Vespa-Ciao.NL
:: zwaar vliegwiel

Home Forums Techniek Opvoeren zwaar vliegwiel

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

bromvertanding is in een citta logisch, de meeste denken nog steeds dat ze std. SNORVERTANDING in een citta hebben.
      maar dit is ABSOLUTE bullshit. een citta heeft veel kleinere wielen en in verhouding loopt datgoed met een bromvertanding.
      een snorvertanding komt alleen voor bij een snor ciao of bravo of si etc etc.

dus.
      maar er zit een beetje waarheid in met die zwaardere, hij is zwaarder bij de koelribben ook en rolt daarom zegmaar sneller en vloeiender door, denk aan een emmer met water die je rond draaid, hoe snelle en zwaarder je draaid hoe beter en sneller het gaat.

en wat ik ook nog ff wou zeggen een citta met 60 km vind ik nog steeds dom, geen helm op gewoon egt gevaarlijk maarja.
      ben laatst (tijdje geleden ) zelf gevallen en je valt eigenlijk altijd wel met je hoofd dus, maarja dat is mijn mening he.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

gielos
      Topic starter

Ik wou het vliegwiel ff wegen, maar ik had er geen goeie weegschaal voor!!

Daarom heb ik maar ff fotoje gemaakt.

http://members.lycos.nl/chiln/vliegwiel2.JPG
        Helemaal rechts onderin is die zwaare.
        En als je goed kijkt zie je dat het allemaal verschillende vliegwielen zijn, dus er zijn er meer als 3 !!!

http://members.lycos.nl/chiln/vliegwiel1.JPG
        Hier zie je ook dat bij het zwaare vliegwiel (rechts) het gat voor de rubberen dop kleiner is.
        Mischien dat iemand hier weet welk vliegwiel dat is.

ff over dat een zwaarvliegwiel zachter gaat!

k ben blij dat er iemand het nog met me eens is!
        Maareu wat je zegt over citta die 60 gaat gevaarlijk is!!
        Daar heb je ook wel gelijk ik, maar jah je moet het er voor over hebben he. Maar voor mij perzoonlijk hoeft die ook niet zo hard te lopen, als die maar goed trekt.

Frenkie
        Bijdrager

Die kleine gaten voor de rubberen dop is voor de neiwue modellen vespa d8 ik. Correct me if i’m wrong!!

Vespaflappie
          Bijdrager

Ik zie geen verschil?Alleen in het aantal gaten in de rand? maar 60 km/h op citta is idd wel leip maargoed; als je zelf een beetje rij ervaring hebt moet et tog allemaal wel lukke hoor…. Vespa is makkelijk odner controle te houd tov logge scooters v 100 kg…Het ligt 75% aanjezelf en ej rijstijl bij welk weertype…. Maar dat is dan MIJN mening:)

Frenkie
            Bijdrager

Herr FlicK :
              bromvertanding is in een citta logisch, de meeste denken nog steeds dat ze std. SNORVERTANDING in een citta hebben.
              maar dit is ABSOLUTE bullshit. een citta heeft veel kleinere wielen en in verhouding loopt datgoed met een bromvertanding.
              een snorvertanding komt alleen voor bij een snor ciao of bravo of si etc etc.

dus.
              maar er zit een beetje waarheid in met die zwaardere, hij is zwaarder bij de koelribben ook en rolt daarom zegmaar sneller en vloeiender door, denk aan een emmer met water die je rond draaid, hoe snelle en zwaarder je draaid hoe beter en sneller het gaat.

en wat ik ook nog ff wou zeggen een citta met 60 km vind ik nog steeds dom, geen helm op gewoon egt gevaarlijk maarja.
              ben laatst (tijdje geleden ) zelf gevallen en je valt eigenlijk altijd wel met je hoofd dus, maarja dat is mijn mening he.

Hoe het met die citta wielen zit weet ik niet precies. Kweet alleen dat het niet veel scheelt met die kleine wielen hoor, dus ik denk dat ze toch gewoon een snorklok std. erin hebben zitten. Maar ik kan me vergissen.

Met die emmer van jou he. Moet je eigenlijk zelf eens proberen. Met een lege emmer kom je veel sneller opgang en je kunt ook veel hard rondzwaaien hoor. Maar als je een volle emmer pakt, draait ie wel stabieler ja. Maar een zwaardere emmer gaat toch echt langzameer hoor. Probeer zelf meer eens;)

Beter voorbeeld. Kijk naar het vario systeem. Met lichtere rolletjes draait je brommer meer toeren als met zware rolletjes.

Ciaofrank
              Bijdrager

precies, tis toch logisch dat je met een mindere belasting een hoger toerental haalt…..Frenkie ze scootertheorie(vario) is ook juist

Mijn theorie is:

Een zwaar vliegwiel trekt em wel lekkerder door, dus als je een laagtoerige uitlaat heb, zou je m.b.v een kleine poelie dus een lekker hoge top kunnen halen, omdat dat vliegwiel em er wel doorheen sleurt
                op top dus een minder toerental, maar hij komt er wel makkelijker

mee eens jongens?? 😛

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

ja, einde discussie vind ik nu eigenlijk wel 😉 😀

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel
                7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.