- Dit onderwerp bevat 174 reacties, 27 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 juli 2015 om 20:12 #496920
Lang geleden dus tijd voor een update.
De rebel is klaar, en rijd lekker met zijn vario op een standaard 50cctje en de leo krul.De citta is verhuisd naar Zwolle. En heb er een beste worsteling mee gehad om hem nu eindelijk eens goed te krijgen. Het gehele blok maar gereviseerd en bijna alle onderdelen vervangen. Net bewerkte carters van Marco S, als nog bedankt daar voor. Een nieuwe 13/13 carburateur. Van een lek blok met een sproeier 68 naar een dicht blok met sproeier 64 haha. Vond ik wel grappig.
Rijd een knappe 50 km/u en prima trekkracht. Blok bestaat nu uit: olympia 43mm met een DR zuiger, echt een prima combo. Polini filter een de nieuwe 13/13 carburateur. En dat alles met de heerljke sound van mn Leo Hm.Ik wil eigenlijk nog wel een carbon demper voor de Hm.. alleen geen idee waar ik die kan vinden haha. Anders maar eens opzoek naar een gewone nette demper, want deze is een beetje af helaas.
Een paar kiekjes.

Ik vind hem er netjes bij staan zo, alleen jammer van de plek van mn kenteken.. Ik heb het RDW na gevraagd, en het is niet toegestaan om je kenteken aan de zijkant te voeren.. jammer maar helaas.
21 juli 2015 om 14:59 #496937Pff wordt er niet goed van, de zuiger die er in zat bleek dus een polini.. Zuigerveren vervangen van de Olympia zuiger. Maar hij wil maar niet lekker lopen. Aaahgr! ik leg het even opzij voor nu. Later maar verder kijken. Warm wilt die niet starten met de kick. Koud wel.
14 augustus 2015 om 19:16 #497081Na een lange tijd maar weer eens een update..
Ik heb niet stil gezeten, was het half bakke werk helemaal zat, die citta wou maar niet gaan zoals ik wou. Daarom een ingrijpend plan:
Alles nieuw.Blok wordt helemaal nieuw. Deze zet Wilk voor me in elkaar. Zodat die een paar jaar onderhoudsloos kan rijden.
En de citta zelf: Gekozen voor een Si brug, stuk steviger, en eigenlijk vind ik het ook wel net zo mooi.
Qua kappen, alles zelf zorgvuldig geschuurd, en geschuurd en geschuurd zodat alle oneffenheden er uit waren en dit goed in de lak gezet. Ik ga geen 100 fotos van die werk hier neer zetten, dan is mn pagina opeens zo vol.
Voorvork ook gereviseerd en bravo veren gevonden.
Samen met de vaste voorwiellagers en de CNC achterwiel plaat wordt dit een stevig en betrouwbaar brommertje straks.
Frame vuil vrij gemaakt, gewaxt en in de blanke lak gezet.
Paar fotootjes:

4 september 2015 om 20:01 #495095De hele vakantie in alle rust aan de citta gewerkt.
Zoals gezegd, zgan.
Hier een paar fotootjes.

En motorisch is die ook geheel ververst. Oftuwel, een gloed nieuwe Se, met nieuwe 13/13, nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling met veertjes, nieuw malossie luchtfiltertje en een nieuwe Nuova Mazzuchelli deze om precies te zijn Kruk as link. En een 500km oude polini 41 met Hd kop. Dit alles in elkaar gezet door Jos. En hij loopt als een trein met mn Leovince handmade.
Het hart

Jammer dat die nu de meeste tijd stil staat in Zwolle.
Maar dan wordt de rebel maar weer goed gebruikt en kunnen we daar nu kleine verbeteringen op toepassen.9 september 2015 om 18:54 #497206Erg tof Richard, je hebt nergens op bespaard en dan kan je met een fijn gevoel een flink stuk rijden

Lees: Toer eens mee met ons komend jaar 8)
11 september 2015 om 09:47 #497209Ik ga mijn best doen Jos :con
22 september 2015 om 18:29 #497296Zo, terug op Terschelling, dus nu is de Rebel weer aan de beurt.
Heb besloten er een crosser van te maken. Blijft leuk op Terschelling.
Daarom een en andere aanpassing gemaakt.
Nette crossbandjes er op. Vind het persoonlijk super goed staan.

Ook even nieuwe “tom” stofringen er tussen, staat als een huis.
Vandaag mn nieuwe iets lagere stuur met tussenstang binnengekregen, waar bij een crosser natuurlijk een schuimrol op hoort.
Nieuwe handvatten en even een nieuwe gaskabel.

Ook een Leo schaal weten te bemachtigen, toch beter voor mijn vario.
Wordt een hoop gebruikt nu.
Snaar staat nog te strak op de foto maar dat is verholpen. Snaar is ook weer een getande geworden door een stommiteit door mij..
Morgen ga ik eens kijken of een Aero spatbord een beetje ´cross´ staat bij de rebel. Ben benieuwd.
22 september 2015 om 18:43 #497297
AnoniemHaha! ik blijf het mooi vinden mijn zelf gemaakte uitlaat te zien.
die Leo was mijn allereerste uitlaat, en aangezien € toen een rol speelde, heb ik hem zelf een dempertje gegeven.:D
22 september 2015 om 18:53 #497299Haha vet!
Ze hadden de Rebel gewoon zo uit moeten brengen destijds, dan hadden ze er denk veel meer van verkocht 🙂 Zal wel lekker optrekken met die kleine wieltjes en vario
Ideaal voor een crosser.22 september 2015 om 19:12 #497300Hehe, jaa uitlaatje nog steeds super vet. Hij heeft wel een hele grote las beurt gehad na dat ik hem eigenlijk helemaal uit elkaar heb geslopen omdat de ciao versie een te lange voorbocht heeft om hem lekker op te kunnen hangen.
Ondertussen wordt het weer eens tijd om hem opnieuw te lassen, want de mond is een beetje lek aan het raken. Daarom hoop ik hem vrijdag weer even onder het mes te kunnen nemen.Koppel heeft die zeker Wilk. En dat voor een standaard 38,2mm 🙂
25 september 2015 om 13:54 #443554

Zo het Aero spatbordje zit er op. Tis even wennen maar vind het hem goed staan. Lager als dit kon die niet omdat een Aero spatbord nog smaller is als een Citta spatbord, en dit paste niet met de noppenband.
Maarja, bij crossers hoort ook zo’n hoog voorspatbord dacht ik zo.
Ook de uitlaatmond dicht gecement met uitlaatcement. Met gebrek aan tijd om te lassen. Hierdoor laat mn uitlaatje weer wat meer toeren toe en ben ik 0.5gr gezakt in rollen en zit nu op 7.5gr.
Nog even een nieuwe demper pakking gemonteerd, nu klinkt het tenminste niet meer als een opgevoerde grasmaaier.
Nu nog een keer wanneer ik er tijd voor heb de kabels wat inkorten. Maar tot dustoe ben ik er dik tevreden over zo.25 september 2015 om 19:13 #495399Ik vind hem gaaf Richard!
7 december 2015 om 20:42 #497724Nou ik had een leuke en hele uitgebreide update geschreven, maar de site had besloten dat ik maar uitgelogd moest worden en dus alles maar verwijderd te hebben.
helaas geen update dus
7 december 2015 om 20:45 #497725Lange updates altijd even copy pasten alvorens op reply te drukken…
Nieuwe site komt er aan wat ik van Herr Flick begreep hier zou het opgelost moeten zijn.7 december 2015 om 20:49 #497726Ja goed, maar heb nu geen zin om het allemaal nog een keer te typen..
Komt wel weer een keer :lol -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.