Vespa-Ciao.NL
:: Zuigerveren bewerken

Home Forums Techniek Opvoeren Zuigerveren bewerken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas94
    Topic starter

Ik hoor steeds meer over het bewerken van de zuigerveren, ook in het boek van Graham Bell staat er een stuk over. Dit zou de inrij periode sterk verminderen. Maar wat helpt het bewerken nog, en hoe doe je dit dan presies?

Volgens mij, heeft het ook een positief effect op de levensduur van de cilinder omdat de zuigerveren waarschijnlijk worden afgerond,endus minder scherp zijn?

Iemand ervaring hiermee ? 😉

Groeten

Martijnvanheerde
      Donateur

Je moet je zuigerveren een bepaalde slotspeling geven. Dus in de cilinder doen. Afstand tussen de uiteinden meten, en die eventueel aanpassen met een schuurpapiertje. Gebruikelijk is 0,2/0,3mm;)

RiPe
        Bijdrager

Ik breng soms ook subtiele bevels aan op de zuigerveren met een minivijl of schuurpapier, dan hoeft dat met inrijden niet meer te gebeuren.

Martino
          Moderator

Persoonlijk vind ik bevels aan brengen op de zuigerveren te veel moeite aangezien zuigerveren maar een korte inrijd periode behoeven. Rustig het blokje warm laten worden en de eerste 25km niet te veel van het blokje eisen, dan zijn je zuigerveren naar mijn mening klaar voor het echte werk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.