Vespa-Ciao.NL
:: Zwiers z’n brommers

Home Forums Perso’s Projecten Zwiers z’n brommers

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 175)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Leuk gedaan, ik vind dat spruitstuk ook mooi :thumb

speedbuxy
      Bijdrager

Dat zijn al mooie vorderingen:thumb
        Ga je de originele inlaat ook gebruiken of ga je voor 1 carb?

R.Zwiers
        Topic starter

Ziet er best futuristisch uit he Zeven 😛 Op jmpb stonden die koelvinnen er niet op haha.

Ik ben van plan beide inlaten te gebruiken Jelle, eens kijken of dat lukt. Dacht zelf aan een 13/13 en een 15/15.

Vandaag toch een nieuwe adapter plaat gemaakt want de gaten zaten niet lekker en het paste toch niet allemaal lekker. Ditmaal ook 10mm dik zodat ik nog wat extra vlees heb om een mooi kanaal te maken. De vorige was 8 mm, ook goed, maar had hem nu net iets dikker.

Tip voor wanneer iemand dit ook wil doen:

Maak een sjabloon en gebruik je membraam plaat op de gaten af te meten. Ik probeerde eerst alles uit te meten en uit te rekenen, dit is toch best fout gevoelig.

Nu zitten alle gaten precies daar waar ik ze wil hebben. 😀

Kwam er alleen wel achter dat de gaten van het mixcarter dus niet helemaal haaks onderelkaar zitten, vandaar dat het plaatje iets scheef zit.

Nogmaals wat leuke foto’s

Alvast de gaten over getrokken zodat ik het gat kan boren en frezen voor de doorlaat 😀

Florian
          Moderator

Mooi werk hoor! Ziet er degelijk uit:thumb

Mocht je nog zo’n zelfde stuk alumium over hebben houd ik mij aanbevolen.

R.Zwiers
            Topic starter

Thx Florian, zo voelt het ook.
              Die stukken aluminium haal ik gewoon bij de ijzerhandel hier. Deze is lxbxh : 100x50x10 voor €2.35

R.Zwiers
              Topic starter

Vandaag niet wezen klussen, maar lekker lopen snuffelen met vriendin lief ,op de snuffelmarkt in Zwolle. Altijd leuk, ik vind dit altijd een goede plek om lekker goedkoop kwalitatief goed gereedschap te kopen.

Voor 15.-

R.Zwiers
                Topic starter

En we gaan weer verder.

Vandaag de doorvoer en het kanaal in de adapter plaat gemaakt.

Best een dikke doorlaat is het geworden. Zal ik een normale krukas gebruiken, of mn kick zodat ik nog een keerring kan plaatsen.

Zie hier:

Eerst geboord zodat ik wat minder hoefde te dremelen.

Bezig met het kanaal. Ook eerst weer even geboord om het dremelen te vermakkelijken. Plaat was 10 mm dicht heb hem 8 mm in geboord.

Kanaaltje af, mooi opgeschuurd en gepolijst.

Zo komt mn adapter er op. De in sparing die je ziet valt het membraam plaatje.

Zo heb ik mn 3de bevestiging gemaakt.

Membraam plaatje er op.

Zo sluit die mooi aan zoals te zien.

En zo ziet het er in grove lijnen nu uit.

Maar het gaat natuurlijk om de doorlaat.

Best netjes al zeg ik het zelf.

Nu het carter aan passen op mn cilinder. En dan nog een carburateur, dubbele gaskabel aanpassen en trekstart er weer op. En kijken wat het gaat doen.

zevenenergie
                  Donateur

Dat ziet er degelijk uit, mooi dat derde ophangpunt.
                    En de doorlaat lijkt me prima op orde. Al met al een geslaagd project :thumb

IJskonijn
                    Bijdrager

Netjes gemaakt man!
                      Voor het mooie moet ik mijn plaatje ook nog opnieuw maken (te ver geboord :D)
                      Ik gebruik ook een 15/15, een echte officiële namaak chinees.
                      Ben wel benieuwd naar welke sproeiers jij er straks in stopt, dan heb ik gelijk ook een mooie richtlijn 😉

No replacement for displacement

R.Zwiers
                      Topic starter

Thx mannen, vandaag bezig met het carter. Ook even gekeken maar ik moet wel een klein stukje uit mn brug slijpen. Maar dit is zo weinig dat het de stevigheid niet zal beïnvloeden.

Ik heb het plaatje ook 2 keer moeten maken 😛 Maar ben hier best tevreden over. Nu nog even opzoek naar een carburateur.

R.Zwiers
                        Topic starter

Zo, aangezien ik 6 juni vlieg naar mn schip zet ik er een beetje vaart achter.

Vandaag alle gaten en poorten gepolijst. Daarna bezig met het plaatje beetje vorm te geven om vervolgens mn brug wat aan te passen zodat het past.

Eerst een veel gemaakte fout haha, oei net te ver. Geeft niet had er nog 1.

Ik geeft deze aan een maat van me die aluminium last voor zn werk, eens kijken of hij er nog iets leuks van kan maken.

Toen maar mn belgen kick carter gepakt. Blijkbaar is het inlaat vlakje van een belgen carter 2 mm langer dan een normaal inlaat vlak.
                          De inlaat nog even wat gevijlt en gedremeld. Zodat de doorgang weer mooi vloeiend is. Ook hier weer even gepolijst met korrel 600.

Je ziet nog wat hobbeltjes, maar deze foto was voor het polijsten.

Zo zit die in de brug. Plaatje is wat groot, maar goed liever wat extra vlees en stevigheid.

Nu rest alleen het blok in elkaar te zetten. De dubbele gaskabel monteren en pas maken en die carburateur dr op knallen.

R.Zwiers
                          Topic starter

Speciaal voor jou Zeven,

Vergeten de benzine bij te vullen, gelukkig geen probleem.

speedbuxy
                            Bijdrager

Ik zou me persoonlijk toch op 1 carb richten.
                              Want de originele inlaat is roterende inlaat gestuurd en je zij inlaat membraan.
                              Je membraan inlaat gaat dus langer open staan/aanzuigen als de roterende inlaat. Met als gevolg dat bij iedere werkslag de membraan inlaat nog aanzuigt daar waar de roterende inlaat al gaat sluiten.
                              Dus je zal dan een moment hebben waarbij de afstelling niet goed zit omdat er ipv 2 carbs nog maar 1 aanzuigt.

R.Zwiers
                              Topic starter

Ik snap wat je bedoeld Buxy, ik was van plan de membraan inlaat als hoofd inlaat te gebruiken. Dan de normale inlaat als ‘extra’.
                                Dus eerst mn brommer af proberen te stellen op alleen die membraan, en dan een kleine sproeier in mn originele carb. Zodat die elke keer een beetje extra krijgt.

Wanneer ik een grotere carb ga gebruiken dan moet ik ook weer een ander spruitstuk maken. Dit moet eerst maar eens gaan werken 😀

R.Zwiers
                                Topic starter

Vandaag het plaatje wat minder lomp gemaakt, en naar de brommer zaak voor een carburateur.
                                  Hij gaf me per ongelijk een 16/16 mee in plaats van een 15/15. Maar we waren het er allebei wel over eens, 16/16 gaat vast nog beter haha. Daarnaast had die van de 15/15 geen orginele meer, alleen maar replica’s.

Nu ik dit zie ga ik misschien toch eerst buxy’s plan maar uit voren, want die carburateur is echt best groot.

Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat werken 😀

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 175)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.