Vespa-Ciao.NL
:: zuigerveren versleten??

Home Forums Techniek Motorisch zuigerveren versleten??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao 83
    Topic starter

mijn zuigers zwart zoals je op de foto kan zien?

maar mijn vraag maakt dit uit? hoe komt dit?
      en zijn mijn zuiger veren versleten? ik zie er nl niks vreemds aan??

alvast bedankt

[thumb=datas/thumbs/118-img_0011 2.jpg]118-img_0011 2.jpg[/thumb]

murkus
      Bijdrager

die ziet er wel erg slecht uit hoor :(miss een nieuw zuigertje ofzo??

Edjuh
        Bijdrager

Je veren zijn versleten, o.a te zien aan de zwarte zuiger, die is zwart omdat verbranding langs de veren ontsnapt(eigenlijk hoort alleen de bovenkant van de zuiger donkerbruin/zwart te zijn).

Volgens mij is de zuiger zelf ook gaar, en misschien zelfs je cilinder.

Zuiger vervangen(10 euro), cilinder checken of er voelbare krassen in zitten.

Misschien een benzinefilter extra nemen.

PoliniCitta
          Bijdrager

Die zuiger ziet er echt niet meer uit, kijk ook die diepe krassen boven de zuigerveertjes…
            Het beste koop je een nieuwe/2dehands cilindertje met alles erop en deraan.

Jacky
            Bijdrager

Post misschien ook ff foto vd cilinder.. kunnen we kijken of die ook begaait is…

ciao 83
              Topic starter

dank voor jullie reacties de zuiger is idd op, heb net effe gebeld met de brommerboer, hij had een goede liggen voor 31 euro en een imitatie van 11 euro, die rade hij af, wat denken jullie? vind 31 euro erg veel geld voor een zuigertje.

een nieuwe cilinder incl zuiger was 83 euro

heb met deze zuiger overigens dik 15000 km gereden dus niet gek dat hij zo verrot is!
                hier wat foto’s van mijn cilinder hier in voel ik geen krassen! zie hele lichte krassen!

gr [thumb=datas/thumbs/118-img_0014 2.jpg]118-img_0014 2.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/118-img_0015 2.jpg]118-img_0015 2.jpg[/thumb]

Jacky
                Bijdrager

ziet er idd netjes uit .. maar een losse zuiger moetje goedkoper kunnen krijgen!

timschilders
                  Bijdrager

ik heb er een van 11 euro, prima zuiger.
                    gewoon die pakken

ciao 83
                    Topic starter

zijn de goedkoper zuigers ook oke? wat is het verschil?

[thumb=datas/thumbs/118-ciao okt 2006 3 (1) 3.jpg]118-ciao okt 2006 3 (1) 3.jpg[/thumb]

timschilders
                      Bijdrager

imi zuigers zijn net zo goed vind ik, enige verschil is de orginele is van piaggio en de andere is van een niet origineel merk.
                        voor snellere cilinder’s zoals DR, polini en malossi kun je beter wel de originele kopen, ivm de poorten in de cilinder anders niet overeen komen.

deze 2 imitatie cilinders heb ik ooit gekocht :

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3177

en deze :
                        http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3144

Mike
                        Bijdrager

koop het cilindertje spul op een webshop! voor 83 euro koop je al een dikke opvoer cilinder! op internet kost een std cilinder ong 40 euro en een goede imi zuiger koop je idd voor 12 a 13 euro

succes

Mike

ArvidW
                          Donateur

Nee, flikker die cilinder maar weg, hij lijkt nog goed, maar in feite heeft hij een veel te grote diameter gekregen na die 15.000km. Je kunt wel mooi nieuwe zuigerveertjes kopen, maar omdat de binnendiameter van je cilindertje groter is geworden zal het nooit meer zo’n compressie geven als een nieuwe. (ik weet niet hoever cilindertje na 15.000km versleten is, maar eentje van 25.000km liep niet geweldig meer;))

Koop een DR70evo bij JMPB = 55 euro ofzo:) dan heb je een snelle cilinder (waar je zeker geen 15.000km meer mee kunt maken:P) Cilinders die het langst meegaan zijn de standaard cilinders:) Die vinden het ook niet erg om 2 uur achter elkaar vol gas te rijden, andere cilinders zijn daar iets minder blij mee….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

gielos
                            Bijdrager

Idd de cilinder is zo goed als zeker versleten!

En over die immi zuigers ben ik ook niet te spreken, zijn dan wel goedkoop maar zijn ook zeer snel weer versleten vergleken met org zuigers.

Dus als je geen zin hebt om vaker je zuiger te vervangen haal dan iets beter spul. Beste kun je denk ik voor een 50 dr gaan ben je het goedkoopste uit als je het nieuw wilt halen. En je trekt ook nog iets beter op.

iaccaloco
                              Bijdrager

Bass, ik heb je via mail al uitgelegd dat je zuigerveren op zijn, en nu je zelf al aangeeft dat ie 15.000 km’s heeft gelopen is ’t idd. wel raadzaam ook je cylindertje maar te vervangen.

Let op, zoals ik al zei, mocht je overwegen een nieuw cylinderkitje te kopen, je hebt een krukas met 12 pen.

Tegenwoordig zijn bijna alle kitjes 10pen, dus let daar op, anders kejje d’r nix mee……!

En ik ben d’r dus heilig van overtuigd dat als je een nieuw zuigertje en cylindertje koopt al je problemen opgelost zijn….;)

Succes, en als er nog iets is, mail me gerust! :thumb

(ps, ’t bakfietsie wordt leuk hoor! binnenkort nieuwe pix op m’n site)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

erwinko
                                Bijdrager

pen 12? :O

zover ik kan zien op de foto’s is dat toch echt pen 10 hoor :O

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.