- Dit onderwerp bevat 174 reacties, 27 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 mei 2017 om 12:39 #499580
Mooi carburateurtje

Het filter van deze carburateurs werkt alleen goed als als je het in olie gedompeld hebt. Dat is wel zo fijn voor de cilinder en het big end.En fijn ook dat de auto groot genoeg is 😉
26 mei 2017 om 09:54 #499581Mooie carb en zekers groot genoeg om je 43mm Polini van genoeg brandstof te voorzien.
Ben benieuwd naar de prestaties
26 mei 2017 om 11:55 #499582@ Zeven, waarom moet je dit luchtfilter in olie dompelen? Weet nog niet of het filter er wel in komt, misschien wel alleen het zwarte beschermkapje.
@ Buxy, ik ben benieuwd 😀 Als het loopt dat zal ik een filmpje uploaden.
29 mei 2017 om 20:24 #499607Hatsaaa, vandaag de hele dag bezig geweest alles weer in elkaar te zetten en de zij inlaat te monteren.
Ik kwam er achter dat er een klein gaatje zat in mn normale inlaat.. vandaar het gezocht topic. Maar heb dit nu even opgelost met Gum Gum uitlaat pasta, wat verdraait goed werkt haha. Daarnaast een plugje gehaald bij de ijzerboer die perfect past en afsluit.
En nu… Tadaaaa

Mijn eigen 16mm zij-inlaat met polini membraan. Doorlaat is 19mm, dus er kan altijd nog een grotere op.
Nu was ik redelijk skeptisch over het ‘zelfbouw’ idee, maar damn het werkt echt goed. Duurde eerst even voordat ik hem aan kreeg. Maar dit kwam omdat ik mn carb vol moest pompen, en de 16/16 heeft een beste vlotterbak.Maar nu loopt die heel netjes. En de reactie op wat gas in in mijn ogen echt giga fel. Terwijl het nog een elektrisch vliegwiel is ook.
Oordeel zelf, Filmpje
Ik weet niet hoe je het filmpje hier neer zet.
Nu zit er sproeier 70 in, dit kan nog wel grotere denk ik, iemand een richtlijn?
Nu wil ik nog proberen of er een 13/13 bij kan..
29 mei 2017 om 21:20 #499609dat loopt netjes hoor. strak gedaan.
Wat voor cilinder heb je hier nou onder?<3 Thunderstone
Check mijn perso!29 mei 2017 om 21:33 #499610Ergens in mn perso staat die cilinder. Heb zelf een 43mm w-poort polini iets getuned. Ook mn carter getuned.
30 mei 2017 om 09:39 #499612Klinkt goed

Ben benieuwd naar de prestaties.30 mei 2017 om 10:57 #499613Dat klinkt naar PKtjes 😉
Lijkt me best lastig als je nu weer naar zee moet.:duivel:lol
Wanneer zien we je over de woelige baren van de cross baan schuimen?31 mei 2017 om 08:04 #499616Thx mannen, het reed echt lekker goed veel power. Denk dat ik nu wel over kan naar de gele druk veer.
Maar ik zal mezelf niet wezen als dat ik direct moest proberen of die 2de carburateur er nou wel of niet bij kan. Want daar had ik het in eerste instantie voor gemaakt.

Ik vind het er alleen al lekker powerfull uit zien 😀 Maar was er super skeptisch over, ik dacht : Dat is toch veelte veel voor die cilinder..
Maar: Filmpje
Het werkt gewoon, hij verzuipt niet. ( ik weet dat ik in het filmpje de carbs 1 voor 1 bedien) Beide sproeiers zitten op sproeier 70.
Ik ben nu bezig met een dubbele gas kabel, die zit er al op, maar moet nog een beetje worden aan gepast want hij loopt iets aan in de bocht van de 16/16 waardoor die soms beetje blijft open staan. Best link..Met de 2 carburateurs heb ik de power die ik met de 16/16 had wanneer het blok koud was, constant 😀
Nu eens kijken of ik die druk veer even kan wisselen, zit nu op 5.4 grams rollen. Lichter heb ik niet.Heerlijk dat geweld haha.
@ Zeven, je hebt wel gelijk hoor, maar als ik aan boord zit denk ik niet aan mn brommer. Kan ik lekker aan boord hobbyen.
Ik hoop volgend verlof eens ergens te kunnen knallen.Maar eerlijk gezegd vind ik het bouwen leuker dan het rijden 😀
31 mei 2017 om 11:40 #499617Bezig geweest met de gaskabel. Heb het uit eindelijk zo gemaakt.

De dubbele gaskabel werkt, alleen er doet zich wel een probleem voor. Ik denk dat de veer die in de carbs zitten niet sterk genoeg zijn om de dubbele gaskabel terug te trekken. De 16mm carb blijft een beetje open staan waardoor de toeren klimmen en klimmen. Niet goed dus.
Daarnaast eens geprobeerd zonder dat de gaskabel vast zat aan de carbs, om te kijken of dit echt het probleem is. Maar zelfs met losse kabel klom het blok in toeren.. Hoe dan? Is dit wat jij bedoelde Buxy? Dat de 2 inlaten elkaar versterken? Tis vreemd want gister met de 2 losse kabels zoals in het filmpje zakte het blokje wel weer in toeren..
Nu weer even de 13mm er af gehaald en alleen de 16mm op het blok, dit loopt nog steeds prima en ook mooi laag stationair.
31 mei 2017 om 12:48 #499618Misschien 2 keer stationair? Zo ja, dan lijkt mij het beste 1 carburateur helemaal dicht te draaien.
Het lijkt mij overigens beter om een echte splitter te bestellen.:|
31 mei 2017 om 13:02 #499619Ik zou beide carburateurs apart aansluiten, de 13/13 op de normale gashendel en de 16/16 op een aparte hendel bij het stuur.
Zo kun je ook nog rustig rond rijden en als t nodig is de zij-inlaat aanspreken voor extra power.
Dit scheelt in herrie, brandstofverbruik en waarschijnlijk is het dan wel goed stationair af te stellen 🙂31 mei 2017 om 13:17 #499620@ Zeven, ja dat zou kunnen. Misschien dat eens even proberen. Die orginele splitter die ik had kon ik niet gebruiken. De kabel die in de 16/16 moest was te stug voor de bocht en viel niet dunner te schuren. De andere kabel was te kort voor de bocht van de 16/16. Hierdoor moest ik wel zelf een kabel maken.
@ Vespaatje. Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Gewoon nog zo’n deco hendeltje er bij voor extra gas idd.
31 mei 2017 om 13:53 #499621http://www.soulcycle.com/en/4/21100003/oryg-upper-rotor-cable.aspx
Dit is ook een optie. Verder is het idee van Vespaatje niet zo gek. Je kan dan veel beter doseren.
Verder lekker bezig man! ga zo door!
31 mei 2017 om 19:18 #499629Zo, jaa ik heb niks anders te doen dan mn brommer. Dus dan krijg je meerdere updates per dag.
Vandaag te horen gekregen dat ik pas rond 14 juni hoef op te stappen, dus nog wat extra tijd.De gaskabel splitter was niet zon succes..

Je kan zien dat die kabel ook wel wat dikker is dan de normale vespa kabeltjes..
Maar vanmiddag even zitten brainstormen en ik kwam eigenlijk op neer dat het dubbele bediening idee het beste uit de test kwam 😀 Daarnaast kan je daar denk ik ook de meeste lol mee hebben. Gas geven… en dan… nog meer gas!
Ik had hier al eerder over na gedacht dus ik had al een engine stop knop.

Maarrrr… Dit blijkt dus een normaly open schakelaar te zijn. Wanneer je deze dus tussen je rode draad aansluit. Spoel -> schakelaar -> Cdi. Is je stroomkring alleen gesloten als je de schakelaar in houd. Dus precies omgekeerd als dat ik wil. De motor moet stoppen als je de schakelaar in drukt. Daar moet je een verbreek contact voor hebben.Bij de brommerboer in Lemelerveld dit probleem voorgelegd en even van die kill switches er bij gepakt met zon magneetje. Deze even door gemeten met de multi-meter. Maar ook normaly open schakelaars. Dus je blok kan alleen lopen wanneer je het magneetje er af haalt.
Heel vreemd, of zie ik iets over het hoofd?? De brommerboer wist het ook even niet en stond net zo te kijken als ik.
Uit eindelijk kwam die met de makkelijke oplossing. Door doormiddel van kortsluiting met je massa je blok te stoppen.Deze schakelaar is afgetakt van je rode draad. En wanneer deze wordt bediend druk je eigenlijk een pinnetje naar beneden dat dan op je stuur komt ( wel ff kaal schuren er onder) zodat er kortsluiting ontstaat met je massa. Hier door stopt je blok. Super simpel en het werkt perfect.

Alles even netjes weg gewerkt met krimpkousjes. Staat wel zo netjes.
En de eerste carb is alweer aangesloten.

Morgen de 2de aansluiten op de decompressie hendel.
En dan eens een dichte kop pakken, en deze eens bewerken. Ook de schadelijke ruimte zo klein mogelijk maken. Volgens een maat van me uit de scooter wereld is kan dit ook echt een hoop winst pakken. Zeker in koppel. En daar doe ik het voor :duivel
Onder het motto: Die straatstenen moeten dr uit! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.