen halen met de citypower echter de snorkrukas is hier je bottleneck vermoed ik. Pas hem aan of probeer een brommodel, racekrukas geeft volgens mij een te lange inlaattiming (komt niet meer of moeilijk op toeren).
En een iets grotere sproeier testen kan ook geen kwaad.
Die malossi schaal staat op mijn verlanglijst. Hij lijkt redelijk geprijsd en ziet er goed uit. De superbravo ook trouwens 😉 .
Hey, was dat de DR43 van Arvidw? Ik weet niet of je de uitlaat nog besproken hebt maar hij haalde goede resultaten met een ingekorte leo krul. Die aanpassing levert vooral topsnelheid op geloof ik en een leuk feitje is dat hij overeenkomt met een calibrata qua maten. Zal nog wel in zijn perso terug te lezen zijn.
AvManen Ook een Simonini 4p blok, itg corse getuned met pvl ontsteking. Misschien wel een erg grote stap vanaf de 43 kitracing.Verdriedubbeling van het vermogen schat ik 😎 Mooie aanwinsten, van ebay als ik vragen mag?
Keurig gewerkt! Daar heb je de juiste zwager voor uitgezocht. Fel kleurtje heeft het ding. Complimenten ook voor het schrijven. Veel tekst maar leuk om te lezen.
- Leuk ding!
- Met z’n kekke voorstepjes
- Leuk ook die nummerlijsten
- Goed voor uitgebreide argumenten

Hier stond offtopic 😕
Geen kenteken op de tiffanies.

Mist zoals je ziet nog wat onderdelen (zijschermen heb ik er wel bij in blauw). De naaf is piaggio omgebouwd (zwaardere overbrenging). Moet een nieuwe pakking in. Poelie schuurt nog licht tegen het frame. Linker crank heb ik niet. Banden zijn aan vervanging toe. Doe een leuk bod bij interesse. Ik denk aan iets van 75-80.
Ik heb ooit een 43,8mm zuiger gekocht om mijn polini cilinder als nieuw te maken maar het bedrijfje waar ik was vond de cilinderwand (rok?) veel te dun worden en durfde het dus niet aan. Op zich begrijpelijk. Maar er zijn ook 43,4 zuigers verkrijgbaar en vast mensen die daarmee rijden.
Gezien de nieuwprijs van cilinders is het niet eens zo’n gek idee.
De spiebaan is inderdaad niet 100%, maar ik denk niet dat dat problemen geeft.
Kan zevenenergie jouw spiebaan niet repareren?

20 inclusief? Voor degene met de mooie tanden. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>