Aangemaakte reacties
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
upje
Tja , volgens mij gezegd zijnde….Ken er niets van hoor…
Op je motorblokje , staat een gietijzeren ding met ribben erop. Daar binnenin zit een rond ding dat heen en weer beweegt.
Nou , volgens mij is dit allemaal versleten.
Dus als je motor koud is trek je & rijd je goed , als hij warm is niet meer. Dus die ringetjes op dat ronde heen & weer bewegende ding zijn waarschijnlijk rotversleten. Daardoor kan het zijn dat dat heen & weer bewegende ding genaamd zuiger ook helemaal pikzwart zal zijn.Dus schaf je je een DR kitje aan van 43 mm , vergroot je sproeier met 2 puntjes , Gooi 2% meer olie in je benzine & slijp je ringen die op dat heen & weer bewegende ding iets af & je hoeft nog amper in te rijden.
Owja , Beste olie is de TTS van Castrol. Gebruik ik trouwens ook in mijn Aprillia 250 RS.Barry
19 januari 2013 om 11:25 In reactie op: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario) #266605Mooie foto’s , maar je ziet er enorm vermagerd uit.Toch geen druppel aan je LUL hangen??
Maargoed , heb nog steeds je foto boven me’n werbank hangen. Tja die van je brommer eh!!
En dat boksgedoe……..Meet the Belgian bear again..Beste ooit gemaakt. Hoef je zefs niet in te rijden? Monteren & volle gas ermee.
Ik geloof erin dat je met een sproeiertje 44 goed zal zitten. Je kan echter je motor lezen via de bougie.
Waar is de tijd dat ik met sproeiers van tussen de 100 – 120 zat te knoeien om zo een perfecte bougiekleur te krijgen……Proficiat ouwe makker. Enneh , je foto van je brommer hangt hier nog steeds aan me’n werkbank hoor.
Ach , na 11 jaar met de Xsara gereden te hebben vond ik het welletjes. Dus daarom effe een nieuwe DS3 Sport Shic gekocht met een 150 pktjes. Rijdt superfijn , is een stuk sneller dan de Xsara die motorisch ook het één & ander achter de rug had , maar was wel weer een héél stuk zwaarder …..

Musketier catback uitlaatsysteem is besteld , evenals een hoop spullen van FORGE motorsport. Nog een chipke & we hebben 230 Pk’tjes erin zitten.
Enkel is die sjieke electronica dikke… Want ik wil terug me’n gans audio systeem inbouwen. En alles word via dat radiotje bestuurd. En weinig plek in de koffer eh. Nouja , ik kom er wel uit. Heb het altijd al gekunnen , dus waarom nu niet ??? Of ik word er allemaal te oud voor :'(
En ik rijdt nog steeds met een compleet getunede Buell XB12R rond…Véééééél minder pakkans dan met een brommertje & ik mag er zelfs de autostrade mee op Hahahaha=)

Ciao
Barry
1 augustus 2012 om 15:23 In reactie op: Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario) #269713Dat ben jij toch niet op die foto eh Thomas??
Martino :

Mijn laatste aanwinst. Zo op het eerste gezicht mooi standaard blokje, maar is deze gek genoeg wel brom en geen snor zoals zo velen. Ben nu wel benieuwd naar de krukastimingen die deze krukas heeft? Alhoewel het blokje nog goed in elkaar steekt en na de schoonmaakbeurt nu eigenlijk zo onder de brommer gehangen kan worden.
Ik heb nog een grotere gatenkaas liggen van Eurocilindro. En gemonteerd op een getuned kickstartblok.
Ach , gewoon een flesje om een keukenfornuis mee op te poetsen…… Gebruik ik ook voor me’n stainless Smith & Wesson..
En ik ga echt geen troep op me’n mooie wapens gebruiken. En wees gerust , het kruit van tegenwoordig laat geen rook vrij , maar wel een hoop verbrande troep , wat zich enorm hard vastzet. Veel harder dan wat remstof.
Je moet het zover niet zoeken , het simpelste is goed genoeg. Mijne komt van de Aldi of de Lidl…Mooi werk Tonni , maar gooi in het vervolg eens iets in vloeibare stikstof…….Hoef je niet meer te persen & je hebt veel minder kans op breuken.
Want een miniem scheef en je hebt vervelende gevolgen.Spulleke! :
@barry, dat wist ik dus niet:con
maar ik dacht dat eurocilindro een chrome wand had.Chrome – Nicasyl zijn beide zeer harde legeringen..dus de zuigerveren moeten zachter zijn.
Smeedijzeren zuigerveren natuurlijk omdat je een Nicasyl cilinderwand hebt…..
Zozo , het is allemaal nog snel gegaan met de vergunning. Gisteren mogen ophalen : De Colt “ANACONDA” .44 Magnum met 6″ loop.

En een kogel met een aansteker ter vergelijking,

Enkel de kostprijs van de munitie valt tegen………Ongeveer 60 cent per schot….Dus dat word lekker zelf herladen. Prijs is dan ongeveer de helft & ik kan spelen met de hoeveelheid kruit.
En ik ben nog steeds een “Belgische beer” , maar na een schot of 10 begint het auw gevoel. Jaja,ik schiet elk wapen met 1 hand & dan doet de pols pijn & die geopereerde hernia in me’n nek begint ook van zijn kl*ten te maken.
Tja,voor een hobby moet je wat over hebben eh…Ciao;
Barry
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>