- Dit onderwerp bevat 174 reacties, 27 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2017 om 12:45 #499487
Ben ik met je eens Zeven, maar heb het frame nog niet ingekort. Ben toch eerst opzoek naar een geel kenteken frame. Want een helm wil ik wel op met deze brommer.
Qua uitlaat, ergens in mn perso heb ik nog een leo krul met demper die naar boven loopt. Maar die uitlaat is echt af. Misschien moet ik dan eens een Homoet zoeken ofzo. Maar hoorde ook weer dat die eigenlijk niet voor groter dan 55cc cilinder gebruikt dient te worden omdat die toeren begrenst?
Heb nu even met poelie 70 gereden, maar snelheid was gelijk aan die van 80. Denk daarom dat die krul gewoon niet het maximaal toeren aan kan van mn cilinder. Geen idee. Maar wordt volgende week hopelijk toch weer vario.
Ben nu maar eens aan het verdiepen in een zelfbouw zij inlaat setje 😀 meer power en meer motor haha
23 april 2017 om 17:49 #499488Die Homoet is wel de echte cross uitlaat 🙂 En dat past weer mooi bij het thema.
Dat is ook de reden dat hij niet zo heel veel met hoge toeren doet, hij heeft het vooral van de power onderin.
Een zij inlaat zou ook zeker passen bij dit project, succes Richard
3 mei 2017 om 19:33 #499499Is zo Wilk, als ik er nog eens een op mn pad tegen kom. Wie weet, ik hoorde wel dat die soms niet past met kickstart.
Maarja als ik zelf die zij inlaat ga bouwen moet je toch over naar trekstart.Net even beetje bezig geweest met afstellen. Heb er nu 6 grams rolletjes in. Ik reed een stukje op de weg en dacht, goh wat hobbelt die brommer. Reed ik een stuk over een schelpen pad, zag ik dat die een dikke baan trok door het grind. En niet alleen bij optrekken, ook bij volle snelheid. Haha power genoeg dus.
Ben dan benieuwd wat er gaat gebeuren als ik er nog een Tomos 15/15 carburateur op zet of misschien een 16mm PGHB..
8 mei 2017 om 16:31 #499493Het zij-inlaat project is van start gegaan. Ik hoop wat input van de kenners hier te krijgen.
Ik ben van plan van een mix carter dus een zij inlaat te maken.
Als adapter plaat haal ik een plaatje aluminium van 15mm dik.
Ik wou dit spruitstuk gebruiken : https://www.jmpbonderdelen.nl/spruitstuk-polini-cilinder-puch-zelfbouw.html
Met dit membraam:
https://www.jmpbonderdelen.nl/membraan-polini-maxi.htmlNu weet ik echter niet of er een 13/13 op dit spruitstuk past, weet iemand dat?
Heb ik een gaskabel met 2 tonnetjes gevonden:
https://www.jmpbonderdelen.nl/throttle-cable-honda-mt-with-oilpump-cable.html
Zodat ik 1 gaskabel in mn gashendel kan monteren.
Alleen moet ik dan nog een benzine slang splitter vinden, maar dat valt nog vies tegen haha.
Nou is er ook de optie om de normale inlaat dicht te maken en dan 1 grote carburateur er op te knallen. Echter wat werkt er nou beter? in mijn ogen zal 2 keer een kleine beter werken dan 1 grote?
15 mei 2017 om 11:01 #499544Ik heb ook zoiets gemaakt (alleen nog niet getest), dus als je nog ideeën nodig hebt kun je even in mijn perso kijken.
Ik heb een suzuki tsx gaskabel met 2 tonnetjes, beetje het zelfde idee als die MT kabel.
Deze wil ik pasmaken op een chinees gashendeltje.Verder loopt in theorie een dubbel carb systeem beter, maar het afstellen is wel vervelender.
No replacement for displacement15 mei 2017 om 18:22 #499548Hee ijskonijn,
Ik zie het ja, wat voor carburateur heb jij daar gebruikt? Ik kan op jmpb helaas niet zo een benzine slang splitter vinden. Die komen alleen als je zo’n powerbox koopt..
Ik ga zodra ik het aluminium plaatje heb eerst eens beginnen met het carter en dan maar eens een spruitstuk bestellen.
16 mei 2017 om 06:22 #499550R.Zwiers :
Hee ijskonijn,Ik zie het ja, wat voor carburateur heb jij daar gebruikt? Ik kan op jmpb helaas niet zo een benzine slang splitter vinden. Die komen alleen als je zo’n powerbox koopt..
Ik ga zodra ik het aluminium plaatje heb eerst eens beginnen met het carter en dan maar eens een spruitstuk bestellen.
Ik kan hier wel een T-stuk kopen bij een automaterialen zaak. Het gaat je wel €6 incl verzenden kosten als ik me niet vergis.
16 mei 2017 om 14:04 #499552Oke vespaatje, zal het onthouden, misschien hebben ze dat hier in zwollywood ook wel ergens.
Hoe zit dat met die 2 carburateurs eigenlijk, moet je je sproeier maat gaan verdelen over beiden of kan je daar niet zon verband in zien?
17 mei 2017 om 18:42 #499516Het carter is al zover, zopas het spruitstuk besteld.
Ook alvast een stukkie aluminium voor de adapter plaat.
Denk dat mn inlaat zo wel groot genoeg moet zijn 😀

Uiteraard worden de spoel en booster poorten weer opnieuw door getrokken in het carter.

Weapons of choice voor dit.

Ik zal wel weer gaan voor mn 43mm polini, want heb niks groters of even groot op voorraad:D

Ook eindelijk na meer dan een half jaar dat die uit kwam eindelijk mn trekstarter in gebruik genomen. Werkt echt verbazing wekkend goed, ik vind het zelfs nog makkelijker dan kicken.
Zoals te zien heb ik mn kappen in gekort om hem zo kaal mogelijk te houden. Hierdoor kan de trekstart direct op mn koppeling, dus zonder de ophoog bout. ideaal en zeer robuust.
Dankzij El citta kan ik nu maximale koppel brommer bouwen hehe.
Ooh en heb sinds 2 maanden ook een nieuw speeltje :

Helemaal blij mee 😀
18 mei 2017 om 05:13 #499555R.Zwiers :
Oke vespaatje, zal het onthouden, misschien hebben ze dat hier in zwollywood ook wel ergens.Hoe zit dat met die 2 carburateurs eigenlijk, moet je je sproeier maat gaan verdelen over beiden of kan je daar niet zon verband in zien?
Als je normaal met je 43mm met sproeier 68 rijdt zul je nu 2x een iets kleinere maat moeten hebben als ik me niet vergis. Hangt ervan af welke carburateurs je gaat gebruiken. Mooi autoke 8)
18 mei 2017 om 07:20 #499556Ik vind je si crosser steeds interessanter worden en ben benieuwt hoe hij met die twee carburateurs door het zand gaat ploegen.
En ik hoop dat we daar nog een filmpje van gaan zien.:)
Je nieuwe speeltje is ook niet verkeert, maar past daar wel een vespa in?18 mei 2017 om 08:26 #499557Oke thx Vespaatje, ik wil eerst kijken of de 13/13 op het spruitstuk past, anders opzoek naar een nette 15/15 van tomos.
Hehe nice Zeven, ik ben ook benieuwd hoe dat gaat werken. En óf je er nou echt wat van merkt. Alleen beetje jammer dat ik momenteel niet meer op Terschelling woon dus dat ik het zand/bos nu wel moet opzoeken.
Als ik mn achterbanken plat gooi is die zeker groot genoeg voor een Vespa, of mn Rebel er ook in past met die grote voorvork durf ik niet te zeggen 😀
Kan altijd nog een aanhanger achter:P
Misschien dat ik dan nu eindelijk eens naar een toer of een meeting kan komen.
18 mei 2017 om 16:44 #498413Ja hoor en we zijn weer bezig geweest.
Vandaag mn carter groten deel voorbereid.
Inlaat vergroot tot zover ik denk dat nuttig is met een 13/13

Mooi dirigent kanaal gemaakt.

Ook even mn cartervoet weer mooi vlak geschuurd want het mix carter stak iets uit t.o.v het groot carter.

Ook het vlak voor mn adapter plaat vast even mooi vlak geschuurd.

Ik wil mn vliegwiel wat lichter maken, iemand nog tips of tricks? Afdraaien heeft niet zoveel nut met die magneten weet ik. Zijn er nog andere trucs
18 mei 2017 om 17:51 #498400Gaaf werk aan de zij-inlaat Richard! Als je het goed wil doen is zelf doen toch vaak de beste optie 8)
19 mei 2017 om 18:21 #498352Zo is het maar net Jos.
We zijn weer verder gegaan. Helaas zitten de gaten niet 100% op de juiste plek, maar ik heb hier ook geen kolomboor tot mn beschikking. Dus neem ik het nu voor eerst wel voor lief 😀
Spulletjes waren binnen.

Het polini spruitstuk is prima, mooie grote doorlaat. Ik heb binnen in even wat bramen weggefreesd. Ook die ‘coole’ koelribben zaten in de weg bij de bovenste 2 gaten voor de boutejes, dus die ook even netjes weg gewerkt.
Na flink wat meten, aftekenen en boren.
Hatsaa

Nu rest alleen nog pakkingen knippen en het gat door de adapter plaat maken.
Wie weet dit weekend, misschien volgende week.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.