- Dit onderwerp bevat 174 reacties, 27 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door R.Zwiers.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 februari 2015 om 17:28 #284694
Hallo mensen,
Eerst even voorstellen voor de mensen die me nog niet kennen. Ik ben Richard en woon op Terschelling. Hier doe ik de opleiding voor Maritiem Officier, zeevaart dus. Sinds 2 jaar terug heb ik mijn eerst Vespa gekocht, en sinds dien helemaal weg van deze super vette brommertjes. Sommige mensen kennen mijn Rebel misschien wel. Hier ben ik super trots op en is tegenwoordig mijn dagelijkse vervoer op het eiland.
Ik ben het afgelopen halve jaar op zee geweest, en sinds dien was mijn drang om eindelijk een orginele citta te kopen niet meer de houden. Ik heb sinds dien al een paar mooie onderdelen bij elkaar gezocht. Maar altijd nog geen citta….
Tot afgelopen weekend, toen ik het niet meer kon houden , en ik moest en zou een citta hebben. En ja hoor na een hoop zoeken en wat te betalen was…. Eindelijk mijn eigen citta crazy ( na een aantal maal verbetert te zijn van funny…) 🙂
Aanschouw

Sorry voor het feit dat die gedraaid is. Op 1 oor is die ook mooi haha.Ik was zelf van plan om deze citta een beetje te gaan kietelen. En er een lekker vlot rijdend brommertje er van te maken, zonder al te veel aan het uiterlijk te komen. Ik hou wel van die foute kleurtjes haha.
MVg
R.Zwiers16 februari 2015 om 18:04 #495953Die Rebel vind ik echt zo ontzettend vet

Gave kleurencombi, uitlaat past er perfect bij en zelfs die lange veren (die ik normaal vreselijk vind) staan gewoon echt goed op deze brom heel cool ding geworden! 😀 Enige puntje vind ik dat je die kabels wel even netjes achter het kapje mag stoppen ook al past de kleur perfect bij de rest van de brom 🙂
Van je Citta krijg ik last van mijn nek 🙂 Maar leuke aanwinst!
16 februari 2015 om 18:21 #495954Ha, Richard
Wij hebben al wel eens contact gehad, maar leuke citta ook!
Echt fout vind ik hem trouwens ook niet haha16 februari 2015 om 18:53 #495956@Wilk, he bedankt man, vind het fijn om te horen dat mensen mn werk waarderen 🙂 die kabels heb je Idd een punt, alleen vallen ze dan een beetje weg. Nu vond ik da ff. Het mooie accenten toe bracht:).
MarcoS, bedankt 🙂 waarschijnlijk krijgen wij nog wel vaker contact als ik weer onderdelen moet hebben:)
16 februari 2015 om 20:29 #495959Hé Richard, dat is een crazy 4 en geen funny hoor…
Wel grappig dat hij dezelfse tankstickers als ik heb(is niet origineel)
16 februari 2015 om 20:34 #495960Ej jelle, jaa dat had dino me ook verteld haha. Maarja ik ging maar gewoon af op wat het papiertje zei 😛 Ik zal het wel even veranderen.
16 februari 2015 om 21:06 #495961Er zitten ook dizzy stickers op de treeplanken. Maar gave Citta Rich !
17 februari 2015 om 11:26 #493780Vandaag begonnen met het belangrijkste van het sleutelen. Het schoonmaken 🙂 gelukkig was het heerlijk weer. Hier en daar moet ik de verf wel een beetje bij stippen. Dussss. Als iemand weet of men deze verf (het groen/blauwe) nog ergens te koop hebben hoor ik dat graag. Anders moet ik het maar laten maken 🙂
Onder de citta zit nu nog een polini SP, beetje verroest maar voor zover ik weet niet lek. Ze liep op de auto teller 50 🙂
Ik was van plan er Grilo wielen onder te zetten, alleen keek ik zopas even maar moet je de citta voorvork aanpassen om dit wiel er in te kunnen plaatsen? achterwiel is geen probleem.
Fotos volgen
17 februari 2015 om 13:12 #495962foto’s

Eigenlijk worden alle kappen ongeveer vervangen. Ook de zij kappen want ik wil er vario op hebben en dus moet ik een gat uit een kap zagen en ik wil wel een reserve paar hebben.
Ik snap niet dat mensen plastic verven… de achterkap en het voorspatbord zijn half afgebladerd. Dus daar moeten ook nieuwe voor komen.

De bagagedrager is in prima conditie, moet alleen even geschuurd worden en dan nieuw likje verf. Hopen dat ik de zelfde verf kan vinden..
Het stuur is krom haha ik vond het al zo raar zitten. Maar mijn verwachting klopte. Deze moet dus ook vervangen worden.
Het harleyrekje is ips in goede conditie, de ogen bij de schokbrekers zijn uit gezaagt. hij zou wel niet goed gepast hebben ofzo, maar je kan hem gewoon nog mooi vast zetten. Even schuren en een likje verf doet wonderen.

Nu de citta zelf.
Opzich is die nog in prima lak staat 🙂 Hier en daar even bij werken, maar dat houd je toch bij 2de hands. Die stickers moeten er wel af. Hier nog even een makkelijk maniertje voor vinden.
Er komen wel weer stickers op, ik weer alleen nog niet echt wat.
Al met al ben ik super blij. Fijn om ongestoord te kunnen sleutelen zonder dat ik dan zonder vervoer zou zitten 🙂17 februari 2015 om 14:21 #495963Voor je stickers even wat lampolie gebruiken (die shit voor in de kaarsen).
17 februari 2015 om 14:38 #495964Thx lennaert ! 🙂
17 februari 2015 om 22:12 #495970Ik vind het echt een leuke kleurencombinatie! Komt helemaal goed.
17 februari 2015 om 22:52 #495971idd richard, leuke citta heb je man 😀 hoop dat je nog een beetje plezier hebt van me oude grillovelgen en polini sp
19 februari 2015 om 10:01 #495952Zo maar eens begonnen met de nieuwe velgen. Grillo’s
As overgezet en ff gekeken naar hoe ik het wiel vast ga zetten, maar dat is niet zoveel moeite.
De enigste moeite die ik momenteel heb, is de vraag of ik dit nou wel echt mooier vind als normale velgen….
Misschien komt het omdat die nog niet groen/blauw is maar toch..Jullie mening?
19 februari 2015 om 12:15 #495973Ik denk toch dat ik de originele citta velgen wel wat mooier vind, maar het schijnt dat de grillo wielen weer erg fijn rijden, ik zou de cittavelgen laten zitten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.