Vespa-Ciao.NL
:: Zwiers z’n brommers

Home Forums Perso’s Projecten Zwiers z’n brommers

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 175)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DinoH
    Donateur

Vind het allebei niet onaardig 🙂

arvid13690
      Bijdrager

Ik vind die grillo velgen wel vet zo.
        Wit past ook wel mooi bij het frame, keer wat anders dan zwart.

Tis altied moar eem!

R.Zwiers
        Topic starter

Ja ik ga even informeren hier hoeveel het kost om ze te stralen en te spuiten, dan doe ik de kleuren het zelfde als nu maar dan wel de grillo velgen. Ik ben benieuwd 🙂

lightlord
          Donateur

Ik moet zeggen dat mijn blanke citta met grillo velgen geweldig rijd plus je krijgt er gratis ook nog wat snelheid erbij 😉

Check mijn perso maar eens daar staat een foto van de blanke citta met grillo velgen 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
            Lightlord's Dizzy/Gypsi

R.Zwiers
            Topic starter

He light lord, ja ik had hem gezien, super vet. dat heeft wel beetje de omslag gegeven om het ook te doen:) ff beugeltje maken en in de lak. Gaat goed komen!

Jelle
              Moderator

Lijkt een beetje op mn citta zoals deze een paar jaar geleden erbij stond:

R.Zwiers
                Topic starter

@ jelle, Ja dat ziet we vet uit 🙂 zo iets zou het kunnen worden ja.
                  Ik wil alleen nog even verzinnen hoe het met het voorspatbord gaat worden, want ik vind het orginele citta spatbord niet staan bij deze grotere wielen. Hopelijk kan ik zelf 1 maken. Heb ik weer een leuk project.

Zelf vandaag even tig x op en eer naar mn school om de beugel te maken voor mn voor wiel. Wat uit eindelijk goed gelukt is. En dit gaat ook niet zo maak kapot haha. Super stevig.

Gister ook mn achter velg naar de spuiter gebracht zodat die even een schatting kon doen om 2 velgen te laten spuiten. Hopen dat het mee valt haha

R.Zwiers
                  Topic starter

Zo vandaag de hele zooi maar eens uit elkaar gehaald. Gister een hoop onderdelen binnen gekregen van MarcoS. Zoals altijd top 🙂
                    Ik zit nog steeds te wachten op het stralen en spuiten van mn wielen, maar ben zelf al wel begonnen met de trommel rem en wat kleine dingentjes.
                    Ik moet even kijken hoe dat werkt met een online foto album want het begint vol te raken, hier dus even geen fotootje van. Helaas.

Vandaag ook het blok voor het eerst in los in elkaar gezet, om mn droom vast een beetje werkelijkheid te laten worden.

Zie hier… Blokje kick met belgen inlaat, (bijna) nieuwe 13/13, 43mm Olympia 😀 Ik wordt er best blij van als ik het zo zie haha.
                    En nu nog even voor het totaal plaatje…

Voorledige set-up wordt dus met een polini power filtertje, HD kopje en een leo HM. Dit met een vario systeem met een malossi voor vario. Drukveren en trek veren moet ik nog even uitzoeken. Ik zag dat er nu een gele op zat. Volgens het forum is dat wel een beetje te strak..
                    En dan nog even het forum af zoeken naar welke sproeier haha. zelf dacht ik 70 ofzo.
                    Maar dat komt allemaal pas na dat ik mn achterbrug versterkt heb. Want ik ga dus NIET met zon set-up op een standaard brugje rijden.
                    Nu gaan jullie zeggen, pak dan een si brug… Ja nou dat wil ik dus niet haha. Ik doe liever even moeilijk 😛

Hop Hop gas er op!

Wilk1985
                    Moderator

Leuke update Richard!

Zie er netjes uit allemaal, zal wel lekker optrekken deze combo! Die gele drukveer vind ik strak voor deze setup, maar wel het proberen waard hoor. De ene setup is de andere niet je komt er vanzelf achter :thumb

En je hebt groot gelijk dat je je brug gaat verstevigen, een Citta hoort gewoon een Citta brug te hebben naar mijn idee 🙂

R.Zwiers
                      Topic starter

bedankt 🙂
                        Ja die drukveer is wat er nu in zit, ik las hier op het forum dat dat dus alleen voor hele sterke set-ups was. Dit moet ik even een beetje gaan uit zoeken.
                        Die brug ga ik deze week maar eens verstevigen met een paar L profielletjes. Want jezus, je buigt die dingen tussen je vingers man. Ik wist niet dat het zo dramatisch was hahaha

lightlord
                        Donateur

Blokje met die dikke hm ziet er vet uit 😛

En inderdaad die citta brugjes zijn net papier :lol

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                          Lightlord's Dizzy/Gypsi

R.Zwiers
                          Topic starter

Thx lightlord zo’n blokje wou ik al heeeel lang 🙂

Zo nou ik heb de laaste tijd niet stil gezeten, nou kan ik dan van mezelf sws al niet maar goed haha. Mn baantje als hovenier ging niet door met het slechte weer van de laaste tijd, dus dan maar klussen aan de brommer.

Het voor wiel zit er in, hij is nog niet gespoten want daar heb ik momenteel geen geld voor.. helaas. Maarja heb ik nog wat om naar uit te kijken.

Ik vind het toch wel vet hoor haha, nu wil ik mn voor spatbord nog wel wat aan gaan passen omdat ik het zelf niet mooi vind om de een citta spatbord boven te hebben. Dus daar gaat de zaag nog eens in 😛

Voor de rest heb ik mn achterbrug eens flink verstevigd. Het netste las werk is het niet maar goed het doet wat het moet doen. Even een likje verf er over heen en dan kan die helemaal in elkaar 😀

Ik heb uiteraard wel eerst gekeken of het paste en dat mn snaar niet aan liep of mn kickrondsel. Als het goed is past het zo… haha en anders passen we het wel weer aan.

R.Zwiers
                            Topic starter

We zijn er weer, gister heb ik het voor spatbord bewerkt, met een mes! want een zaag werkt niet en is een stuk minder precies. Goed scherp mes kwam dr zo doorheen.
                              Ik vond het orginele spatbord er niet uit zien op grillo velgen. dus ja dan verzin ik wel wat anders. Ik vind dit wel wat hebben, nog even een nieuw verfje er op. Mis dat ik hem net te kort heb af gesneden maar een nieuwe om te versnijden is zo gevonden haha.

En eindelijk waren mn onderdelen van jmpb binnen 🙂 Echt het nadeel van terschelling hoor dat bestellen als het niet met post NL gaat.
                              Maar goed. Dus nu kon het dan eindelijk beginnen, de montage van het blok en de brug 😀
                              Alles liep wel voorspoedig hier en daar wat tegen slagen.
                              Grootste tegen slag was dat de strip aan de kick zijde van mn brug nu te breed is, en nu past mn kick pandaal er dus niet goed op haha. Dus daar de flex maar even in morgen.
                              Buiten dat was ik even in verwarring met het monteren van de vario.. Op het forum staat dus half hoe dit moet. Alleen niet dat er dus wel een afstandsring tussen moet. Die dikke die er bij zit en niet de dunne die je normaal met poelie hebt.. Dus dat ook weer geleerd. Al met al, begint het er gelikt uit te zien 🙂

Alleen moeten die velgen nog wel echt even een nieuw verfje krijgen..

DinoH
                              Donateur

Goed bezig Richard!

MarcoS
                                Donateur

Netjes, netjes :thumb
                                  Gaat helemaal goed komen zo te zien..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 175)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.