- Dit onderwerp bevat 174 reacties, 27 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 april 2015 om 15:43 #496379
Oké thx mannen, die gaan op de bestel lijst 🙂
25 april 2015 om 16:16 #496428
Wat een vies weertje vandaag, geen werk, maar wel studeren.. Studie ontwijkendgedrag. Wat ga je doen, je uitlaat poetsen 🙂
Ik constateerde dat er zich roest begon te vormen op mn leo hm.. ongeacht dat ik heb na elke x rijden in spoot met vaseline spray. Maar ja dat kan gebeuren natuurlijk.
Maar aangezien ik dit de mooiste uitlaat vind die er is, wil ik hem ook zo mooi houden. Daarom eerst maar met staalwol en daarna met de commandant 4 opgepoetst, en ziet er weer gelikt uit 8).
Nu alleen even hittebestendige blanke lak er over heen. Dan kan die er hopelijk weer een lange poos tegen aan.Opzich is dat poetsen wel een prima bezigheid om goedkoop met je brommer bezig te zijn vind ik zo haha. Ga ik zeker vaker doen 🙂
1 mei 2015 om 01:16 #496483Je moet wat doen op het Eiland he.:D
Mooie brommer heb je!
14 mei 2015 om 20:23 #496581Dank u robin.
Eindelijk besteld bij jmpb, waaronder een nieuwe kickstart ketting die nog even op maat gemaakt moet worden, en hittebestendige blanke lak. Ondertussen heb ik al wel vaker de HM opgepoetst om hem roest vrij te houden, maar vandaag 2 lagen lak er op kunnen verwerken. Eert een uur laten drogen en dan 45 min op het blok. Beetje rijden en hem lekker hoog stationair laten lopen.
Tot nu toe ziet het er goed werkend uit 🙂
Nu die ketting nog klaar maken en ik kan eindelijk mn citta weer aan kicken ipv rennen.. 😀
14 mei 2015 om 20:27 #496582Wat een super strakke uitlaat!
15 mei 2015 om 19:53 #496594Dankjewel 🙂 Ben er zuinig op haha
19 mei 2015 om 20:20 #496635
Zoo de uitlaat even op 160 graden in de oven. Aangezien het op de uitlaat gassen niet zo mooi uit harde. paste het gelukkig net:)
23 mei 2015 om 01:20 #496649Jij als aspirant Maritiem Officier moet toch weten dat op zee of eiland alles veel eerder roest door de zoute ziltige lucht, maar weer een mooie oplossing voor de mooie lak, die pracht handmade gaat weer langer mee
TICKLING BARN23 mei 2015 om 18:14 #496656Haha dankje crullie, Tis echt mooi geworden. fotootje komt volgende week.
T was zelfs zo mooi dat de politie wel vermoedde dat mn snor “iets” harder ging als 25 zeiden ze met een lach:) ook werd ik geattendeerd dat het kenteken toch in het midden moet..:( hier baal ik wel van want ik vond het zo mooi met dat kenteken aan de zijkant.
Wel zit de kick start er weer op:) alleen nog een ketting spanner er op en trappen maar. Even de beginners fout gemaakt.. op een snaar 70 wordt ook gebruikt voor poelie 80 haha.
Vandaag aan de wal even een vario snaar voor mn rebel gehaald en de trekveertjes vervangen. Zwart van malossie. Had de moer flink aangedraaid om los trillen te voorkomen.. maar hij zat wel heel vast haha.
Het is gelukt en een nieuwe 100 mm schijf geplaatst en een nieuwe borgclip. Nu maar hopen dat het werkt.Foto’s komen:)
24 mei 2015 om 11:23 #496660
Normale achter spatbord er weer op.. Even nieuwe gaatjes boren zo dat het er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet 🙁 Oohja dat rode wiel is tijdelijk haha. Mn band was lek en had geen tijd om te plakken, ook wacht ik nog op een nieuw bandje 🙂
De strijd om de moer los te krijgen.. Een hoop WD40 en kruipolie en een hamer waren de truc om hem los te krijgen. Zelfs met een verlengde arm op de bacho werkte niet 😮En dan ziet die er toch weer mooi uit. Nette zwarte veertjes er in een nieuwe 100mm schijf en nieuw borgclipje. Flink vast aangezet en 2 hoekjes omgeslagen. Met als resultaat. Ohja en alles even flink ontvet met electro cleaner. Topspul.

Nu maar eens kijken hoe het rijd met stnd 38.2mm 13/13 met inlaat 12 en met de leo krul die er eerst onderzat 🙂
Hoorde van Junky dat het doortrekken van je spoelpoorten in je carter echt veel uitmaakt 😮
Dus als het met allemaal nog te langzaam gaat, ga ik door eens mee bezig.24 mei 2015 om 18:41 #496668Je zal lekker power hebben hoor met vario op 12 inch wielen met Leo Krul!
Mooi werk weer alles netjes en schoon.
24 mei 2015 om 20:23 #496671Ik hoop het Wilk 🙂 Dat wordt leuk in de duinpaden 8)
26 mei 2015 om 19:11 #452128Zo vroeg klaar vandaag dus maar een hoop gedaan.
Blokje in elkaar. Met een standaard 38.2mm en een polini HD kop. De 13/13 blijft er op en zit nu een leuke 54 sproeier in.
Zelf even een mooie pakking gesneden.

Is weer eens wat anders als die 43mm van de laatste tijd.. 🙂

Alles in elkaar en klaar voor montage.
Ging allemaal redelijk soepel, dus dat viel me weer mee. Ook maar de Leo krul er weer bij gepakt, en of wat vind ik hem weer mooi staan :O

Wel wist ik dat de leo lekte bij de uitlaatpoort omdat de inkeping te diep zit, en dat heb ik gehoord haha, knetter wat een herrie.
Ook vond ik de vario erg mooi hier op staan. Toeval dat de malossie voorvario ook rode glijschoentjes had haha. Past er perfect bij.

Het aanduwen.. Pff nou bij een vario is het wel even iets meer werk, maar het lukte en t blokje loopt mooi.
Wel zit ik even met die vario, zoveel ervaring heb ik nog niet op dit gebied. Ken de principes maar altijd handig als er mensen die er meer ervaring mee hebben hun menig over geven om me te helpen.
Ik heb een filmpje, maar denk dat dit al wel genoeg zegt:

Dit was bij vol gas/ toeren. ongeveer 1/3 gezakt achter in.
Ik heb momenteel al de zwaarste rollen die ik had geprobeerd. 9.5gram. Hierbij klom die dus niet verder. Wel als ik het achterwiel optilde en er niet op zat.
Ik vermoed dus dat de druk veer (zilver van polini) te strak is. Ook heb ik momenteel de zwarte trekveertjes van malossie er in. Misschien ook wat te? Carters zij voor de rest voordelig standaard behalve de inlaat.Ik hoor heel graag de wijsheden van de vario mannen hier op het forum voor dat ik half JMPB weer leeg koop haha.
Gister ook al druk bezig geweest met wat onderhoud aan de citta. Nieuw achterbandje met binnen bandje, want het kanvas kwam er door bij mn achterband haha. Maatje van me even de popnagels van de Leo HM demper omdat deze los zat.. Alles weer strak in elkaar en schoon.
Paar kiekjes:

Dempertje weer mooi, let vooral even op hoe goed de blanke lak is gelukt 😮

De klok van mn rebel, aangezien die een paar jaar jonger is (2003) en nog een stuk soepeler werkt:) Ook de nieuwe achterband er op.
Ook zijn er nieuwe zij kappen op gekomen, Staat er weer strak en netjes bij. Helaas nog geen totaal plaatje van.Dat was het voor vandaag. Alvast bedankt.
30 mei 2015 om 16:03 #496710Gister eindelijk een ketting spanner gemaakt. Zodat ik eindelijk gebruik kan maken van het gemak van de kick 🙂
Lekker robuust, nog even een lakje over heen tegen het roesten en gaan.
Ik had ook mijn standaard weer in elkaar gelast. Alleen niet bij na gedacht dat mijn snaar daar natuurlijk langs loopt.. 🙁
Dus daar moet de flex nog maar weer even in.Wel wat steviger als een standaard standaard.
30 mei 2015 om 16:31 #496711Leuk spul

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.